AYDIN, EBRUÜnsever, Özge2024-07-102024-07-102024AYDIN E, Unsever O (2024). Erken Çocuklukta Üstbilişin Doğası, Desteklenmesi ve Değerlendirilmesi. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 38(2), 482 - 500.1300-1272https://doi.org/10.33308/26674874.2024382696https://hdl.handle.net/11413/9206Son yıllarda gerçekleştirilen araştırmalar, küçük çocukların üstbilişsel becerilerden yararlanma kapasitesine sahip olduklarını ve bu becerilerin erken çocuklukta desteklenmesine dair gerekliliği ortaya koymuştur. Literatürde kısa bir geçmiş i olan üstbilişin eğitim araştırmalarına dahil olması ile birlikte bu becerilerin kendiliğinden gelişip gelişmediği ya da hangi öğretim stratejileriyle desteklenebileceği konularında soru işaretleri doğmuştur. Bunlarla birlikte üstbiliş teriminin kapsamının ve sınırlarının belirlenmesi noktasında hala birtakım sınırlılıklar bulunmaktadır. Özellikle üstbilişin bilişten ayrılan özellikleri ve biliş ile etkileşimi, diğer düşünme becerilerinden neden farklı olduğu ve terimin doğası hakkındaki so ru işaretlerinin cevaplanması önem taşımaktadır. Bu çalışmada üstbiliş teriminin kökeni ve doğası açıklanmış, farklı üstbilişsel modeller karşılaştırılmış, erken çocuklukta üstbilişin ne doğrultuda geliştiği, nasıl desteklenebileceği ve değerlendirilebileceği konularında eğitimcilere ve araştırmacılara bir başvuru kaynağı oluşturmaya çalışılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessÜstbilişErken ÇocuklukÜstbilişsel BecerilerÜstbilişin DeğerlendirilmesiErken Çocuklukta Üstbilişin Doğası, Desteklenmesi ve DeğerlendirilmesiEssence, Encourage, and Evaluation of Metacognition in Early ChildhoodArticle1242727