Ceren BilgiciYILMAZ, ALPER2023-07-102023-07-102022https://hdl.handle.net/11413/8646▪ Yüksek lisans tezi.Yıllar boyu süre gelen teknolojik gelişmeler bilgisayarların ve internetin ortaya çıkmasını sağlayarak dijitalleşme sürecini başlatmıştır. Birçok dönemde olduğu gibi insanlık dijitalleşme sürecine de alışma evresini göstererek reaksiyon vermiş ve küreselleşmenin etkisiyle beraber bu alanda sosyal medya ve akıllı telefonlar gibi reklamcılığı da değiştiren yenilikler yaşanmıştır. İnternetin ve akıllı cihazların insan hayatına girmesi ve gelişme göstermesiyle birlikte iletişim süreç olarak kısalmıştır. Bu sürece paralel olarak gelişmekte olan bilgisayar bilimlerinde yapay zekâ kavramı ortaya çıkmıştır. Hızla gelişim gösteren yapay zekâ dijitalleşme sürecinde bulunan reklamcılıkla birleşerek yeni bir reklam anlayışının ve altyapısının oluşmasına olanak sağlamıştır. Yapay zekâ reklamcılıkta kullanılmaya başlanarak insan zihninin gerçekleştiremeyeceği hız ve büyüklüklerde işlemlerde bulunmaktadır. Bu durum zaman ve iş gücü açısından önemli tasarruf sağlamakla beraber yapay zekânın insan müdahalesi olmadan reklam üretebileceği konusunda örneklerini ortaya koymaya başlamıştır. Bu kapsamda gerçekleştirilen tez çalışmasının amacı yapay zekânın reklamcılıktaki günümüzdeki durum tespitini sağlayarak gelecekte oluşabilecek olan durumlar hakkında fikir edinilmesini sağlamaktır. Bu bağlamda gerçekleştirilen çalışmada reklam ve yazılım sektörünün uzmanlarıyla derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilerek konuya dair yorumları incelenmiştir. Görüşmeler sonucunda elde edilen bulgular doğrultusunda dijitalleşen reklamcılık, ix yapay zekâ ve reklamcılık, yapay zekâ ve yaratıcılık, yapay zekâ ve gelecek konularına dair analizlerde ve çıkarımlarda bulunulmaktadır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessReklamcılıkReklamcılık Sektörünün Geleceğinde Yapay Zekânın RolüThe Role of Artificial Intelligence in the Future of the Advertising IndustrymasterThesis730444