Altınok, EmirGörener, Ali2016-04-282016-04-282016-04http://hdl.handle.net/11413/1237Kuruluşların müşteri isteklerine cevap verebilmesi, maliyetlerini azaltabilmesi ve amaçlarına ulaşabilmesi için mamül veya hizmet üretimine katkıda bulunan tedarikçilerinin performanslarını izlemesi ve değerlendirmesi gereklidir. Tedarikçi performansının değerlendirilmesi, tedarikçilerin belirlenmiş ölçütler çerçevesinde analizini ve eksiklerinin tespitini hedeflemektedir. Mevcut tedarikçilerin durumlarının, anahtar performans göstergeleri olarak ifade edilebilecek ölçütler kullanılarak, çalıştığımız süre içerisinde ortaya çıkan verilere göre analiz edilmesi, geleceğe yönelik planların yapılmasında da önemli faydalar sağlayacaktır. Bu çalışmada, havacılık sektöründe uçak bakım-onarım alanında faaliyet gösteren firmada tedarikçi performans değerlendirmesi için kullanılan modelin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Mevcut değerlendirme ölçütleri, literatür araştırması ve çalışma grubu faaliyetleri kapsamında güncellenerek, Analitik Hiyerarşi Süreci (AHS) yöntemiyle ölçütlerin önem dereceleri belirlenmiştir. Tedarikçilerin ölçütler kapsamında değerlendirilmesi aşamasında ise, İdeal Çözüme Dayalı Sıralama Tekniği (TOPSIS - Technique for Order Preference by Similarity to Ideal Solution) kullanılmıştır. Son aşamada ise, işletmenin benzer ürünler tedarik ettiği, beş farklı tedarikçi analiz edilerek performans sıralaması ortaya konulmuştur.trPerformans DeğerlendirmeHavacılıkAHSTOPSISPerformance Evaluation AviationTedarikçi Performans Değerlendirmesi İçin Bütünleşik Bir Model ÖnerisiconferenceObject