Publication:
Zihin Engelliler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Beklentilerinin Belirlenmesi

dc.contributor.authorÖncül, Nuray
dc.contributor.authorAcar, Çimen
dc.contributor.authorÇolak, Aysun
dc.contributor.authorÖzkan, Şerife Yücesoy
dc.contributor.authorDALGIN, ÖZLEM
dc.contributor.authorBozkurt, Sunagül Sani
dc.contributor.authorKILIÇ, FİDAN GÜNEŞ GÜRGÖR
dc.date.accessioned2023-04-18T07:19:06Z
dc.date.available2023-04-18T07:19:06Z
dc.date.issued2022
dc.description.abstractÖğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğinden beklentilerinin belirlenmesi, nitelikli öğretmen yetiştirme arayışlarına katkı sunması açısından önem taşımaktadır. Bu araş- tırma, Zihin Engellileri Öğretmenliği Programı’ndaki öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin beklentilerinin ortaya konması amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma, betimsel desen kullanılarak tasarlanmıştır. Araştırmanın evreni, bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesi Zihin Engelliler Öğretmenliği Lisans Programı’nda son sınıfa devam eden ve hâlihazırda Öğretmenlik Uygulaması I dersine kayıt yaptırmış 78 öğretmen ada- yıdır. Veriler, 2017-2018 öğretim döneminde yarı-yapılandırılmış görüşme tekniğiyle top- lanmış, betimsel olarak analiz edilmiştir. Bulgular, öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğinden sosyal, ekonomik, meslekî gelişim, yasal ve yönetsel düzenlemeler açı- sından beklentileri olduğunu göstermektedir. Öğretmen adaylarının meslekten önce- likli beklentileri arasında; saygın role sahip olma gibi sosyal beklentiler, yüksek maaş ve ekonomik ayrıcalıklar gibi ekonomik beklentiler, hizmet-içi eğitim, seminer ve konferanslara katılma gibi meslekî gelişim beklentileri ve kıyafet serbestliği ya da alan dışı atamaların yapılmaması gibi yasal ve yönetsel düzenleme beklentileri yer almaktadır. Bulgular, öğretmen adaylarının mesleğe ilişkin sosyal, ekonomik ve mes- lekî gelişim beklentileriyle ilgili daha önce elde edilen araştırma bulgularıyla da ör- tüşmektedir. tr
dc.description.abstractDetermining the teaching profession expectations of preservice teach- ers is essential in contributing to the search for qualified teachers. The current study was carried out to reveal the expectations of pre-service teachers attending the department of teaching individuals with intellec- tual disabilities. In the study, the descriptive design was used. A total of 78 senior preservice teachers who have already enrolled in Teaching Practice I course participated in the study. The data were collected using semi-structured interviews and analyzed descriptively. The findings show that preservice teachers have social, economic, professional de- velopment, legal and managerial regulations expectations from the teaching profession. The highest frequency had a prestigious role in the social dimension, high salary and economic privileges in the economic dimension, in-service training, participating the seminars, courses, and conferences in profes-sional development dimension, and freedom of clothing and not ap-pointing the out-of-department teachers into special education field in legislative and executive regulation dimension. The findings are consistent with the previous research.en
dc.identifier12
dc.identifier.citationÖNCÜL N, ACAR Ç, Çolak A, AKSOY F, DALGIN EYİİP Ö, SANİ BOZKURT S, Gürgör Kılıç F (2022). Zihin Engelliler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Beklentilerinin Belirlenmesi. Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 12(1), 125 - 150. 10.23863/kalem.2021.203
dc.identifier.issn2146-5606
dc.identifier.trdizin1127738
dc.identifier.urihttps://doi.org10.23863/kalem.2021.203
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/8463
dc.language.isotr
dc.publisherKalem Vakfı Okulları
dc.relation.journalKalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectZihin Engelliler Öğretmenliği
dc.subjectÖğretmen Yetiştirme
dc.subjectÖğretmen Adayları
dc.subjectÖğretmenlik Mesleği
dc.subjectYarı-yapılandırılmış Görüşme
dc.subjectBetimsel Desen
dc.titleZihin Engelliler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Beklentilerinin Belirlenmesitr
dc.title.alternativeDetermination of Special Education Preservice Teachers’ Expectation about the Teaching Professionen
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.indexed.attrdizin
local.journal.endpage150
local.journal.issue1
local.journal.startpage125
relation.isAuthorOfPublication9e37c05c-1a98-422e-b412-9f648bed8e84
relation.isAuthorOfPublication3ce32fe7-9c7d-4e29-b526-fe08649910a2
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery9e37c05c-1a98-422e-b412-9f648bed8e84

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Tam Metin/Full Text
Size:
498.83 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.82 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: