Sultan Bilge Keskinkılıç KaraYUVA, BİLGİ ÖZÜNAL2024-02-192024-02-192023https://hdl.handle.net/11413/9070▪ Yüksek lisans tezi.Bu araştırmanın amacı, yöneticilerin kullandıkları güdüleyici dil ile öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmanın modeli ilişkisel tarama modelidir ve araştırma niceldir. "Kişisel Bilgi Formu", "Motivasyonel Dil Ölçeği" ve "Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Ölçeği", verileri toplama amacıyla kullanılmıştır. İstanbul İli Büyükçekmece Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı özel ve kamu okullarında görev yapan 568 öğretmene ölçek uygulanmıştır. Toplanan verilerin korelasyon, frekans, yüzde ve regresyon analizleri yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, araştırmaya katılan öğretmenlerin güdüleyici dil algı düzeyleri ile yaş değişkenleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Ayrıca öğretmenlerin sergiledikleri örgütsel vatandaşlık davranışları ile yaş ve kurum kıdemi değişkenleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Araştırma bulgularına göre, okul yöneticilerinin güdüleyici dil kullanması ile öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranış seviyeleri arasında düşük düzeyli, pozitif yönde istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki saptanmıştır. Okul yöneticilerinin kullandığı güdüleyici dilin, öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışları üzerinde anlamlı bir yordayıcı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessGüdüleyici DilÖrgütsel Vatandaşlık DavranışıÖğretmenYöneticilerin Kullandıkları Güdüleyici Dil İle Öğretmenlerin Örgütsel Vatandaşlık Davranışları Arasındaki İlişkiThe Correlation Between Managers' Motivational Language and Teachers' Organizational Citizenship BehaviorsmasterThesis832608