Publication:
Using Humor in the EFL Context to Enhance Language Teaching Effectiveness

dc.contributor.authorAkalın, Nahide
dc.contributor.authorAkbarov, Azamat
dc.contributor.editorŞimşek, Hasan
dc.contributor.editorHacıfazlıoğlu, Özge
dc.date.accessioned2019-10-31T12:42:50Z
dc.date.available2019-10-31T12:42:50Z
dc.date.issued2015-12-01
dc.description.abstractAs soon as benefits of humor are known, lecturers’ tendency and thoughts about humor in foreign language education is object of interest. At this master thesis, it was investigated that thoughts of lecturers who work in Pamukkale University School of Foreign Languages about benefits and drawbacks of humor in English teaching, if they use humor in their classes, they feel they are sufficient regarding use of humor or not and how they improve themselves, which types of humor they prefer and their reasons. In addition, course materials’ adequacy of humor was questioned. Basic qualitative research design was used in this study. Data was collected from 10 lecturers’ interviews. Descriptive data analysis method was applied to obtained results. In this study, it was understood that all lecturers have a positive opinion about the role of humor in English language teaching. Lecturers mentioned that humor has psychological, social and cognitive benefits. Most of the lecturers said that they use humor in the courses, but they do not see this sufficient and they want to improve themselves about effective humor use. It was also revealed that they prefer humorous comment and visual humor most. It was understood that most of them are in agreement about humor is not sufficient in course materials. Lecturers shared their ideas about the harmful use of humor.
dc.description.abstractMizahın faydaları bilinmekle birlikte okutmanların yabancı dil eğitiminde mizah kullanım eğilimleri ve mizaha yönelik görüşleri merak konusudur. Bu yüksek lisans tezinde Pamukkale Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu’nda çalışan okutmanların İngilizce öğretiminde mizahın fayda ve zararları hakkındaki düşünceleri, derste mizah kullanıp kullanmadıkları, hangi mizah öğelerini tercih ettikleri ve nedenleri, yeterli ve etkili mizah kullanma konusunda kendilerini yeterli görüp görmedikleri ve kendilerini nasıl geliştirdikleri incelendi. Bunun yanında ders materyallerinde mizah içeriğinin yeterliliği sorgulandı. Bu çalışmada temel nitel analiz yöntemi kullanıldı. Veriler 10 okutman görüşmesi ile toplandı. Elde edilen bulgulara betimsel analiz yöntemi uygulandı. Bu çalışmada öğretmenlerin tamamının İngilizce eğitiminde mizahın rolü hakkında olumlu görüşlere sahip oldukları anlaşıldı. Okutmanlar mizahın psikolojik, sosyal ve kavramsal faydaları olduğunu ifade ettiler. Okutmanların çoğu derslerde mizah kullandıklarını fakat bunu yeterli görmediklerini, daha etkili mizah kullanımı için kendilerini geliştirmek istediklerini söylediler. Ayrıca en çok mizahi anlatım ve görsel mizah türünü tercih ettikleri saptandı. Ders materyallerinde mizah içeriklerinin yeterli olmadığı konusunda çoğunun hemfikir oldukları anlaşıldı.
dc.identifier29tr_TR
dc.identifier.issn1300-1272
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/5513
dc.language.isoen_UStr_TR
dc.publisherİstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesitr_TR
dc.relation.journalYED.JEL Yaşadıkça Eğitim Dergisi / Journal of Education For Lifetr_TR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectHumor
dc.subjectBenefits of Humor
dc.subjectTypes of Humor
dc.subjectEducation
dc.subjectEFL
dc.subjectMizah
dc.subjectMizahın Faydaları
dc.subjectMizah Çeşitleri
dc.subjectEğitim
dc.subjectİngilizce Yabancı Dil
dc.titleUsing Humor in the EFL Context to Enhance Language Teaching Effectiveness
dc.title.alternativeİngilizce Yabancı Dil Bağlamında Dil Öğretimi Etkinliğini Artırmak İçin Mizah Kullanımı
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.journal.endpage24tr_TR
local.journal.issue2tr_TR
local.journal.startpage11tr_TR

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Using Humor in the EFL Context to Enhance Language Teaching Effectiveness.pdf
Size:
777.48 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.82 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: