Publication:
Rose with thorns: Phenomenological study regarding being a preschool teacher in rural areas in Turkey

dc.contributor.authorYAĞAN, SEVCAN
dc.contributor.authorID55019tr_TR
dc.date.accessioned2020-02-14T11:34:36Z
dc.date.available2020-02-14T11:34:36Z
dc.date.issued2019
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to reveal the experiences of pre-school teachers who teach in rural areas. Phenomenology design, which is one of the qualitative research designs, was used in this study. This study included 9 pre-school teachers who performed teaching profession in Diyarbakir, Ordu, Van, Bursa, Sanliurfa and Agri provinces between 2016-2017 educational year. The data of the study were collected via semi-structured interviews which were conducted through the Skype program. The results of this study indicate that teaching in the rural areas gives high level of spiritual satisfaction; on the other hand, it is a difficult process that contributes to professional development of the teachers. Teachers also expressed that they experienced language and communication problems with both parents and children and that they had problems with regard to heating, water, electricity, unsuitable class environments and teaching material deficiencies.
dc.description.abstractKöy okulunda görev yapan okul öncesi öğretmenlerinin yaşadıkları öğretmenlik deneyimlerini ortaya çıkarmayı amaçlayan bu çalışma nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji ile desenlenmiştir. Çalışmaya 2016-2017 eğitim-öğretim yılında, Diyarbakır, Ordu, Van, Bursa, Şanlıurfa ve Ağrı illerine bağlı bir köyde okul öncesi öğretmeni olarak görev yapan 9 okul öncesi öğretmeni katılmıştır. Araştırmanın verileri Skype programı aracılığıyla yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda köyde öğretmenlik yapmanın manevi tatmini yüksek ancak öğretmenin mesleki gelişimine katkı sağlayan oldukça zorlu bir yolculuk olduğu; köy okullarında öğretmenlerin hem veliler hem de çocuklar ile dil ve iletişim problemleri yaşadığı; ısınma, su, elektrik, uygun olmayan sınıf ortamları ve materyal eksiklikleri olduğu dile getirilmiştir.
dc.identifier7tr_TR
dc.identifier.issn2148-2624
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/6226
dc.identifier.wos000480429200002
dc.identifier.wos480429200002en
dc.language.isoen_UStr_TR
dc.relation.journalJournal of Qualitative Reserch in Education-Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisitr_TR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectPreschool Teachers
dc.subjectTeacher Education
dc.subjectRural Education
dc.subjectFenomenological Study
dc.subjectTurkey
dc.subjectOkul Öncesi Öğretmenleri
dc.subjectÖğretmen Eğitimi
dc.subjectKırsal Eğitim
dc.subjectFenomenolojik Çalışma
dc.subjectTürkiye
dc.titleRose with thorns: Phenomenological study regarding being a preschool teacher in rural areas in Turkey
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.indexed.atwos
local.journal.endpage941tr_TR
local.journal.issue3tr_TR
local.journal.startpage921
relation.isAuthorOfPublicationc5ac6343-dd2f-4980-b715-404c594721a0
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryc5ac6343-dd2f-4980-b715-404c594721a0

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Rose with Thorns Phenomenological Study Regarding Being a Preschool Teacher in Rural Areas in Turkey.pdf
Size:
764.62 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.82 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: