Rengin KüçükerdoğanÇaptuğ, İlke2014-08-192014-08-192005-07http://hdl.handle.net/11413/505Bu çalısmanın amacı pazarlama iletisimi ve bütünlesik pazarlama iletisimi unsurlarıçerçevesinde interneti incelemek, internetin bir ortam olarak degerini ve kullanılırlıgınıarastırmaktır.Arastırmada, öncelikle iletisim, iletisimin ögeleri ve ikna kuramı üzerinde durulmus, bunoktadan yola çıkılarak Pazarlama iletisimi kavramı irdelenmistir. Pazarlama iletisimi'niolusturan unsurların belirlenmesinin ardından, daha kapsamlı bir kavram olan BütünlesikPazarlama iletisimi incelenmistir. Ardından internetin bir ortam olarak sahip oldugu nitelikler,uygulanabilen pazarlama yordamları ve olumlu olumsuz yönlerine deginilmis, BütünlesikPazarlama iletisimi'nde internetin bir ortam olarak nasıl kullanılabilecegi arastırılmıstır.Çalısmada bir sormaca uygulamasına da yer verilmistir. Türkiye'de internetreklamcılıgının etkisini ölçmeyi hedefleyen arastırmada reklam/internet/medya ajansları ileweb yayınlarına ve kurumlara yönelik iki farklı sormaca çalısması yapılmıs, bulgularındegerlendirilmesinin ardından karsılastırmalı olarak internette reklam ve pazarlamaya bakısirdelenmistir.Anahtar Sözcükler: iletisim, Pazarlama iletisimi, Bütünlesik Pazarlama iletisimi, internet,Etkilesimli Pazarlama, Etkilesimli Reklam.This study deals with internet, on the basis of marketing communications andintegrated marketing communications tools and observes internets usability and asset as amedium.The research starts with communication notion, its elements and persuasivecommunication. From this point, Marketing Communications, as a notion, has beenconsidered. After defining its components, Integrated Marketing Communications has beenobserved as a more comprehensive concept. Then internet has been touched on with itsattributes as a medium, positive and negative characteristics, applicable tools, creative worksand the right answer of the question ?How Integrated Marketing Communications may useinternet as a medium?? has been searched.A questionnaire has been implemented in the study, to estimate the influences ofinternet advertising in Turkey. Two different questionnaires were prepared; one foradvertising/internet/media agencies and web publications, the other for advertisercompanies. Then all the findings has turned to account to get a realistic point on internetadvertising in Turkey.Key Words: Communication, Marketing Communication, Integrated MarketingCommunication, Internet, Interactive Marketing, Interactive Advertisingtrİletişim BilimleriCommunication SciencesBütünleşik Pazarlama İletişimi'nde Kullanılan Bir Ortam Olarak İnternetInternet as a Medium of Integrated Marketing CommunicationsmasterThesis