Publication:
Avrupa Komisyonu Türkiye İlerleme Raporlarında Eğitim: 1998-2018 Yıllarına İlişkin Bir İnceleme

dc.contributor.authorBağlıbel, Murat
dc.contributor.authorSamancıoğlu, Mustafa
dc.contributor.editorToran, Mehmet
dc.contributor.editorKulaksız, Taibe
dc.date.accessioned2019-10-22T12:39:21Z
dc.date.available2019-10-22T12:39:21Z
dc.date.issued2019-04
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne üyelik müzakereleri sürecinde yayınlanan İlerleme Raporlarında gündeme gelen eğitime ilişkin konuların incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda 1998-2018 yılları arasında yayınlanmış olan İlerleme Raporları nitel araştırma yaklaşımıyla incelenmiştir. Araştırma verilerinin toplanmasında doküman incelemesi yöntemi, verilerin analizi aşamasında ise içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. İçerik analizi sonucunda, 75 kod, 10 kategori ve 3 tema ortaya çıkmıştır. Belirlenen temalar örgün eğitim, yaygın eğitim ve kurumsal kapasite geliştirme olarak isimlendirilmiştir. İlerleme Raporlarında en çok, örgün eğitim temasındaki konuların gündeme geldiği görülmüştür. Bunu yaygın eğitim ve kurumsal kapasite geliştirme temaları izlemektedir. En çok gündeme gelen konular ise yaygın eğitim teması altındaki hayat boyu öğrenme ile örgün eğitim teması altındaki mesleki teknik eğitim ve dezavantajlı gruplardır. Ek olarak, İlerleme Raporlarında eğitime ilişkin konuların en çok 2015 -2018 yıllarında ele alındığı, 2006-2014 yılları arasında ise daha az gündeme geldiği görülmüştür. Son olarak, Raporlarda gündeme gelen konular kapsamında atılabilecek adımlara ilişkin önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThe aim of this study is to analyse the education-related issues in Turkey Progress Reports byEuropean Commission. In this study, document analysis research method based on a qualitative approach was employed. The reports, issued between the years 1998-2018, were examined by using content analysis. In this analysis, 75 codes, 10 categories, and 3 themes emerged. These themes were named as formal education, non-formal education, and development of institutional capacity. The formal education was the most frequently mentioned theme in the reports, followed by non-formal education and development of institutional capacity themes, respectively. Also, the most frequently mentioned categories were the lifelong learning under the non-formal education, and vocational-technical education, and disadvantaged groups under the formal education theme in the reports. Furthermore, the number ofissues related to education between 2015 and 2018 is seen to be relatively more than the ones emerged during 2006-2014 period. Some recommendations regarding theissues mentioned in the EU reports were made at the end of the study.
dc.identifier33tr_TR
dc.identifier.issn1300-1272
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/5448
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesitr_TR
dc.relation.journalYED.JEL Yaşadıkça Eğitim Dergisi / Journal of Education For Lifetr_TR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectAvrupa Komisyonu
dc.subjectAB
dc.subjectTürkiye
dc.subjectİlerleme Raporları
dc.subjectEğitim
dc.subjectNitel Analiz
dc.subjectEuropean Commission
dc.subjectEU
dc.subjectTurkey
dc.subjectProgress Report
dc.subjectEducation
dc.subjectQualitative Analysis
dc.titleAvrupa Komisyonu Türkiye İlerleme Raporlarında Eğitim: 1998-2018 Yıllarına İlişkin Bir İnceleme
dc.title.alternativeEducation in Turkey Progress Reports Issued By European Commission: An Analysis of The Years Between 1998-2018
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.journal.endpage68tr_TR
local.journal.issue1tr_TR
local.journal.startpage47tr_TR

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Avrupa Komisyonu Türkiye İlerleme Raporlarında Eğitim 1998-2018 Yıllarına İlişkin Bir İnceleme.pdf
Size:
646.39 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.82 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: