Durmuş DündarKıroğlu, Pelin2014-09-182014-09-182012-04http://hdl.handle.net/11413/690Bu çalışmanın konusu internet kullanımının artan potansiyeline paralel olarak elektronik ortama taşınan ticaret ve hizmet sektöründe ortaya çıkan elektronik turizm kavramıdır. Hedef, günümüz uygulamaları ve gelecek beklentileri göz önünde bulundurularak e-turizmin olası getirileri hakkında öngörüde bulunmaktır. Araştırma insanların e-ticarete yönelim sürecinin irdelenmesiyle başlamış ve zaman içerisinde elektronik ticaret hacmindeki değişiklikler ve kullanıcı profilinin yapısı baz alınarak sistemin analizinin yapılmasıyla devam etmiştir. Turizm sektöründeki e-ticaret uygulamaları incelenmiş ve e-turizmin SWOT analizi yapılmıştır. Çalışmada elektronik ticaretin turizm sektöründe yarattığı faydalar göz önünde bulundurularak, acenteciliğin biteceği öngörülmüş ve e-turizmin gelecek potansiyeli düşünülerek şu andaki uygulamaların eksiklikleri ve çözüm önerileri belirtilmiştir.trTurizmİşletmeElektronikElektronik müşteri ilişkileri yönetimiElektronik ticaretTurizmTurizm sektörüİnternetTourismBusiness AdministrationElectronicElectronic customer relations managementElectronic commerceTourismTourism sectorInternetElektronik turizm analizi, uygulamaları ve beklentilerElektronik turizm analizi, uygulamaları ve beklentilermasterThesis