Publication:
Mekanikleşen Birey: Arçelik Örneğinin R.Barthes’a Göre Çözümlemesi

Thumbnail Image

Date

2012-01

Authors

Yengin - Ataman, Didem

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Günümüz toplumunda teknolojinin insan hayatındaki öneminin giderek artması yaşamı kolaylaştıran etkilerinin yanı sıra bireyleri durağanlaştıran, farklılaştıklarına inandırılırken tek tipleştirilen bir düzen içerisine sokulduklarının da farkına varmalarını engellemeketedir. Teknolojinin sahip olduğu sürekli yenilik büyüsü ,bireyleri içerisine sokuldukları tüketim ve tek tipleşmeden bir haber etmektedir. Sürekli yeniliğin sürekli tüketim mantığı, reklamlar aracılığıyla gerçekleştirilen empozizasyonla bireylere tükettikçe mutlu olacakları ve farklılaşacakları mesajları ile gerçekleştirilirken özünde kapitalist sistemin denetçileri tarafından da kontrol altına alınmaktadırlar. Bu bağlamda, günümüz toplumunda teknolojik gelişmelerin etkilerinin markalar tarafından reklamlar aracılığıyla ne şekilde gerçekleştirilmekte olduğu ve tek tipleştirilen bireyin sürekli tüketim mantığı içerisinde nasıl aynılaştırıldığı görsel ve dilesel göstergelerle değerlendirilecektir.Günümüz toplumunda teknolojinin insan hayatındaki öneminin giderek artması yaşamı kolaylaştıran etkilerinin yanı sıra bireyleri durağanlaştıran, farklılaştıklarına inandırılırken tek tipleştirilen bir düzen içerisine sokulduklarının da farkına varmalarını engellemeketedir. Teknolojinin sahip olduğu sürekli yenilik büyüsü ,bireyleri içerisine sokuldukları tüketim ve tek tipleşmeden bir haber etmektedir. Sürekli yeniliğin sürekli tüketim mantığı, reklamlar aracılığıyla gerçekleştirilen empozizasyonla bireylere tükettikçe mutlu olacakları ve farklılaşacakları mesajları ile gerçekleştirilirken özünde kapitalist sistemin denetçileri tarafından da kontrol altına alınmaktadırlar. Bu bağlamda, günümüz toplumunda teknolojik gelişmelerin etkilerinin markalar tarafından reklamlar aracılığıyla ne şekilde gerçekleştirilmekte olduğu ve tek tipleştirilen bireyin sürekli tüketim mantığı içerisinde nasıl aynılaştırıldığı görsel ve dilesel göstergelerle değerlendirilecektir.

Description

Keywords

Teknoloji, Teknolojikleşme, Tek Boyutlu Teknolojik Birey, Tek Tipleşme, Technology, Tchnological, One-Dimensional Technological Subjects, The Single Stereotype

Citation