Ceren BilgiciÇELİK, GONCA NUR2023-09-182023-09-182022https://hdl.handle.net/11413/8736▪ Yüksek lisans tezi.Covid-19 pandemi döneminde sosyal ve profesyonel yaşamda köklü değişiklikler meydana gelmiştir. Pandemi kısıtlamaları dikkate alındığında bu süreçte çevrim içi yemek sipariş uygulamalarının daha da popülerlik kazandığı söylenebilmektedir. Bu kapsamda gerçekleştirilen bu araştırmada Covid-19 Pandemi döneminde aktif faaliyetlerini sürdüren ve sektörel olarak hâkimiyeti elinde bulunduran Yemek Sepeti ve Getir Yemek markalarının sosyal medya stratejileri Instagram üzerindeki paylaşımları dikkate alınarak analiz edilmiştir. Araştırma kapsamında 13 Mart 2020 – 30 Eylül 2020 tarihleri arasındaki sosyal medya paylaşımları içerik analizi yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Araştırma kapsamındaki analizde Laskey, Day ve Crask'ın 1989 yılında geliştirdikleri temel mesaj stratejileri tipolojisi temel alınmıştır. Sosyal medya paylaşımlarının analizi sürecinde mevcut tipolojiye "etkileşime yönlendiren içerik" ve "Covid-19 ile ilişkili içerik" başlıklarının da eklenmesine karar verilmiştir. Araştırmanın bulguları kapsamında her iki markanın bilgisel mesaj stratejilerini kullanmayı tercih etmediği ve paylaşımlarında transformasyonel mesaj stratejilerinden kullanım fırsatının öne çıktığı görülmektedir. Bu bağlamda, Yemek Sepeti'nin etkileşime yönlendiren içeriklere Getir Yemek 'ten daha yoğun şekilde yer verdiği tespit edilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessCOVİD-19 Döneminde Çevrimiçi Yemek Sipariş Uygulama Markalarının Sosyal Medya Stratejileri: Instagram ÖrneğiSocial Media Strategies of Online Food Ordering Application Brands in the Time of COVID-19: Instagram ExamplemasterThesis763179