Publication:
Sürdürülebilir gelişme kavramı ve okul öncesi eğitim programına yansımaları

No Thumbnail Available

Date

2012

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Sürdürülebilir gelişme, bugün yaşayanların gereksinimlerini karşılarken, gelecek kuşakların gereksinimlerini karşılama düzeylerini tehlikeye atmamaları olarak tanımlanmıştır. Bu bağlamda sürdürülebilir gelişmenin doğrudan okul öncesi eğitimi ile ilişkili olduğu açıktır. Okul öncesi eğitim çocukların bir bütün olarak (sosyal-duygusal-dil-zihinsel-psikomotor alanlar) gelişimini desteklediğinden ve çoğu öğrenmelerin temelinin bu dönemde atıldığı düşünüldüğünde okul öncesi eğitimin sürdürülebilir gelişme kavramı ile sıkı bir ilişki içinde olması kaçınılmazdır Bu çalışmanın temel amacı, 2006 Okul Öncesi Eğitim Programının sürdürülebilir gelişme kavramı bağlamında değerlendirilmesidir. Bu amaçla, 2006 Okul öncesi Eğitim Programı sürdürülebilir gelişme kavramı bağlamında değerlendirilmiş ve 2006 Okul Öncesi Eğitim Programında “Çevre Eğitimi”, “Sorumluk Eğitimi”, “Farklılıklara Saygı Eğitimi” gibi bölümlerin Sürdürülebilir Gelişme ile bağlantılı olduğu ve ayrıca programda yer alan bazı amaç ve kazanımların sürdürülebilir gelişme kavramı ile ilişkili olduğu belirlenmiştir.

Description

Keywords

Okul Öncesi Eğitim, Sürdürülebilir Gelişme, Okul Öncesi Eğitim Programları

Citation