FENER, TUGBA2019-10-242019-10-242019-10https://hdl.handle.net/11413/5480Tüketim, insanların ihtiyaç ve istekleri için belirli bir sürede kaynakların kullanılmasıdır. Tüketici olmazsa tüketim de olmayacağından pazarlarmacıların tüketici davranışlarını iyi bilmesi gerekir. Modem pazarlama anlayışı işletmelerin en yüksek düzeyde müşteri memnuniyetini gerçekleştirerek müşteri sadakatini başarmalarını gerektirmektedir. Yüksek düzeyde memnuniyet ve güçlü bir sadakat ilişkisi, tüketici tercihlerinin çok iyi araştırılması ve etki eden faktörlerin belirlenmesini içeren etkin bir pazar araştırmasını zorunlu kılmaktadır. Tüketicilerin bir markayı düzenli olarak satın almak için gösterdikleri bilinçli veya bilinçsiz niyet veya davranışlar, daha önceden satın alıp denedikleri bir markayı satın almayı sürdürme eğilimleri ya da belirli bir süre içinde bir ürün kategorisi içinde yer alan bir ya da daha çok markaya karşı takındıkları olumlu tutum ve davranış tepkisi olarak tanımlanabilen marka sadakati; basit bir "tekrar eden satın alma davranışının çok ötesinde bir anlarn ifade etmektedir. Rakip işletmelerin uyguladıkları iskonto ve indirimlerden, reklam kampanyalarından ve bunun gibi tutundurma çabalarından etkilenmeyen, satın alma için kesin istek gösteren ve yeni ürün arayışına girmeyen tüketicilerin sadık (bağımlı) müşteri olarak değerlendirildiği bir ortamda bu konudaki çeşitli araştırmalara göre, marka bağımlısı tüketicilerin işletme için bağımlı olmayanlardan dokuz kat daha karlı olduğu belirtilmektedir. Bu nedenle müşterileri, bağımlı müşterilere dönüştürmenin işletmeler için olmazsa olmaz olduğu sonucuna varılabilir. Marka sadakati en fazla gençler ve eğitim düzeyi yüksek tüketici kitleleri arasında görülmektedir. Bu nedenle; araştırmanın evrenini, bir işletmenin marka yaratmadaki başrı ya da başarısızlığını gösteren en önemli müşteri gruplarından biri olan "üniversite gençleri" oluşturmaktadır. Bu çalışmada; vakıf üniversitesi öğrencilerinin satın alma kararlarına etki eden marka sadakat derecelerini ölçmeye yönelik bir uygulama yapılacaktır.Consumption is the use of resources in a certain period of time for the needs and desires of people. Marketers need to know consumer behavior well, since there will be no consumption without a consumer. Modem marketing approach requires that the companies achieve the highest level of customer satisfaction and achieve customer loyalty. A high level of satisfaction and a strong loyalty relationship requires effective market research, including a thorough investigation of consumer preferences and identifying influencing factors. Conscious or unconscious intentions or behaviors of consumers to buy a brand regularly, their tendeney to continue to buy a brand they have already tried and tried, or positive attitude towards one or more brands witlıin a product category within a certain period of time and brand loyalty that can be defined as a response to behavior; it means more than a simple "repetitive buying behavior. In an environment where consumers who are not affected by the discounts and discounts, advertising campaigns and promotional efforts of competing companies, who show a definite desire for purchase and do not search for new products, are considered as loyal (dependent) customers, brand dependent consumers are not nine times more profitable. Therefore, it can be concluded that converting customers into dependent customers is a sine qua non for businesses. Brand loyalty is most common among young people and highly educated consumers. Therefore, the universe of the research consists of "university youtlı, one of the most important customer groups showing the success or failure of a company in creating a brand. in this study, an application will be made to measure the brand loyalty levels that affect the purchasing decisions of foundation university students.trAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United Stateshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/MarkaMarka SadakatiSatın Alma KararlarıBrandBrand LoyaltyPurchasing DecisionsMarka Sadakat Derecelerinin, Tüketicilerinin Satın Alma Kararlarına EtkisiconferenceObject