Kut, GüldenAksoy, MüfideÇamlıbel, NafizGökan, Koray2014-07-242014-07-242002-041303-2739http://hdl.handle.net/11413/267Mühendislik ve Mimarlık Eğitimi ile ilgili konuların tartışılması ve sorgulanması süreci kapsamında özelde ele alınacak her bir konu, tanımlanacak yeni bir soru veya yanıt , yeni bir bakış veya yaklaşım , genelde “ Eğitim “ , “ Eğitim Yöntemleri “ konularına katkıda bulunur ve konumun genelde sorgulanmasına olanak sağlar. “ Özel “ in kendi içinde sorgulanması ve “ Genel “ ile olan ilişkisinin kurulması , aslında özelin “ Ne, Nasıl , Neden “ sorularına yanıt aramak ve elde edilen bulgular yardımı ile genelin organizasyonunu tanımlamaya katkıda bulunmak ve entegrasyonu sağlamaktır. Bu düşünceler ışığında ve “ Mimarlıkta Sanat Bilinci “ başlığı altında sunduğumuz bu çalışma ile “ Sanat Eğitimi “ özel öğretisinin, “Mimarlık Eğitimi “ genel konusuna nasıl entegre olacağını araştırmayı ve eğitim deneyimlerimiz ile örneklemeyi amaçladık. Mimarlık eğitim süreci içinde “ Sanat “ bilincinin uyandırılması devamının sağlanması ile olasıdır. “ Mimarlık Eğitimi “ sürecinde bireye “ Sanat Bilinci “ kazandırabilecek etkinlikler tanıtılırken kuşkusuz “ tasarım “, “ yaratıcılık “ ve benzeri kavramlar ele alınarak bu çalışma içinde değerlendirilmeye çalışılacaktır.An assessment will be recounted fort he changes that have occurred in architectural creative design activities of the students participating to the “ Basic Art Studio “ at the Department of Architecture, Istanbul Kultur University. Such a Studio Work is a requirement for the first year studiens, The studients undertake assignments at the “ Basic Art Studio “ to acquire the concepts and the educational processes related to the concept of “ Creaative Art and Design “.trSanat EğitimiArts EducationArchitectural EducationMimarlık EğitimiMimarlıkta Sanat BilinciArticle