Publication:
Job Satisfaction and Burnout Risk Among American and Turkish Counselor Educators

dc.contributor.authorW. Owen, Dean
dc.contributor.authorDemir, Ayhan
dc.contributor.editorŞimşek, Hasan
dc.contributor.editorHacıfazlıoğlu, Özge
dc.date.accessioned2019-11-01T13:50:22Z
dc.date.available2019-11-01T13:50:22Z
dc.date.issued2015-12-01
dc.description.abstractThe roles required of university teaching faculty have evolved quite dramatically over the past half century. With this evolution in role and function has come increasing demands for productivity, efficiency, learning new delivery platforms and responding to the ever changing demands of higher education. This study compared a sample Turkish (n = 91) counselor education faculty members with a sample of their U.S. counterparts (n = 90) with regard to job satisfaction and burnout risk. Data were collected through the use of an online survey and results revealed significant differences between the samples. Results indicated significant differences between samples in job satisfaction levels as well as a negative relationship between burnout risk and satisfaction. Discussion of findings andimplications for further research were presented.
dc.description.abstractSon elli yılda, üniversitelerde çalışan akademisyenlerin rolleri ciddi biçimde evirilmiştir. Rol ve işlevlerdeki bu evrim ile etkililik, verimlilik, yeni ders verme yolları istenmesinde artışolmuş ve yükseköğretimin değişen isteklerine tepki verme gereği doğmuştur. Bu çalışmada Türk (n = 91) ve Amerikan (n = 90) psikolojik danışmanlar iş doyumu ve tükenmişlik riski açısından karşılaştırılmıştır. (n = 90). Online olarak yayınlanan bir ölçme aracıyla toplanan verilerle yapılan analizler iki grup arasında bazı farkların olduğunu göstermiştir. Bulgular, iki grup arasında iş doyumu açısından anlamlı farkların olduğu ve iş doyumu ile tükenmişlik arasında olumsuz ilişki olduğu doğrultusundadır. Bulgular tartışılarak, gelecek çalışmalar için doğurgular sunulmuştur.
dc.identifier29tr_TR
dc.identifier.issn1300-1272
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/5517
dc.language.isoen_UStr_TR
dc.publisherİstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesitr_TR
dc.relation.journalYED.JEL Yaşadıkça Eğitim Dergisi / Journal of Education For Lifetr_TR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectFaculty Job Satisfaction
dc.subjectFaculty Burn Out
dc.subjectCounselor Educators
dc.subjectAkademisyenlerde İş Doyumu
dc.subjectAkademisyenlerde Tükenmişlik
dc.subjectPsikolojik Danışman Eğitimcisi
dc.titleJob Satisfaction and Burnout Risk Among American and Turkish Counselor Educators
dc.title.alternativeTürk ve Amerikan PsikolojikDanışman Eğitimcilerinde Tükenmişlik Riski ve İş Doyumu
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.journal.endpage12tr_TR
local.journal.issue1tr_TR
local.journal.startpage1tr_TR

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Job Satisfaction and Burnout Risk Among American and Turkish Counselor Educators.pdf
Size:
529.71 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.82 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: