Demet Zafer GüneşTAŞKAN, EMSAL2024-02-132024-02-132023https://hdl.handle.net/11413/9061▪ Yüksek lisans tezi.Bu araştırmanın amacı, İstanbul İli Küçükçekmece İlçesi Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı özel okullarda çalışan öğretmenlerin algılarına göre okul müdürlerinin motivasyonel dil kullanımlarının öğretmenlerin örgütsel bağlılıkları üzerindeki etkisini belirlemektir. Araştırma ilişkisel tarama modelinde desenlenmiştir. Verileri toplamak için "Motivasyonel Dil Ölçeği" ve "Öğretmenler İçin Örgütsel Bağlılık Ölçeği" kullanılmıştır. İstanbul İli Küçükcekmece Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı özel okullarda görev yapan 352 öğretmene ölçek uygulanmıştır. Toplanan veriler SPSS programına aktarılarak; frekans, yüzde analizi, korelasyon analizi, çoklu regresyon analizleri yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, Öğretmenlerin motivasyonel dil algı düzeyleri ile öğretmen cinsiyeti, öğretmenlerin yaşı, öğretmenlerin kıdemi, okul türü ve şu an çalıştıkları kurumdaki çalışma süresi gibi değişkenlerin istatistiksel olarak anlamlı fark saptanmıştır. Öğretmenlerin örgütsel bağlılık algı düzeyleri ile öğretmen cinsiyeti, öğretmenlerin yaşı, öğretmenlerin kıdemi, okul türü ve şu an çalıştıkları kurumdaki çalışma süresi değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı fark saptanmıştır. Öğretmenlerin algısına göre okul müdürlerinin motivasyonel dil kullanmanın öğretmenlerin örgütlerine bağlılıkları konusunda yordayıcı olduğu saptanmıştır. Okul müdürlerinin motivasyonel dil kullanım düzeyi arttıkça, öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyinin arttığı tespit edilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessÖrgütsel BağlılıkMotivasyonel DilMotivasyonÖğretmenOkul Yöneticilerinin Kullandığı Motivasyonel Dil İle Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişkiThe Relationship Between the Motivational Language Used by School Principal and Teachers' Organizational CommitmentmasterThesis836573