Publication:
Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Eğitim Bilimine Giriş Dersindeki Temel Kavramlara Yönelik Yeterlikleri ve Kavram Yanılgıları

dc.contributorEğitim Fakültesi / Faculty of Education Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık / Educational Sciencestr_TR
dc.contributor.authorBerkant, Hasan Güner
dc.contributor.authorEren, İsmail
dc.contributor.authorÖZDOĞAN, DİDEM
dc.contributor.authorID55836tr_TR
dc.contributor.authorID149072tr_TR
dc.date.accessioned2018-11-26T07:25:39Z
dc.date.available2018-11-26T07:25:39Z
dc.date.issued2012
dc.description.abstractBu araştırmanın genel amacı, eğitim fakültesi öğrencilerinin eğitim bilimine giriş dersinde belirlenen 11 temel kavrama yönelik yeterliklerini ve yanılgılarını belirlemektir. Araştırma, tarama (survey) modelinde ve betimsel özelliktedir. Araştırmanın çalışma grubunu Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören 61 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verileri, eğitime giriş dersine yönelik belirlenen 11 kavramı öğrencilerin yazılı olarak tanımlamaları ile toplanmıştır. Toplanan veriler nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi ile incelenerek, öğrencilerin kavram yeterlikleri ve yanılgıları belirlenmiştir. Ayrıca, veriler üzerinde betimsel istatistikler ve Mann Whitney U-testi yoluyla nicel analizler yapılmıştır. Araştırma sonuçları öğrencilerin eğitim bilimine giriş dersindeki temel kavramların tamamına yönelik ortalama yeterlik düzeylerinin çoğunlukla yetersiz düzeyde olduğunu ve her bir temel kavrama yönelik yeterlik düzeyleri bakımından kavramların yarısından fazlasında yetersiz olduklarını göstermektedir. Genel olarak öğrencilerin çoğu eksik tanımlama yanılgısına sahip olmasına rağmen, ilköğretim matematik öğretmenliği bölümü öğrencilerinin bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü öğrencilerine kıyasla daha yeterli oldukları belirlenmiştir.tr_TR
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the concept competences and misconceptions of faculty of education students on eleven basic concepts studied in introduction to educational science (IES) course. This study is a survey research and descriptive in nature. The study group consists of 61 students studying in faculty of education at Kahramanmaraş Sütçü İmam University. The data is collected through students’ writing of the definitions of eleven concepts determined in IES course content. The collected data were analyzed by applying content analysis method which is one of the qualitative analysis methods determine the concept competences and misconceptions of students. Moreover, the data was analyzed by applying descriptive statistics and Mann Whitney U-test. The results of the study showed that average of students’ concept competences on all the basic concepts in IES course were mostly inadequate and average levels of concept competence for each concept were inadequate in more than half of the concepts. Although all the students averagely have the ‘inadequate defining’ type of the misconceptions, students of division of primary maths teaching are significantly more adequate than the students of division of computer education and instructional technology.
dc.identifier8tr_TR
dc.identifier8tr_TR
dc.identifier8tr_TR
dc.identifier.issn1305-5429
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/3572
dc.language.isotrtr_TR
dc.relationMersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisitr_TR
dc.subjectkavram yeterliğitr_TR
dc.subjectkavram yanılgısıtr_TR
dc.subjecteğitim bilimine giriş dersitr_TR
dc.subjectconcept competencetr_TR
dc.subjectmisconceptiontr_TR
dc.subjectintroduction to educational science coursetr_TR
dc.titleEğitim Fakültesi Öğrencilerinin Eğitim Bilimine Giriş Dersindeki Temel Kavramlara Yönelik Yeterlikleri ve Kavram Yanılgılarıtr_TR
dc.titleConcept Competences and Misconceptions of Faculty of Education Students on Basic Concepts in Introduction to Educational Science Course
dc.typeArticletr_TR
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationda506dee-b1ef-45fb-a045-52899c020342
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryda506dee-b1ef-45fb-a045-52899c020342

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Eğitim Bilimine Giriş Dersindeki Temel Kavramlara Yönelik Yeterlikleri ve Kavram Yanılgıları.pdf
Size:
198.54 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: