Publication:
Ergenlerde Okul Aidiyeti,Okul İşlevleri ve Psikolojik Uyum Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

dc.contributor.authorArslan, Gökmen
dc.contributor.authorTanhan, Ahmet
dc.contributor.editorToran, Mehmet
dc.contributor.editorYıldız, Rauf
dc.contributor.editorKulaksız, Taibe
dc.date.accessioned2019-10-22T09:03:00Z
dc.date.available2019-10-22T09:03:00Z
dc.date.issued2019-09-19
dc.description.abstractBu çalışmada ergenlerde okul aidiyet duygusu,okul işlevleri ve psikolojik uyum arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini yaşları 11 ile 18 arasında değişen,ortaokul ve lisede öğrenci olan 333 ergen oluşturmaktadır (Ortalama= 15.45; ss=1.75). Katılımcıların %55.9’u (186) kız ve %44.1’i (147) erkektir. Korelasyon analiz sonuçları, ergenlerde okul aidiyeti artarken içselleştirilmiş ve dışsallaştırılmış problemlerin azaldığını ve okul işlevlerinde de anlamlı bir artışın olduğunu ortaya koymuştur. Yol(path)analiz sonuçları, okul aidiyetinin öğrencilerin akademik başarı, öğrenmeden zevk alma, eğitimsel amaçlar, akademik yeterlik, akademik doyum ve prososyal davranımlarını pozitif yönde ve anlamlı düzeyde yordadığını göstermiştir. Ayrıca sonuçlar okul aidiyetinin ergenlerde içselleştirilmiş ve dışsallaştırılmış problemleri negatif yönde ve anlamlı düzeyde yordadığını ortaya koymuştur. Okul aidiyet duygusu, akademik başarı değişkeni hariç, diğer tüm değişkenler üzerinde güçlü bir yordayıcı etkiye sahip olduğu görülmüştür. Araştırma sonuçları alan yazın ışığında tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractIn the present study, the researchersinvestigated the relationship among school belonging,school functioning and psychological adjustmentproblemsfor the adolescentsin high schools. Sample of the study comprised of 333adolescentstudents from middle and high school, with ranging in age between 11 and 18 years (Mean= 15.45; SD=1.75).Participants were 55.9% (186) female and 44.1% (147) male. Correlation analysis results revealed that school belonging increases while internalizing and externalizing problems decrease and there is a significant increase in school functions. Path analysis outcomes indicated that school belonging predicted students’ school achievement, joy of learning, educational purpose, academic efficacy, academic satisfaction, and prosocial behaviors. Furthermore, the results demonstrated that school belonging significantly and negatively predicted internalizing and externalizing problems in adolescents. School belonging has a strong effect size on all other variables exceptforacademic achievement. The results are discussed in light of the literature and suggestions are presented.
dc.identifier33tr_TR
dc.identifier.issn1300-1272
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/5442
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesitr_TR
dc.relation.journalYED.JEL Yaşadıkça Eğitim Dergisi / Journal of Education For Lifetr_TR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectOkul Aidiyeti
dc.subjectPsikolojik Uyum
dc.subjectErgenlik
dc.subjectEkolojik Sistemler Kuramı
dc.subjectPozitif Psikoloji
dc.subjectÖz-Belirleme Kuramı
dc.subjectKabul ve Kararlılık Terapisi
dc.subjectSchool Belonging
dc.subjectAdolescence
dc.subjectEcological Systems Theory
dc.subjectPositive Psychology
dc.subjectSelf-Determination Theory
dc.subjectAcceptance and Commitment Therapy
dc.titleErgenlerde Okul Aidiyeti,Okul İşlevleri ve Psikolojik Uyum Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
dc.title.alternativeExamining the Association betweenSchool Belonging, School Functioning,and Psychological Adjustment in Adolescents
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.journal.endpage332tr_TR
local.journal.issue2tr_TR
local.journal.startpage318tr_TR

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
ErgenlerdeOkul Aidiyeti,Okul İşlevleri ve Psikolojik UyumArasındakiİlişkinin İncelenmesi.pdf
Size:
668.93 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description: