Publication:
Maarif Müfettişlerinin Sınıf/Ders Denetimi Görevlerinden Muaf Tutulmalarına İlişkin Görüşleri

dc.contributor.authorKaplan, İzzet
dc.contributor.editorŞimşek, Hasan
dc.contributor.editorHacıfazlıoğlu, Özge
dc.date.accessioned2019-10-31T09:33:15Z
dc.date.available2019-10-31T09:33:15Z
dc.date.issued2016-05-08
dc.description.abstractBu çalışma, maarif müfettişlerinin sınıf/ders denetimi görevinin kaldırılmasına ilişkin maarif müfettişlerinin görüşlerini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu maksimum çeşitlilik örneklemi ile seçilen Ankara ilinde görev yapan 24 maarif müfettişi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak bir adet açık uçlu sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmış, uzman görüşüne sunulduktan sonra ön uygulamalar gerçekleştirilmiş, daha sonra asıl görüşmeler yapılmıştır. Veriler içerik analizi yöntemi ile yorumlanmıştır. Bulgular; Maarif müfettişleri, ders denetimi görevlerinin üzerinden alınmasından sonra; sistemin denetimsiz kaldığı, denetim bütünlüğünün kaybolduğu, öğrenci kazanımlarının izlenemediği, öğretmen performansının izlenemediği, sınıfta ne yapıldığının bilinmediği, okul müdürlerinin ders denetiminde sübjektif davranışlar göstereceği ve okul müdürlerinin ders denetimi konusunda yeterliklerinin bulunmadığı yönünde bulgulara ulaşılmıştır.Katılımcılara göre; Sınıf/ders denetiminin maarif müfettişleri tarafından yapılması uygulamasına geri dönülmelidir. Katılımcı müfettişlerin ağırlıklı görüşü, sınıf/ders denetiminin uzman kişiler tarafından yapılmasının sisteme olumlu katkı getireceği yönündedir.
dc.description.abstractThe purpose of this research was to determine the views of supervisors related to being exempt from their classroom supervisions. The study group was composed of 24 supervisors working in Ankara, selected by maximum variation sampling method. As the data collection tool, a semi structured interview form composed of only one open ended question, piloting was done, and then, the interviewes were done with the inspector inspectors. The data were analyzed through descriptive content analysis technique. The findings indicated that the system is unsupervised after taking over this role from the supervisors; the wholness of the supervision is disappeared; the attainments of the students and the performance of teachers cannot be followed; what is done in the class is not clearly identified subjective behaviors by school adminstrators have impact on inspectory practices; and school adminstrators do not have enough qualifications about classroom supervision. The results of the study also suggest that classroom supervisions should be done by supervisors. Classroom supervision should be carried out by an expert and this would contribute to the system positively.
dc.identifier30tr_TR
dc.identifier.issn1300-1272
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/5510
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesitr_TR
dc.relation.journalYED.JEL Yaşadıkça Eğitim Dergisi / Journal of Education For Lifetr_TR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectSınıf/ders Denetimi
dc.subjectDenetim Sistemi
dc.subjectMaarif Müfettiş
dc.subjectOkul Müdürü
dc.subjectClass/lesson Supervsion
dc.subjectSupervision System
dc.subjectSupervisors
dc.subjectSchool Administrators
dc.titleMaarif Müfettişlerinin Sınıf/Ders Denetimi Görevlerinden Muaf Tutulmalarına İlişkin Görüşleri
dc.title.alternativeThe Views of Supervisors related to Exemption from Class/Lesson Supervisions
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.journal.endpage60tr_TR
local.journal.issue1tr_TR
local.journal.startpage43tr_TR

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Maarif Müfettişlerinin Sınıf Ders Denetimi Görevlerinden Muaf Tutulmalarına İlişkin Görüşleri.pdf
Size:
677.05 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.82 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: