Publication:
Gebe Okulu Eğitimcilerinin Gözüyle Endokrin Bozucular: Nitel Bir Çalışma

dc.contributor.authorMİRAL, MUKADDES TURAN
dc.contributor.authorSiyahtaş, Gamze Fışkın
dc.date.accessioned2024-10-14T10:37:06Z
dc.date.available2024-10-14T10:37:06Z
dc.date.issued2024
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırmanın amacı gebe okulu programlarında eğitimci olarak görev alan ebe ve hemşirelerin endokrin bozucular konusundaki bilgi ve tutumlarını incelemektir. Yöntem: Fenomenolojik tipte tasarlanan araştırmanın evreni, İstanbul ilindeki gebe okulu programlarında eğitimci olarak görev yapan 44 ebe/hemşireden oluşmuştur (N=44). Ölçüt örnekleme yöntemi kullanılarak örneklem veri doygunluğu takip edilmiş ve doygunluk sağlandığında veri toplama işlemi tamamlanmıştır (n=7). 13 Eylül 2021 tarihinde yapılan araştırmada, veriler odak grup yöntemi ile araştırmacılar tarafından oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formuyla toplanmıştır. Nicel veriler, tanımlayıcı istatistiksel analizler kullanılarak, nitel veriler ise içerik analiziyle değerlendirilmiştir. Bulgular: Ebe ve hemşirelerin görüşme formuna verdikleri cevaplar doğrultusunda; endokrin bozucuların önemi, endokrin bozucular bilgisi, endokrin bozucular farkındalığı oluşturma ve gebe eğitimine entegrasyon şeklinde dört adet tema oluşturulmuştur. Prenatal dönem eğiticilerinin endokrin bozucuların öneminin farkında olmalarına rağmen konu hakkındaki bilgilerinin yetersiz olduğu belirlenmiştir. Ayrıca katılımcıların konunun prenatal eğitimlerde yer alması ve farkındalık geliştirilebilmesi için çeşitli önerilerinin bulunduğu saptanmıştır. Sonuç: Ebe ve hemşirelerin endokrin bozuculara yönelik çok fazla bilgilerinin olmadığı hatta kısmen yanlış bilgilere sahip oldukları görülmüştür. Eğitici eğitimlerinin içeriğine endokrin bozucularla ilgili konuların eklenerek bilinçlendirme çalışmalarının arttırılması gerektiği sonucuna varılmıştır.tr
dc.identifier7
dc.identifier.citationTURAN MİRAL, M. U. K. A. D. D. E. S., & FIŞKIN SİYAHTAŞ, G. A. M. Z. E. (2024). Endocrine Disruptors as Perspective of Prengnant School Educators: A Qualitative Study Gebe Okulu Eğitimcilerinin Gözüyle Endokrin Bozucular: Nitel Bir Çalışma. Journal of Midwifery and Health Sciences, 7(2).
dc.identifier.issn26872110
dc.identifier.scopus2-s2.0-85201827880
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.62425/esbder.1509214
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/9261
dc.language.isotr
dc.publisherAtatürk Üniversitesi
dc.relation.journalJournal of Midwifery and Health Sciences
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 3.0 United Statesen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/us/
dc.subjectEndokrin Bozucular
dc.subjectEbe
dc.subjectGebe
dc.subjectHemşire
dc.subjectNitel Araştırma
dc.titleGebe Okulu Eğitimcilerinin Gözüyle Endokrin Bozucular: Nitel Bir Çalışmatr
dc.title.alternativeEndocrine Disruptors as Perspective of Prengnant School Educators: A Qualitative Studyen
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.indexed.atscopus
local.journal.endpage327
local.journal.issue2
local.journal.startpage317
relation.isAuthorOfPublication58e241b4-2cce-4cb0-8204-75df425697c1
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery58e241b4-2cce-4cb0-8204-75df425697c1

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
↓ Tam Metin/Full Text
Size:
486.49 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.81 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: