Yetkin, OsmanKara, AhmetToran, MehmetKulaksız, Taibe2019-10-222019-10-222018-121300-1272https://hdl.handle.net/11413/5454Araştırmada, ortaöğretim öğrencilerinin matematik kaygısı ve öğrenmeye ilişkin tutumlarını incelemek amacıyla “Öğrenmeye İlişkin Tutumlar Ölçeği” ve "Matematik Kaygısı Ölçeği", Adıyaman il merkezinde toplam 860 öğrenciye uygulanmıştır. Elde edilen veriler bağımsız gruplar t testi, tek yönlü varyans analizi ve Pearson korelasyon katsayısına göre analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre ortaöğretim öğrencilerinin öğrenmeye ilişkin tutumlarında, ortaokuldaki matematik öğretmenlerini başarılı bulma durumları, ortaokulda özel ders veya dershane desteği alıp almama durumları ve sınıf düzeyleri açısından anlamlı farklar görülmüştür. Bir başka sonuçta ise ortaöğretim öğrencilerin ortaokuldaki matematik öğretmenlerini başarılı bulma algıları arttıkça matematik kaygı düzeylerinin düştüğü sonucuna varılmıştır. Ortaöğretim öğrencilerinin öğrenmeye ilişkin tutumlar ile matematik kaygıları arasında Pearson momentler çarpımı korelasyon sonuçlarına göre öğrenmenin doğası alt boyutunun öğrenmeden beklentiler ile orta düzeyde pozitif bir ilişki ve öğrenmeye açıklık alt boyutu ile düşük düzeyde pozitif bir ilişki tespit edilmiştir. Bu bulgular neticesinde çeşitli öneriler geliştirmiştir.The research was conducted with 860 students in Adıyaman city center in order to examine secondary school students' attitudes towards mathematics anxiety and learning in the "Learning Attitudes Scale" and "Mathematics Anxiety Scale". The obtained data were analyzed by independent groups t test, one way variance analysis and Pearson correlation coefficient. According to the results, there were significant differences between the attitudes of the secondary students in their attitudes towards learning, the success of the mathematics teachers in secondary school, whether they had received private tutoring or classroom support in secondary school and grade levels. As a result, the math anxiety levels decreased as the perceptions of secondary school mathematics teachers to find success in secondary education increased. According to Pearson moment product correlation results between secondary school students' attitudes towards learning and mathematical concerns, there was a low level of positive relationship with expectations without learning the child's subscale and a low positive correlation with learning openness subscale. These findings have led to various proposals.trAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United Stateshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/Matematik ÖğretimiKaygıMatematik KaygısıÖğrenmeye İlişkin TutumlarÖğrenmeye AçıklıkMathematics InstructionAnxietyMath AnxietyAttitudes Towards LearningOpenness to LearningOrtaöğretim Öğrencilerinin Matematik Kaygısı ve Öğrenmeye İlişkin Tutumlarının İncelenmesiInvestigation of Secondary School Students’ Mathematical Anxiety and The Attitudes Towards Learning MathematicsArticle