Taş Öz, Perihan2018-08-172018-08-172012https://hdl.handle.net/11413/2511İletişim alanında şimdiye dek yapılan çalışmaların birçoğunda, bir kitle iletişim aracı olarak televizyonun genç nesil üzerindeki belirleyici rolüne sık sık değinilmiştir. Toplumun önemli bir dinamiği olan genç nesilin sosyal kimliğinin oluşmasında televizyonun etkisi oldukça büyük olup, televizyon dizileri bu bağlamda ayrı bir öneme sahiptir. Televizyon dizilerinin birçoğunda, anlatıya konu olan genç karakterlerin çoğunun sosyal çevresi üniversite olarak çizilmesine rağmen; bu karakterler arası ilişkilerde, bir sosyal alan olarak “üniversite”nin, ya da bir sosyal kimlik olarak “üniversiteli” olmanın kurgulanış biçiminde birçok nokta sorunlu ve tartışmalı görünmektedir. Üniversiteler bilimsel, kültürel ve felsefi var oluş amaçlarının dışında, standardize edilmiş birer “meslek edindirme kurs”ları ve popüler kültürün başat özelliklerinin hâkim olduğu “eğlence alanları” olarak sunulmakta; “üniversiteli gençlik” kimliği de bu paralelde kurgulanmaktadır. Bu çalışma bu temel problemden yola çıkarak Türkiye’de televizyon dizilerinde sunulan “üniversite” olgusunun ve “üniversiteli gençlik” kimliğinin çelişkilerini ortaya koymayı amaçlamaktadır.trÜniversiteTelevizyonTelevizyon DizileriTürkiye’de Televizyon Dizilerinde Bir Arka Fon Olarak “Üniversite” Ve “Üniversiteli Gençlik” KurgusuArticle