Publication:
Ücretli Öğretmenlerin Katıldıkları Pedagojik Formasyon Programına İlişkin Deneyimleri

dc.contributorEğitim Fakültesi / Faculty of Education Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık / Educational Sciencestr_TR
dc.contributor.authorDoyran, Feyza
dc.contributor.authorVatanartıran, Sinem
dc.contributor.authorDalgıç, Gülay
dc.contributor.authorID159249tr_TR
dc.contributor.authorID109620tr_TR
dc.contributor.authorID122202tr_TR
dc.date.accessioned2018-12-25T13:58:35Z
dc.date.available2018-12-25T13:58:35Z
dc.date.issued2012
dc.description.abstractÖğretmen yetiştirme ve istihdamı Türk Eğitim sisteminin en çok tartışılan sorunlarındandır. Öğretmen yetiştirmeye yönelik çeşitli formasyon programlarında ve Milli Eğitim Bakanlığı’nın istihdam politikalarında nitelikten çok nicelik kaygısının öne çıktığı görülmektedir. Öğretmen açıkları, yüksek maliyetli atamalar yerine sözleşmeli öğretmen, kadrosuz usta öğretici, ücretli öğretmen gibi kadrolar ile kapatılmaya çalışılmıştır. Bu atamalarda yer alacak öğretmen adayları için çeşitli pedagojik formasyon programları tasarlanmıştır. Öğretmen yetiştiren programların geliştirilmesinde bu programlara katılan öğretmen adaylarının görüşlerinin alınması da önem arz etmektedir. Bu araştırmada ücretli öğretmenlik tecrübesi olup Pedagojik Formasyon eğitimi almakta olan 17 öğretmen adayının, katıldıkları programa ilişkin deneyim ve görüşlerini incelemek amaçlanmaktadır. Araştırma tarama modeline dayalı nitel bir araştırmadır. Araştırma sonucunda, katılımcıların formasyon programı ve ücretli öğretmenlik ile ilgili görüşleri doğrultusunda öğretmen yetiştirme ve istihdamına yönelik öneriler sunulmuştur.tr_TR
dc.description.abstractTeacher training and recruitment are amongst the most disputed issues in Turkish educational system. It is observed that quantity became more important than quality in developing policies for teacher certification and recruitment models. To meet teachers shortage, Ministry of Education has preferred to use alternative ways of recruitment such as contract based teaching, non-cadre expert teaching and hourly-paid teaching instead of high cost tenure teaching. To train candidates for these different teaching positions, a variety of certification programs have been designed. To improve these programs, it is important to ask for the opinions of the participants of such programs. The purpose of this survey-type qualitative study is to analyze the experiences and views of 17 teacher candidates employed as hourly-paid teachers regarding the teacher certification program they are enrolled at. Suggestions that could be complimentary in the process of creating new models for teacher recruitment and training are offered based on the findings.
dc.identifier11tr_TR
dc.identifier11tr_TR
dc.identifier11tr_TR
dc.identifier.issn1309-0682
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/4130
dc.language.isotrtr_TR
dc.relationAkdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisitr_TR
dc.subjectÜcretli öğretmenliktr_TR
dc.subjectpedagojik formasyontr_TR
dc.subjectöğretmen istihdam politikalarıtr_TR
dc.subjectöğretmen yetiştirmetr_TR
dc.subjectfen edebiyat fakültesi mezunlarıtr_TR
dc.subjectHourly-paid teachingtr_TR
dc.subjectteaching certification programtr_TR
dc.subjectteacher recruitment policiestr_TR
dc.subjectteacher trainingtr_TR
dc.subjectgraduates of faculties of arts and letterstr_TR
dc.titleÜcretli Öğretmenlerin Katıldıkları Pedagojik Formasyon Programına İlişkin Deneyimleritr_TR
dc.titleExperiences of Hourly Paid Teachers on the Teacher Certification Program
dc.typeArticletr_TR
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
Ücretli Öğretmenlerin Katıldıkları Pedagojik Formasyon Programına İlişkin Deneyimleri.pdf
Size:
323.11 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: