Publication: Are they problem learners or students with learning disabilities? What do teachers know about LD?
Date
2013
Authors
Doyran, Feyza
Canca, Irene
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
This research investigated the level of awareness and existing knowledge
processed by general education instructors and counselors in a private school
system regarding learning disabilities (LD) in Istanbul, Turkey. General
education instructors who teach students from the age range of 5-19 in all
subjects including English as Foreign Language practitioners as well as
counselors who work with this population are the focus of this study. The main
purpose of this study is to elicit current knowledge levels of learning disabilities
awareness among teachers currently practicing in private school systems. The
subsidiary purpose is to discern if learning disabilities in general or the targeting
of specific disabilities should be the focus of training workshops and seminars. This study, therefore, is the first step of a needs analysis on this specific topic.
One hundred participants who are currently working in this private school sector
have completed a 25 question survey which was developed and piloted by Dr.
Sheila Saravanabhaven of Virginia State University and Dr. RC Saravanabhaven
of Howard State University and published in the International Journal of Special
Education (vol. 25, no. 3, 2010). Permission for its use has been granted with the
original survey to be administered. Additionally, the counselors currently
administering to this populous were interviewed and asked specific questions
regarding their preparation in the area of learning disabilities. The quantitative
data were analyzed using SPSS and for the open-ended questions content
analysis was applied. The analysis pointed to some discrepancies among
awareness levels of educators with the focus of examination on pre-service
courses required while pursuing a degree in Education as well as professional
development exposure regarding learning disabilities awareness. The results of
this study together with its implications on teaching and learning process show
that in order to gain more awareness there is a need for teachers of all subjects to
go through training workshops and seminars focusing on various types of
learning disabilities which would eventually affect their student body. Special
Education courses in the undergraduate teacher education programs should also
put more emphasis on these issues.
Bu araştırma, İstanbul ilindeki özel okullarda görev yapmakta olan öğretmenlerin özel (özgül) öğrenme güçlükleri ile ilgili farkındalık seviyelerini ve bu konu hakkındaki bilgi düzeylerini belirlemek üzere yapılmıştır. Araştırmanın hedef kitlesi, 5-19 yaş arası öğrenciye hitap eden aralarında İngilizce öğretmenlerinin de olduğu her alandan öğretmen ve rehber öğretmendir. Araştırmanın başlıca amacı, özel okul sektöründe çalışmakta olan öğretmenlerin öğrenme güçlükleri konusunda hali hazırda sahip oldukları bilgi düzeylerini belirlemektir. Bir diğer amaç ise, öğretmenlerin hizmetiçi eğitimlerinde öğrenme güçlükleri konusunun üzerinde durulması gereği olup olmadığıdır. Yani, başka bir değişle, bu çalışma bu konudaki bir ihtiyaç analizi niteliğindedir. Virginia State University’den Dr. Sheila Saravanabhavenve Howard State University’den Dr. RC Saravanabhaven tarafından geliştirilip, pilot uygulamaları, geçerlik ve güvenirlikleri de yapılarak, the International Journal of Special Education (vol. 25, no. 3, 2010) dergisinde basılan 25 soruluk anketin kullanım izinleri alınmış ve original ankete ulaşılarak İstanbul’da özel okullarda çalışmakta olan 100 öğretmene anket uygulanmıştır. Ayrıca, aynı grupta görev yapmakta olan rehber öğretmenlerle de yüz-yüze mülakatlar yapılmış ve kendilerine öğrenme güçlükleri ile ilgili yaptıkları hazırlıklar, edindikleri bilgiler sorulmuştur. Nicel verilerin analizinde SPSS programı, nitel verilerin analizinde ise içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, eğitimcilerin öğrenme güçlükleri konusundaki farkındalık seviyelerinde farklılıkların bulunduğu belirlenmiştir. Araştırmanın sonucunda, öğretmenlerin bu konuda daha çok farkındalığa sahip olabilmeleri için eğitimler almaları gerektiği, lisans programlarında bu konunun, Özel Eğitim gibi derslerde, daha derinlemesine işlenmesi gerektiği ortaya çıkmıştır.
Bu araştırma, İstanbul ilindeki özel okullarda görev yapmakta olan öğretmenlerin özel (özgül) öğrenme güçlükleri ile ilgili farkındalık seviyelerini ve bu konu hakkındaki bilgi düzeylerini belirlemek üzere yapılmıştır. Araştırmanın hedef kitlesi, 5-19 yaş arası öğrenciye hitap eden aralarında İngilizce öğretmenlerinin de olduğu her alandan öğretmen ve rehber öğretmendir. Araştırmanın başlıca amacı, özel okul sektöründe çalışmakta olan öğretmenlerin öğrenme güçlükleri konusunda hali hazırda sahip oldukları bilgi düzeylerini belirlemektir. Bir diğer amaç ise, öğretmenlerin hizmetiçi eğitimlerinde öğrenme güçlükleri konusunun üzerinde durulması gereği olup olmadığıdır. Yani, başka bir değişle, bu çalışma bu konudaki bir ihtiyaç analizi niteliğindedir. Virginia State University’den Dr. Sheila Saravanabhavenve Howard State University’den Dr. RC Saravanabhaven tarafından geliştirilip, pilot uygulamaları, geçerlik ve güvenirlikleri de yapılarak, the International Journal of Special Education (vol. 25, no. 3, 2010) dergisinde basılan 25 soruluk anketin kullanım izinleri alınmış ve original ankete ulaşılarak İstanbul’da özel okullarda çalışmakta olan 100 öğretmene anket uygulanmıştır. Ayrıca, aynı grupta görev yapmakta olan rehber öğretmenlerle de yüz-yüze mülakatlar yapılmış ve kendilerine öğrenme güçlükleri ile ilgili yaptıkları hazırlıklar, edindikleri bilgiler sorulmuştur. Nicel verilerin analizinde SPSS programı, nitel verilerin analizinde ise içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, eğitimcilerin öğrenme güçlükleri konusundaki farkındalık seviyelerinde farklılıkların bulunduğu belirlenmiştir. Araştırmanın sonucunda, öğretmenlerin bu konuda daha çok farkındalığa sahip olabilmeleri için eğitimler almaları gerektiği, lisans programlarında bu konunun, Özel Eğitim gibi derslerde, daha derinlemesine işlenmesi gerektiği ortaya çıkmıştır.
Description
Keywords
Learning Disabilities, Private School Teachers, Special Education, Özel (Özgül) Öğrenme Güçlükleri, Özel Okul Öğretmenleri, Özel Eğitim