Publication: Okul Öncesi Dönemde Müze ile Eğitim:Öğretmenler Ne Biliyor? Ne yapıyor?
dc.contributor.author | Yıldırım Polat, Aslı | |
dc.contributor.author | ÖZER, MERVE | |
dc.contributor.authorID | 273995 | tr_TR |
dc.contributor.authorID | 55949 | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2019-09-03T12:55:16Z | |
dc.date.available | 2019-09-03T12:55:16Z | |
dc.date.issued | 2019-06-19 | |
dc.description.abstract | Müzeler, günümüzde eğitimin bir parçası haline gelen ve birinci elden deneyim sağlayan kurumlardır. Müzelerde nesneler ile etkileşime giren birey, yaparak yaşayarak öğrenme sürecine katılmaktadır. Avrupa, Amerika gibi gelişmiş ülkelerde müzelerden okul öncesi dönemden itibaren yararlanılmaya başlanmaktadır. Bireylerin müze kültürünü küçük yaşlarda kazanabilmesi ve yetişkinlikte müze tüketicisi olabilmeleri için; bireyler müzeler ile okul öncesi dönemde tanıştırılmalıdır. Bunun için de müze eğitiminin önemini bilen ve müzelerden okul öncesi dönemde eğitim amaçlı yararlanan öğretmenlere ihtiyaç duyulmaktadır. Bu araştırmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin müze ile eğitime ilişkin görüş ve deneyimlerini ortaya koymaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim kullanılmıştır. Olgubilim çalışmalarında, bireylerin bir olgu ile ilgili yaşadıkları deneyimlere odaklanılmaktadır. Olgubilim ile desenlenen araştırmanın katılımcıları amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme ile belirlenmiş ve 2 alt, orta ve üst sosyoekonomik düzeyde toplam 6 öğretmen ile görüşme gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verilerinin toplanmasında araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde olgubilim yöntemine ilişkin analiz kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin çalıştıkları kurumların sosyoekonomik düzeyi değiştikçe, müzelerden yararlanma durumunun değiştiği görülmüştür. Düşük sosyoekonomik düzeydeki bir okulda çalışan öğretmenin müzelere ilişkin bilgi ve farkındalık düzeyinin daha az olduğu ve eğitimde müzelerden daha az yararlandığı belirlenmiştir. Sosyoekonomik düzey fark etmeksizin araştırmaya katılan tüm öğretmenlerin müzelerden gezi amaçlı yararlandıkları ortaya çıkmıştır. | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11413/5214 | |
dc.language.iso | tr | tr_TR |
dc.relation.journal | International EJER Congress 2019 | tr_TR |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Müze | tr_TR |
dc.subject | Müze Eğitimi | tr_TR |
dc.subject | Okul Öncesi Öğretmeni | tr_TR |
dc.subject | Museum | tr_TR |
dc.subject | Museum Education | tr_TR |
dc.subject | Pre School Teacher | tr_TR |
dc.title | Okul Öncesi Dönemde Müze ile Eğitim:Öğretmenler Ne Biliyor? Ne yapıyor? | tr_TR |
dc.type | conferenceObject | tr_TR |
dspace.entity.type | Publication | |
relation.isAuthorOfPublication | 2b2e2282-37be-4785-a3a6-868cf4bec2a3 | |
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery | 2b2e2282-37be-4785-a3a6-868cf4bec2a3 |
Files
License bundle
1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
- Name:
- license.txt
- Size:
- 1.82 KB
- Format:
- Item-specific license agreed upon to submission
- Description: