Hünerli, Selçuk2014-07-212014-07-212003-061303-2739http://hdl.handle.net/11413/254Resimli oyunluk, sinemada ve televizyonda, canlandırma filmlerinde ve reklam filmlerinde olmak üzere üç ayrı başlık altında farklı özellikler taşımaktadır. Sinema ve televizyon filmlerinde ya da izlencelerinde kimi zaman yönetmen, çoğunlukla da bu konularda uzmanlaşmış bir çizer tarafından film ya da izlencenin belli başlı olguların en önemlileri seçilmesiyle çizerek oluşturulur. Resimli oyunluk, hangi alanda olursa olsun çekileceği ortamın çerçeve boyutuyla sınırlıdır. Ayrıca çiziminde film çekim ölçekleri, alıcı açıları ve devinimleri, dikkate alınarak çizilir. Sinema dilinin oluşturulmasında öykünün görsel bir taslağının ortaya çıkmasının çok önemli bir rolü olduğu yadsınamaz bir gerçektir. İster uzun çevrimli, ister kısa çevrimli tüm filmlerde resimli oyunluk yönetmen için yol gösterici bir çalışmadır. Storyboard has different properties which can be studied under three titles: a) movies and television shows b) animated films and c) Tv commercials. The storyboard is created by means of selecting the most important concepts of the program or the movie by either an artist - an expert on the subject - or the director, within movies and drama shows on television. No matter what the subject matter is storyboard is limited with the frame dinemsion of the enviroment it is going to be shot in. Additionaly, the drawing is realized taking the camera angels and motions and shooting scales into consideration. It is a reality that forming up the visual druft of the story has a vital role in creating the language of cinema. The story board forms up a guide line for the director wether the film is long or short.trResimli OyunlukReklam TasarımıKamera DevinimleriÇekim ÖlçekleriKamera AçılarıStoryboardAdvertising DesignCamera MotionsShot SizesCamera AnglesResimli Oyunluk (Storyboard) Yalnızca Reklam Sunumu İçin DeğildirArticle