Browsing by Author "Doma, Evcan Afra"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Open Access Erken Çocukluk Çalışmalarında Gündem Olan Konuların İncelenmesi: Yaşadıkça Eğitim Dergisinin 30 Yılı(İstanbul Kültür Üniversitesi, 2020) Doma, Evcan Afra; TORAN, MEHMETBu araştırmada, 1986-2015 yılları arasında ebeveynlere yönelik Türkiye’de yayımlanan Yaşadıkça Eğitim dergisinde erken çocuklukla ilgili makalelerin incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemi ile yürütülen çalışmada 125 sayı içerisinde 231 makale dahil edilmiştir. Verilerin analizinde Makale Sınıflama Formu kullanılmıştır. Makalelerin derinlemesine incelenmesi için doküman incelemesi kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda, erken çocukluk döneminde çocuğun bütünsel gelişimi için anne baba eğitiminin önemli olduğu bulunmuştur. Tespit edilen diğer konulara daha az değinildiği belirlenmiştir. Değişen zamanla birlikte erken çocukluk döneminde öğretmenlerin de anne babalar kadar önemli olduğu anlaşılması üzerine Yaşadıkça Eğitim dergisinde buna göre yayın yapıldığı tespit edilmiştir. Yaşadıkça Eğitim dergisinde yayınlanan makalelerin tespit edilen her konu aralığında olması gerekliliği önerilmiştir.Publication Metadata only Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılımı: Okul Öncesi Öğretmenlerinin Görüşlerinin Değerlendirilmesi(2018) Doma, Evcan Afra; TORAN, MEHMET; 127979Okul öncesi eğitimde niteliğin artırılması ve daha işlevsel boyutlara ulaşması için okul-aile arasındaki ilişkinin sürdürülebilir olması büyük bir rol oynamaktadır. Bu bağlamda aile katılım çalışmaları büyük bir önem taşımaktadır. Bu önem ile mevcut araştırmada okul öncesi eğitim kurulularında çalışan okul öncesi öğretmenlerinin aile katılım çalışmalarına ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomonolojik yöntem benimsenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunun oluşturulmasında amaçlı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu araştırmaya gönüllü olarak katılan 19 okul öncesi öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri nitel veri analizinden içerik analizi tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın verilerinin analizi sonucunda aile katılımına ilişkin planlama ve uygulamada öğretmenlerin rolü, aile katılımının en etkili uygulama zamanlarının tercihi, aile katılımının öğretmen-aile-çocuk açısından etkisi, aile katılımında karşılaşılan güçlükler ve etkili aile katılımı için öneriler olmak üzere 5 tema belirlenmiştir. Bu temalar incelendiğinde araştırmanın sonucunda aile katılımının gerekline yapılan vurgu, aile katılımının hem aile hem okul hem de çocuk açısından çok önemli olduğu, aile katılımın uygulanmasında doğru zaman diliminin seçilmesi gerekliliği ve ailenin çocuklara yaklaşımının önemli olduğu saptanmıştır.