Publication:
Üniversite öğrencilerinde yaşamda anlam, bilinçli farkındalık, algılanan sosyoekonomik düzey ve yaşam doyumu arasındaki ilişkiler

dc.contributorEğitim Fakültesi / Faculty of Education Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık / Educational Sciencestr_TR
dc.contributor.authorYıkılmaz, Murat
dc.contributor.authorDemir Güdül, Meryem
dc.contributor.authorID53476tr_TR
dc.date.accessioned2018-12-26T07:44:00Z
dc.date.available2018-12-26T07:44:00Z
dc.date.issued2015-12
dc.description.abstractBu araştırmanın birinci amacı üniversiteöğrencilerinin algıladıkları sosyoekonomik düzeylere göre yaşam doyumu, yaşamda anlam ve bilinçli farkındalık düzeylerinin farklılaşıp farklılaşmadığınınincelenmesidir. Araştırmanın ikinci amacı iseyaşamda anlam ve bilinçli farkındalık düzeylerinin yaşam doyumlarını anlamlı düzeyde yordayıp yordamadığınınincelenmesidir. Bu amaç kapsamında,araştırmanın verileri Anadolu Üniversitesi eğitim fakültesine devam eden 509 lisans öğrencisinden Yaşamın Anlamı Ölçeği, Yaşam Doyumu Ölçeği, Bilinçli Farkındalık Ölçeği ve kişisel bilgi formu kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın bulguları,algılanan sosyoekonomik düzeye göreöğrencilerin sadece yaşam doyumu ve yaşamda anlamın varlığı düzeylerinin farklılaştığını göstermektedir. Sosyoekonomik düzeyini düşük düzeyde algılayanların yaşam doyumu puanlarısosyoekonomik düzeyini hem ortahem de yüksek düzeyde olarak algılayanlara göre anlamlı düzeyde düşüktür.Yaşamda anlam varlığı puanları bakımından ise sadece kendilerini düşük sosyoekonomik düzeyde algılayanların anlamın varlığı puanlarının kendilerini orta sosyoekonomik düzeyde algılayanlara göre anlamlı düzeyde düşüktür. Bulgular ayrıca yaşamda anlamın varlığı ve bilinçli farkındalığın yaşam doyumunu anlamlı düzeyde yordadığını, anlam arayışının ise yaşam doyumunun anlamlı bir yordayıcısı olmadığını göstermektedir. Sonuç olarak, yaşamı anlamlı bulma ve bilinçli farkındalık düzeyi yüksekliği yaşamdan yüksek düzeyde doyum elde etmede etkili olan faktörlerdendir.tr_TR
dc.description.abstractThe first purpose of this study was to examine whetheruniversity students’ life satisfaction, meaning in life and mindfulness leveldiffer in regard to their perceived socioeconomic statusor not. The second purpose of the study was to examine if the students’ level of meaning in life and mindfulness predict their life satisfactionsignificantly. Within this aim, the data wascollected from 509 university students at Anadolu University faculty of education.Meaning in Life Questionnaire, Satisfaction with Life Scale, Mindfulness Scale and personal information formwere used to collect data.Findings of the study revealed that according to perceived socioeconomic status,only life satisfactionand presence of meaning in life levels differed significantly.Participants who perceive themselves in low socioeconomic level had significantly low scores of life satisfaction in comparison withparticipants who perceive themselves in both mediumand highsocioeconomic level. Regarding to presence of meaning scores, onlyparticipants who perceive themselves in low socioeconomic level had significantly low scores in comparison withparticipants who perceive themselves in medium socioeconomiclevel.Findings also revealed that mindfulness and presence of meaning in life predict life satisfaction significantly but search for meaning does not. As a result, finding meaning in life and having high level of mindfulness were associated with high level of life satisfaction.
dc.identifier16tr_TR
dc.identifier16tr_TR
dc.identifier16tr_TR
dc.identifier.issn1307-4474
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/4139
dc.language.isotrtr_TR
dc.relationEge Eğitim Dergisitr_TR
dc.subjectYaşam Doyumutr_TR
dc.subjectYaşamda Anlamtr_TR
dc.subjectBilinçli Farkındalıktr_TR
dc.subjectLife Satisfactiontr_TR
dc.subjectMeaning in Lifetr_TR
dc.subjectMindfulnesstr_TR
dc.titleÜniversite öğrencilerinde yaşamda anlam, bilinçli farkındalık, algılanan sosyoekonomik düzey ve yaşam doyumu arasındaki ilişkilertr_TR
dc.title.alternativeRelationships between meaning in life mindfulness, perceived socioeconomic level and life satisfaction among university students
dc.typeArticletr_TR
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
Üniversite Öğrencilerinde Yaşamda Anlam, Bilinçli Farkındalık, Algılanan Sosyoekonomik Düzey ve Yaşam Doyumu Arasındaki İlişkiler _.pdf
Size:
305.75 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: