Çalışkan, Nurten2019-08-232019-08-232018-11https://hdl.handle.net/11413/5130Denizyolu taşımacılığının sahip olduğu kapasite ve maliyet avantajları sayesinde dış ticarette en çok kullanılan taşıma türüdür. Dünya ticaretinin yaklaşık %90’ı, ülkemiz dış ticaretinin ise yaklaşık %86’sı denizyolu ile yapılmaktadır. Denizden karaya, karadan denize geçişi sağlayan limanlar denizyolu taşımacılığının en önemli bileşenlerindendir. Sahip oldukları bu önem sebebiyle limanların özelleştirmeleri hem ekonomik hem de siyasi birçok tartışmanın kaynağı olmuştur. Ülke limanlarının efektif çalışması ülke dış ticaretini olumlu etkilediğinden limanların özelleştirilmesi denizyolu taşımacılığını, dolayısıyla da ülke dış ticaretini etkilemektedir. Bu çalışmada amaç, limanlarda yapılan toplam elleçleme (konteyner) ve dış ticaret verileri (ihracat/ithalat) kullanılarak 1994’ten günümüze yapılan liman özelleştirmelerinin denizyolu ticaretine etkilerinin ölçülmesidir.Due to the capacity and cost advantage, maritime is the most widely used transportation type in foreign Trade. Approximately 90% of world trade and 86% our country’s foreign trade are made by sea. The ports that, provide transit from sea to land and vice versa, the most important components of maritime transport. Port privatization has become a source of many economic and political debates because of its importance. Since the effective operation of the country’s ports positively affects the foreign trade of the country, the privatization of the ports affects the maritime transport and therefore the foreign trade of the country. The purpose of this study is to measure the effects of port privatizations from 1994 on maritime trade by using total handling (container) made at ports and foreign trade data (export / import).trAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United Stateshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/DenizyoluLimanlarDış ticaretÖzelleştirmeMaritimePortsForeign TradePrivatizationLiman Özelleştirmelerinin Denizyolu Ticaretine EtkilericonferenceObject