Publication:
Sınıf Öğretmenlerinin İlkokula Hazırlık Sürecinde Okul Öncesi Eğitimden Beklentileri

dc.contributor.authorPekdoğan, Serpil
dc.contributor.editorŞimşek, Hasan
dc.contributor.editorHacıfazlıoğlu, Özge
dc.date.accessioned2019-10-23T11:35:02Z
dc.date.available2019-10-23T11:35:02Z
dc.date.issued2017-12-08
dc.description.abstractOkul öncesi dönemden ilkokula geçiş süreci, çocuk aile ve öğretmen için heyecanlı ve endişe verici bir süreç olarak karşımıza çıkmaktadır. Okul öncesi dönemde gelişimsel ve duygusal olarak başarılı bir süreç atlatan çocuklar, ilkokula daha uyumlu olmakta ve akademik başarıları yüksek olmaktadır. Bu sürecin sağlıklı işlemesi, nitelikli bir okul öncesi eğitimle mümkündür. Okul öncesi eğitimden sonra ilkokula başlayan çocukların başarısını sürdürmesinde sınıf öğretmenleri de çocukların bir takım becerilere sahip olmasının süreci kolaylaştırdığını ve başarının arttığını belirtmektedirler. Bu doğrultuda, çalışmada sınıf öğretmenlerinin ilkokula hazırlık sürecinde okul öncesi eğitimden beklentilerinin araştırılması amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ilkokullarda görev yapan 12 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum araştırması kullanılmıştır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme aracılığıyla toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, sınıf öğretmenleri okul öncesi eğitimden çocukların okula uyum, temel bilgi ve beceri, özbakım becerileri, okuma yazmaya hazırlık çalışmaları ve değerler eğitimi konularında beklenti içerisinde olduklarını belirtmişlerdir.
dc.description.abstractThe transition process from preschool to primary school education is both exciting and alarming for the child, parents, and teachers. Children who experience a successful process in terms of development and emotions during their preschool period adapts more easily to primary school and have high academic achievement. Having a healthy transition process depends on a quality preschool education. Primary school teachers express that children’s already possessing certain skills before starting primary school, which is during their preschool education period, facilitate the process and raise the achievement. To this end, this study seeks to dwell on primary school teachers’ expectations regarding preschool education in the preparation process for primary school. The study group consists of 12 primary school teachers working in schools affiliated to Ministry of National Education. Case study research method, one of the qualitative research methods, was employed in the study. The data were collected by semi-structured interviews. The data were analyzed via content analysis method. Based on the results, it is possible to say that primary school teachers expect certain skills from preschool education in terms of adaptation, basic knowledge and skills, self-care skills, preparation for reading and writing, and values education.
dc.identifier31tr_TR
dc.identifier.issn1300-1272
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/5466
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesitr_TR
dc.relation.journalYED.JEL Yaşadıkça Eğitim Dergisi / Journal of Education For Lifetr_TR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectOkul Öncesi Eğitim
dc.subjectİlkokula Hazırlık
dc.subjectSınıf Öğretmeni
dc.subjectÇocuklar
dc.subjectPreschool Education
dc.subjectSchool Readiness
dc.subjectPrimary School Teachers
dc.subjectChildren
dc.titleSınıf Öğretmenlerinin İlkokula Hazırlık Sürecinde Okul Öncesi Eğitimden Beklentileri
dc.title.alternativePrimary School Teachers’ Expectations Regarding Preschool Education in the Process of School Readiness
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.journal.endpage22tr_TR
local.journal.issue2tr_TR
local.journal.startpage11tr_TR

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Sınıf Öğretmenlerinin İlkokula Hazırlık Sürecinde Okul Öncesi Eğitimden Beklentileri.pdf
Size:
579.67 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.82 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: