Publication:
Zorbalıkla Baş Etmeye Yönelik Bir Akran Destek Programının Etkililiği

dc.contributor.authorGünay, Şebnem
dc.contributor.authorCan, Gürhan
dc.contributor.authorID221066tr_TR
dc.contributor.authorID4656tr_TR
dc.date.accessioned2019-06-18T07:28:52Z
dc.date.available2019-06-18T07:28:52Z
dc.date.issued2018
dc.description.abstractBu araştırmada zorbalıkla baş etmeye yönelik akran destek programının, ortaokul öğrencilerinin zorbalıkla baş etme becerileri üzerindeki etkileri incelenmiştir. Çalışma grubunu; deney grubunda 42 öğrenci, akran yardımcısı grubunda 16 öğrenci ve kontrol grubunda 42 öğrenci olmak üzere toplam 100 katılımcı oluşturmuştur. Eşitlenmemiş control gruplu yarı-deneysel desende yürütülmüş olan araştırma karışık desen özelliklerini de yansıtmaktadır. Deney ve kontrol gruplarının ölçümlerinin karşılaştırılmasında ANCOVA ile tekrarlı ölçümler için ANOVA kullanılmıştır. Deney grubundan programla ilgili “görüşme tekniği” yoluyla elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Gruplar arasında ön test, son test ve izleme testlerinden elde ettikleri ortalama puanlar açısından anlamlı bir farklılık bulunmamasına rağmen, kontrol grubunun kurban puanlarının deneyden sonra anlamlı düzeyde azaldığı tespit edilmiştir. Kontrol grubunun kurban puanlarının da son testte ve izleme testlerinde beklenmedik düzeylerde düşmesi kontrol edilememiş bir değişkenle ilişkili bulunmuştur. Deney grubu öğrencilerinin büyük çoğunluğu akran destek programının zorbalıkla baş etme becerilerini geliştirmede etkili olduğunu, uygulamadan fayda gördüklerini ifade etmişlerdir.tr_TR
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examinethe effects o a peer support program on secondary school students’ skills to cope with bullying. There were total 100 subjects, 42 of whom were in experimental group, 16 of whom were peer supporter group and 42 of whom were in control group. The research carried out with quasi experimental nonequivalent control group design reflects also mixed design characteristics. In the comparison of experimental and control group measurements, ANCOVA and ANOVA for repeated measures were used. Data obtained from interview technique were analyzed by means of content analysis. Although there were no significant differences between the groups in respect to their average victim scores that they obtained from repeated measures, it was determined that the victim scores of these groups decreased significantly after the experiment. The unexpected decreases in the victim scores of control group in the final and follow-up tests was associated with an uncontrollable vairable. However majority of the students in the experiment group stated that their experiences and feelings during the implementation process were positive.
dc.identifier8tr_TR
dc.identifier8tr_TR
dc.identifier8tr_TR
dc.identifier.issn1302-1370
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/4866
dc.language.isotrtr_TR
dc.relationTürk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisitr_TR
dc.subjectZorbalıkla Baş Etmetr_TR
dc.subjectAkran Destek Programıtr_TR
dc.subjectAkran Yardımcılarıtr_TR
dc.subjectCopingtr_TR
dc.subjectBullyingtr_TR
dc.subjectPeer Support Programtr_TR
dc.subjectPeer Supporterstr_TR
dc.titleZorbalıkla Baş Etmeye Yönelik Bir Akran Destek Programının Etkililiğitr_TR
dc.titleThe Effectiveness of a Peer Support Program on Coping with Bullying
dc.typeArticletr_TR
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
Zorbalıkla Baş Etmeye Yönelik Bir Akran Destek Programının Etkililiği.pdf
Size:
849.61 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.82 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: