Çelik, AliKeskinkılıç Kara, Sultan BilgeToran, MehmetYıldız, RaufKulaksız, Taibe2019-10-222019-10-222019-09-191300-1272https://hdl.handle.net/11413/5443Bu araştırmanın amacı, eğitim kurumlarında farklılıkların yönetiminin örgütsel yabancılaşmaya etkisini incelemektir. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden yordayıcı ilişkisel tarama türünde desenlenmiştir. Araştırmanın, evrenini İstanbul ili Sultangazi ilçesinde kamuya bağlı okullarda görev yapan 3521 öğretmen,örneklemini ise Sultangazi ilçesinde okul türüne ve okul büyüklüğüne göre belirlenen okullardan 371 öğretmen oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında ‘İşe Yabancılaşma Ölçeği’ile ‘Farklılıkların Yönetimi Ölçeği’ ve demografik bilgi formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiksel yöntemler olarak frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapma kullanılmıştır. Araştırmada değişkenler arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla Pearson korelasyon analizinden bağımlı değişkenin bağımsız değişkeni yordama düzeyini belirlemek için ise regresyon analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, farklılıkların yönetiminin örgütsel yabancılaşmanın yordayıcısı olduğu tespit edilmiştir.Farklılıkların yönetiminin yönetsel uygulamalar ve politikalar ile bireysel tutum ve davranışlar boyutlarının güçsüzlük, anlamsızlık, yalıtılmışlık ve okula yabancılaşma biçimindeki örgütsel yabancılaşma düzeyinin anlamlı birer yordayıcısı olduğu ancak örgütsel değerler ve normların güçsüzlük, anlamsızlık, yalıtılmışlık ve okula yabancılaşma düzeyinin anlamlı bir yordayıcısı olmadığı belirlenmiştir.The purpose of thestudy is to examine the impactof diversity management on organizational alienation in educational institutions.The research is in the correlational model.There are 3521 teachers for theschools inSultangazi District in Istanbul. The sample of the study consists of 371 teachers in Sultangazi district, which is determined by the type of school and school size. To collect data‘Work Alienation Scale’, ‘Diversity Management Scale’and the information form consisting of demographic characteristics were used. Frequency, percentage, arithmetic mean and standard deviation were used as descriptivestatistical methods. In order to determine the relationshipbetweenvariables, regression analysis was used to determine the relationship between independent variables.As a result of the study, it was determined that the diversity managementis the predictor of organizational alienation. It was also determined that the dimensions of managerial practices and policies and individual attitudes and behaviors of diversity managementwere significant predictors of the level of organizational alienation in terms of weakness, meaninglessness, isolation, and alienation of school.trAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United Stateshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/FarklılıkFarklılıkların YönetimiYabancılaşmaÖrgütsel YabancılaşmaDiversityDiversity ManagementAlienationOrganizational AlienationÖrgütsel Yabancılaşmanın Yordayıcısı Olarak Farklılıkların YönetimiDiversity Managementas aPredictor of Organizational AlienationArticle