Publication:
Erken Çocuklukta Üstbilişin Doğası, Desteklenmesi ve Değerlendirilmesi

dc.contributor.authorAYDIN, EBRU
dc.contributor.authorÜnsever, Özge
dc.date.accessioned2024-07-10T07:23:26Z
dc.date.available2024-07-10T07:23:26Z
dc.date.issued2024
dc.description.abstractSon yıllarda gerçekleştirilen araştırmalar, küçük çocukların üstbilişsel becerilerden yararlanma kapasitesine sahip olduklarını ve bu becerilerin erken çocuklukta desteklenmesine dair gerekliliği ortaya koymuştur. Literatürde kısa bir geçmiş i olan üstbilişin eğitim araştırmalarına dahil olması ile birlikte bu becerilerin kendiliğinden gelişip gelişmediği ya da hangi öğretim stratejileriyle desteklenebileceği konularında soru işaretleri doğmuştur. Bunlarla birlikte üstbiliş teriminin kapsamının ve sınırlarının belirlenmesi noktasında hala birtakım sınırlılıklar bulunmaktadır. Özellikle üstbilişin bilişten ayrılan özellikleri ve biliş ile etkileşimi, diğer düşünme becerilerinden neden farklı olduğu ve terimin doğası hakkındaki so ru işaretlerinin cevaplanması önem taşımaktadır. Bu çalışmada üstbiliş teriminin kökeni ve doğası açıklanmış, farklı üstbilişsel modeller karşılaştırılmış, erken çocuklukta üstbilişin ne doğrultuda geliştiği, nasıl desteklenebileceği ve değerlendirilebileceği konularında eğitimcilere ve araştırmacılara bir başvuru kaynağı oluşturmaya çalışılmıştır.tr
dc.identifier38
dc.identifier.citationAYDIN E, Unsever O (2024). Erken Çocuklukta Üstbilişin Doğası, Desteklenmesi ve Değerlendirilmesi. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 38(2), 482 - 500.
dc.identifier.issn1300-1272
dc.identifier.trdizin1242727
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.33308/26674874.2024382696
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/9206
dc.language.isotr
dc.publisherİstanbul Kültür Üniversitesi
dc.relation.journalYaşadıkça Eğitim Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectÜstbiliş
dc.subjectErken Çocukluk
dc.subjectÜstbilişsel Beceriler
dc.subjectÜstbilişin Değerlendirilmesi
dc.titleErken Çocuklukta Üstbilişin Doğası, Desteklenmesi ve Değerlendirilmesitr
dc.title.alternativeEssence, Encourage, and Evaluation of Metacognition in Early Childhooden
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.indexed.attrdizin
local.journal.endpage500
local.journal.issue2
local.journal.startpage482
relation.isAuthorOfPublication55b354c0-654d-4c52-a790-aedfb8faf0be
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery55b354c0-654d-4c52-a790-aedfb8faf0be

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
↓ Tam Metin/Full Text
Size:
586.38 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.81 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: