Publication:
Öğrenmeyi Öğrenme Üzerine Ev Temelli Aile Katılımı Çalışması

dc.contributor.authorGÜNDÜZ, GÜLTEN FERYAL
dc.contributor.editorToran, Mehmet
dc.contributor.editorYıldız, Rauf
dc.contributor.editorKulaksız, Taibe
dc.date.accessioned2019-10-22T08:30:10Z
dc.date.available2019-10-22T08:30:10Z
dc.date.issued2019-09-19
dc.description.abstractBu eylem araştırması çalışmasının amacı velilerin çocuklarının öğrenmeyi öğrenme becerilerinin geliştirilmesini desteklemede kullanabilecekleri bir veli eğitimi çalışması gerçekleştirmektir. Sekiz veli ve bu velilerin çocukları araştırmanın katılımcılarını oluşturmuştur. Araştırma verilerinin toplanmasında öğrenme stilleri envanteri, ders ses kayıtları, alan notları, araştırmacı günlüğü, whatsapp grubu, öğrenci çalışma kağıtları, geçerlik-güvenirlik komitesi toplantı kayıtları ile odak grup görüşmesi ve yarı yapılandırılmış görüşmeler kullanılmıştır. Elde edilen temel sonuçlar şunlardır: (a) Velilerin veli eğitimi çalışmasına katılımlarında devamlılığın sağlanmasında ve motive olmalarında öğrenme ihtiyaçlarının saptanması ve yüz yüze dersler yanında sosyal ağın da kullanılması etkili olmuştur. (b) Veliler destekleme çalışmalarında genellikle anlamlandırma, yineleme ve örgütleme stratejilerinin kullanımını anlamayı izleme ve duyuşsal stratejilere göre daha kolay gerçekleştirmişlerdir. (c)Veli eğitimi çalışması velilerin çocuklarının öğrenmelerini nasıl destekleyebileceklerini öğrenmelerinde, kendilerini daha yeterli hissetmelerinde ve aile katılımı çalışmalarını yapmaya olan isteklerinin artmasında etkili olmuştur. (d) Veli eğitimi çalışması çocukların akademik başarıları, özgüvenleri, sınıf içi derse katılımları ve öğrenmeye yönelik tutumlarında olumlu değişikliklere neden olmuştur.
dc.description.abstractThe aim of this action research study is to realised a parent education studythat parents can utilize in order to support the development of children's skills in learning to learn. Eight parents and their children formed the participants of the study. Learning styles inventory, voice recordings of the lessons, field notes, researcher diary, WhatsApp group, student study papers, validity-reliability committee meeting records, focus group and semi-structured interviews were used to collect the research data. The main conclusions are as follows: (a) determining the learning needs and using the social network in addition to face-to-face lessons were effective in ensuring the continuity of parents' participation and their motivation in the family education study. (b) Parents generally used meaningfulness, rehearsal and organization strategies more easily compared to comprehension monitoring and affective strategies. (c) The family education studyhas helped parents learn how to support their children's learning, feel more competent and increase their willingness to take part in parental engagement. (d) The family education studyhas led to positive changes in children's academic achievement, self-confidence, active participation and attitudes towards learning.
dc.identifier33tr_TR
dc.identifier.issn1300-1272
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/5440
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesitr_TR
dc.relation.journalYED.JEL Yaşadıkça Eğitim Dergisi / Journal of Education For Lifetr_TR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectAile Katılımı
dc.subjectVeli Eğitimi Çalışması
dc.subjectOrtaokul Öğrenci Velileri
dc.subjectÖğrenmeyi Öğrenme
dc.subjectEylem Araştırması
dc.subjectParental Engagement
dc.subjectParent Education Study
dc.subjectParents of Secondary School Students
dc.subjectLearning to Learn
dc.subjectAction Research
dc.titleÖğrenmeyi Öğrenme Üzerine Ev Temelli Aile Katılımı Çalışması
dc.title.alternativeA Parental Engagement Study on Learning to Learn
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.journal.endpage305tr_TR
local.journal.issue2tr_TR
local.journal.startpage275tr_TR
relation.isAuthorOfPublication48a2fb3f-6d28-4d4c-82d6-317ce30e428b
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery48a2fb3f-6d28-4d4c-82d6-317ce30e428b

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Öğrenmeyi Öğrenme Üzerine Ev Temelli Aile Katılımı Çalışması.pdf
Size:
1.25 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.82 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: