Doğan, BilgeAYDOS, EMİNE HANDE2023-12-112023-12-112023Doğan, B. ve Aydos, E.H. (2023). TÜBİTAK çocuk hakları serisi kitaplarının konu, tema, ileti, yazınsal ve eğitsel ilkeler açısından incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(3), 458-467.2148-7510https://doi.org/10.17556/erziefd.1266875https://hdl.handle.net/11413/8889Alan araştırmaları arasında çocuk hakları ile bilgi veren resimli çocuk kitaplarına ilişkin araştırmaların önemli olduğu düşünülmektedir. Bu nedenle yapılan araştırmada çocuk haklarıyla ile ilgili bilgi veren resimli çocuk kitaplarının konu ve kurgu, tema, ileti, yazınsal ve eğitsel ilkeler çerçevesinde incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Yapılan doküman analizi ile ‘TÜBİTAK Yayınları Çocuk Hakları Serisi’nde yer alan 10 resimli öykü kitabı incelenmiştir. Veri toplama aracı olarak Sever (2014) tarafından hazırlanan ‘Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Yapıtlarını Değerlendirme Ölçeği’ kullanılmıştır. Ölçek, toplamda 94 madde ve 5’li Likert tipi sekiz alt boyuttan oluşmaktadır. Araştırmada, ölçekte bulunan sekiz alt boyuttan ‘Konu ve Kurgu, İzlek (Tema), İleti, Yazınsal ve Eğitsel İlkeler’ boyutları kullanılmıştır. Araştırma kapsamında incelenen çocuk haklarını ele alan resimli çocuk kitaplarının incelenen boyutlar açısından kısmen yeterli ve çok iyi oldukları görülmüştür. Araştırmadan elde edilen sonuçlar; incelenen resimli çocuk kitaplarının içerik olarak yeterli ve iyi olduğunu, çocuklara erken yaşlardan itibaren haklarını öğretmek için kullanılabileceğini göstermektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessResimli Çocuk KitabıErken ÇocuklukÇocuk HaklarıDoküman AnaliziTÜBİTAK Çocuk Hakları Serisi Kitaplarının Konu, Tema, İleti, Yazınsal ve Eğitsel İlkeler Açısından İncelenmesiInvestigation of TÜBİTAK Children’s Right Series Books in terms of Subject, Theme, Message, Literary and Educational PrinciplesArticle1200209