Publication:
Duygu Paylaşımında Davranış Göstergesi Olan “Sarılma-Kucaklaşma” Eyleminin Televizyon Reklamlarında Kullanımı Ve Bir Çözümleme Örneği: “Turkcell Hayat Paylaşınca Güzel” Reklam Filmi

dc.contributor.authorSağıroğlu, Yakup
dc.date.accessioned2014-09-23T11:59:40Z
dc.date.available2014-09-23T11:59:40Z
dc.date.issued2012-01
dc.description.abstractnsan davranışının temelinde yer alan duyguların markalar tarafından hedef kitleye sunulmak üzere tasarlanan görsel-işitsel iletilerde giderek önem kazandığı görülmektedir. Bu bağlamda müşteri sadakatinin pazarlama çerçevesinde ele alındığı TV reklamlarında gündelik yaşamdan karelerin sıkça görülmesi, hedef kitlenin algısını bu yönde etkileme amacı söz konusudur. Tasarlanan görsel-işitsel öğelerin bütünlüğünün korunması ve oluşturulan anlatının kampanya amacıyla örtüşmesi çalışmanın çerçevesini belirlemektedir. Bu bağlamda sevgi paylaşımının sarılma-kucaklaşma eylemi ile gösterildiği “Turkcell’in Hayat Paylaşınca Güzel” reklam filminin göstergebilimsel yaklaşımla ele alındığı çalışmada dokunma, kucaklaşma ve sarılma kavramlarına değinerek, paylaşma eyleminin göstergeleri incelenmektedir. Bu çerçevede anlatı oluşturucularının (kişi, zaman ve uzam) “sevgi paylaşımı” teması ile bütünlüğünün irdelenmesi gerçekleştirilmektedir. Reklam filminin genel betimlemesinin yapıldığı çalışmada, teknik özellikler açısından da bütünlüğün korunması çeşitli ölçütlerle ortaya konması hedeflenmekte, filmdeki olay örgülerinin gösteren-gösterilen ilişkisi çerçevesinde anlamlandırılmasında oluşacak duygu durumunun üzerinde durulmaktadır.tr_TR
dc.identifier.issn2146-5193
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11413/789
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherThe Turkish Online Journal of Design, Art and Communicationtr_TR
dc.subjectPaylaşmatr_TR
dc.subjectKucaklaşma-Sarılmatr_TR
dc.subjectMüşteri Sadakattr_TR
dc.subjectGöstergebilimsel Yaklaşımtr_TR
dc.subjectTurkcelltr_TR
dc.subjectSharingtr_TR
dc.subjectHug-hugtr_TR
dc.subjectCustomer Loyaltytr_TR
dc.subjectSemiotic Approachtr_TR
dc.titleDuygu Paylaşımında Davranış Göstergesi Olan “Sarılma-Kucaklaşma” Eyleminin Televizyon Reklamlarında Kullanımı Ve Bir Çözümleme Örneği: “Turkcell Hayat Paylaşınca Güzel” Reklam Filmitr_TR
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Duygu Paylaşımında Davranış Göstergesi Olan Sarılma-Kucaklaşma Eyleminin Televizyon Reklamlarında Kullanımı Ve Bir Çözümleme Örneği Turkcell Hayat Paylaşınca Güzel Reklam Filmi.pdf
Size:
8.34 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: