Çelikdemir Zamptçıoğlu, DenizKatrinli, alevSamur Tereman, Seray Begüm2022-04-122022-04-1220201303-0027https://doi.org/10.24889/ifede.839752https://hdl.handle.net/11413/6662The focus of this study is to explore the role of individualistic and collectivistic culture and Machiavellian side of the personality on entrepreneurial tendency. Quantitative research method is employed for the study. The survey method was used to collect the data. The scales used were selected after a careful literature review and were adapted to the Turkish culture by using of the method of translation and back translation. The subjects included both undergraduate and graduate students studying at the Faculty of Economics and Administrative Sciences and at the Social Sciences Institute of a private university located in Istanbul.Çalışmanın amacı bireysel ve kolektivist kültürler ile kişilik özelliklerinden biri olan Makyavelizm’in girişimcilik eğilimi üzerindeki etkilerini ortaya koymaktır. Çalışma için nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır ve veriler anket yöntemiyle toplanmıştır. Literatür taraması sonrası kullanılan ölçekler seçilmiştir. Araştırmanın örneklemini İstanbul’da bulunan bir vakıf üniversitesinin lisans ve lisansüstü öğrencileri oluşturmaktadır.info:eu-repo/semantics/openAccessCC0 1.0 Universalhttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/SurveyMACHIAVELLINISMOrganizational behaviorEntrepreneurial tendencyCultural dimensionsGirişimcilik EğilimiMakyavelizmAnketKültür BoyutlarıÖrgütselTHE IMPACT OF MACHIAVELLINISM ON THE RELATIONSHIP BETWEEN CULTURE AND ENTREPRENEURIAL TENDENCYMAKYAVELİZMİN KÜLTÜR VE GİRİŞİMCİLİK EĞİLİMİ ARASINDAKİ İLİŞKİYE OLAN ETKİSİArticle