Cilt 33 Sayı 2 / Volume 33 Issue 2
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11413/5430
Browse
Browsing Cilt 33 Sayı 2 / Volume 33 Issue 2 by Author "Kozikoğlu, İshak"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Open Access Ortaokul Öğrencilerinin Ters Yüz Öğrenme Hazırbulunuşlukları ileAraştırma/Sorgulamaya Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 2019-09-19) Kozikoğlu, İshak; Camuşcu, İshak; Toran, Mehmet; Yıldız, Rauf; Kulaksız, TaibeBu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin ters yüz öğrenme hazırbulunuşlukları ile araştırma/sorgulamaya yöneliktutumları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. İlişkisel tarama modelinde desenlenen bu araştırma, Van ilinde öğrenim gören 362 ortaokul öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama araçları olarak “Ortaokul Öğrencileri için Ters Yüz Öğrenme Hazırbulunuşluk Ölçeği” ve “Ortaokul Öğrencileri için Araştırma/Sorgulamaya Dönük Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, fark analizleri ve Pearson Çarpım Momentler Korelasyon Katsayısı kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda,ortaokul öğrencilerinin ters yüz öğrenme hazırbulunuşluklarının ve araştırma sorgulamaya yönelik tutumlarının yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Araştırmada,evinde internet bağlantısı olanve yüksek sosyo-ekonomik gelişmişlik düzeyine sahip okullarda öğrenim görenöğrencilerin ters yüz öğrenme hazırbulunuşluklarının ve araştırma sorgulamaya yönelik tutumlarının dahayüksek olduğusaptanmıştır. Ayrıca, ortaokul öğrencilerinin araştırma sorgulamaya yönelik tutumları ile ters yüz öğrenme hazırbulunuşlukları arasında orta düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişkinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.