Publication:
Denetim Tebliğlerine Göre Okullarda Müzecilik Eğitimi

dc.contributor.authorŞimşek, Muzaffer
dc.contributor.editorŞimşek, Hasan
dc.contributor.editorHacıfazlıoğlu, Özge
dc.date.accessioned2019-10-31T08:54:31Z
dc.date.available2019-10-31T08:54:31Z
dc.date.issued2016-05-08
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Türkiye’de okullarda müzecilik eğitimi ile ilgili 1930-1940 yılları ile 2000-2010 yılları arasındaki teftiş defterlerini karşılaştırma yolu ile inceleyerek bu alandaki değişme ve yenileşme çabalarını ortaya koymaktır. Araştırma, doküman analizine dayalı nitel bir çalışma olup, durum çalışması deseni kullanılarak yürütülmüştür. Veriler Afyonkarahisar il merkezi ile İlçe ve köylerindeki altı okuldan alınan teftiş defterlerinden elde edilmiştir. 1930-1940 ile 2000-2010 yılları arasında yapılan denetimler karşılaştırılmıştır. Elde edilen teftiş defterleri betimsel analiz yöntemi ile incelenmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, Cumhuriyetin başlangıç yıllarında yaşanan müzecilik alanındaki yapısal eksiklikler giderilmiştir. Her iki dönemde de bu konu ile ilgili mevzuat yer almasına rağmen 1930-1940 döneminde üzerinde hassas olarak durulan müzecilik ve okullarda müzecilik eğitiminin 2000-2010 döneminde önemini kaybettiği ya da müzecilik eğitimine gereken değerin verilmediği anlaşılmaktadır.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to describe changes and reforms by comparing the inspection reports between the years of 1930-1940 and 2000-2010. The method of this document analysis study is based on qualitative approach. Case study design is used in the research. The data were obtained through inspection reports of six schools the central city of Afyonkarahisar and it’s districts. The reports generated between the years of 1930-1940 and 2000-2010 were compared through descriptive content analysis method. According to the findings, the lack of of structural problems within the field of museology in early Republican years was fulfilled. Although there has been legislations related to this subject, the importance of museology and museum education seem to be lessened between the years of 2000-2010.
dc.identifier30tr_TR
dc.identifier.issn1300-1272
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/5508
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesitr_TR
dc.relation.journalYED.JEL Yaşadıkça Eğitim Dergisi / Journal of Education For Lifetr_TR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectMüze
dc.subjectİlköğretim Okulları
dc.subjectMüzecilik Eğitimi
dc.subjectMuseum
dc.subjectPrimary Schools
dc.subjectMuseum Education
dc.titleDenetim Tebliğlerine Göre Okullarda Müzecilik Eğitimi
dc.title.alternativeMuseum Education in Schools in Supervision Reports
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.journal.endpage30tr_TR
local.journal.issue1tr_TR
local.journal.startpage21tr_TR

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
Denetim Tebliğlerine Göre Okullarda Müzecilik Eğitimi.pdf
Size:
517.04 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.82 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: