Publication:
Evaluating a graduate program of English language teacher education

dc.contributor.authorKeşli Dollar, Yeşim
dc.contributor.authorTekiner, Aylin
dc.contributor.authorDoyran, Feyza
dc.contributor.authorID43525tr_TR
dc.contributor.authorID43574tr_TR
dc.contributor.authorID159249tr_TR
dc.date.accessioned2018-12-25T13:04:26Z
dc.date.available2018-12-25T13:04:26Z
dc.date.issued2014
dc.description.abstractThis study evaluated the MA-TEFL Program at a foundation university. It focuses on strengths and weaknesses of the program and how much the program satisfies and meets the needs of the graduate studentstending to work as teacher trainers.The data was collected from the students, the professors, the administrators, and the graduates through a survey, interviews, and document analysis of the curriculum, course syllabi and materials. Qualitative data analysis techniques were used to identify the strengths, weaknesses of the program, and the students’ needs. This study illuminated new student needs which were not taped into. To meet students’ needs better, this program will be modified and proposed to the Council of Higher Education.tr_TR
dc.description.abstractBu çalışma bir vakıf üniversitesindeki İngilizce Öğretmenliği Yüksek Lisans programını değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Çalışma, programıngüçlüvezayıfyönlerine odaklanarak lisansüstü öğrencilerinin programdan memnun olup olmadıklarını bulmayı hedeflemiştir.Bu çalışmada, öğrenciler, öğretim üyelerive program koordinatörü yer almışlardır. Dönem başında öğrencilere ve öğretim üyelerine programla ilgili düşüncelerini ölçen bir anket uygulanmıştır. Akademik yılın sonunda ise öğrenciler ders değerlendirmesi yapmışlardır. Ayrıca, ders materyalleri, ders izlenceleri, ölçme ve değerlendirmede kullanılan materyaller ve program müfredatı araştırmacılar tarafından incelenmiştir. Nitel araştırma teknikleri kullanılarak veriler analiz edilmiştir. Sonuç olarak, programın güçlü yönlerive geliştirilebilecek yönleri tespit edilmiştir ve öğrencilerin ihtiyaçlarını daha iyi karşılayacak yüksek lisans programının yeniden düzenlenmiş hali YÖK’ e sunulacaktır.
dc.identifier5tr_TR
dc.identifier5tr_TR
dc.identifier5tr_TR
dc.identifier.issn1309-6591
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/4126
dc.language.isoen_UStr_TR
dc.relationTurkish Online Journal of Qualitative Inquirytr_TR
dc.subjectEnglish Language Teachingtr_TR
dc.subjectCourse Evaluationtr_TR
dc.subjectProgram Evaluationtr_TR
dc.subjectTeacher Educationtr_TR
dc.subjectİngiliz Dili Öğretimitr_TR
dc.subjectDers Değerlendirmeleritr_TR
dc.subjectProgram Değerlendirmetr_TR
dc.subjectÖğretmen Eğitimitr_TR
dc.titleEvaluating a graduate program of English language teacher educationtr_TR
dc.title.alternativeİngiliz dili eğitimi yüksek lisans programı değerlendirmesi
dc.typeArticletr_TR
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
Evaluating A Graduate Program of English Language Teacher Education.pdf
Size:
192.62 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: