Publication:
Okul Öncesi Dönemde Çocuğu Olan Ebeveynlerin Duygu Sosyalleştirme Davranışları ve Duygusal İstismar Potansiyelleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

dc.contributor.authorÜlker, Ayça
dc.contributor.authorAYDOS, EMİNE HANDE
dc.date.accessioned2025-05-05T08:49:49Z
dc.date.issued2024
dc.description*Bu çalışmanın daha eski bir versiyonu, 28 Ağustos-1 Eylül 2023 tarihlerinde Finlandiya’da düzenlenen Avrupa Gelişim Psikolojisi Kongresi (ECDP)’nde sözlü bildiri olarak sunulmuştur.
dc.description.abstractErken dönemlerde maruz kalınan olumsuz yaşantıların uzun dönemde yaratabileceği riskler göz önüne alındığında çocuğun psikolojik, fizyolojik ve duygusal gelişiminde ailenin, çocuğun duygularına ve duygusal gereksinimlerine verdiği yanıtların önemli olduğu görülmektedir. Bu bağlamda mevcut araştırma, ebeveynlerin duygu sosyalleştirme yaklaşımlarının çocuklarını duygusal açıdan istismar etme potansiyelleri üzerindeki yordayıcı etkisinin araştırılmasını amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemi, okul öncesi dönemde çocuğa sahip 206 ebeveynden oluşmaktadır. Çocukların Olumsuz Duyguları ile Başa Çıkma Ölçeği ve 3-6 Yaş Çocuğa Sahip Ebeveynlere Yönelik Duygusal İstismar Potansiyeli Ölçeği aracılığıyla toplanan verilere regresyon analizi uygulanmıştır. Sonuçlar, ebeveynlerin küçümseyici duygu sosyalleştirme tepkilerinin duygusal istismara neden olan davranış potansiyellerini yordadığını ve destekleyici duygu sosyalleştirme tepkilerinin bir arada, duygusal istismara ilişkin önleyici davranışları yordadığını ortaya koymuştur. Bulgular, duygusal istismarı önleyici ve duygu sosyalleştirme davranışlarını destekleyici etkili ebeveynlik müdahaleleri bağlamında tartışılmıştır.tr
dc.identifier39
dc.identifier.citationÜlker, A., & Aydos, E. H. (2024). Okul Öncesi Dönemde Çocuğu Olan Ebeveynlerin Duygu Sosyalleştirme Davranışları ve Duygusal İstismar Potansiyelleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Türk Psikoloji Dergisi, 39(94), 58-80. https://doi.org/10.31828/turkpsikoloji.1441059
dc.identifier.issn1300-4433
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.31828/turkpsikoloji.1441059
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/9536
dc.identifier.wos001460642000004
dc.language.isoen
dc.publisherTürk Psikologlar Derneği
dc.relation.journalTürk Psikoloji Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectDuygusal İstismar Potansiyeli
dc.subjectDuygu Sosyalleştirme
dc.subjectOkul Öncesi Dönem
dc.subjectEbeveynlik
dc.titleOkul Öncesi Dönemde Çocuğu Olan Ebeveynlerin Duygu Sosyalleştirme Davranışları ve Duygusal İstismar Potansiyelleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
dc.title.alternativeThe Association Between Emotional Socialization Behaviors and Emotional Abuse Potential of Parents with Preschool Children
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.indexed.atWOS
local.journal.endpage80
local.journal.issue94
local.journal.startpage58
relation.isAuthorOfPublication0ed1e7ac-9e52-4fc8-b812-354a67ad7dda
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery0ed1e7ac-9e52-4fc8-b812-354a67ad7dda

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
Tam Metin/Full Text
Size:
591.6 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.81 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: