Kaplan, İzzetŞimşek, HasanHacıfazlıoğlu, Özge2019-10-312019-10-312016-05-081300-1272https://hdl.handle.net/11413/5510Bu çalışma, maarif müfettişlerinin sınıf/ders denetimi görevinin kaldırılmasına ilişkin maarif müfettişlerinin görüşlerini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu maksimum çeşitlilik örneklemi ile seçilen Ankara ilinde görev yapan 24 maarif müfettişi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak bir adet açık uçlu sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmış, uzman görüşüne sunulduktan sonra ön uygulamalar gerçekleştirilmiş, daha sonra asıl görüşmeler yapılmıştır. Veriler içerik analizi yöntemi ile yorumlanmıştır. Bulgular; Maarif müfettişleri, ders denetimi görevlerinin üzerinden alınmasından sonra; sistemin denetimsiz kaldığı, denetim bütünlüğünün kaybolduğu, öğrenci kazanımlarının izlenemediği, öğretmen performansının izlenemediği, sınıfta ne yapıldığının bilinmediği, okul müdürlerinin ders denetiminde sübjektif davranışlar göstereceği ve okul müdürlerinin ders denetimi konusunda yeterliklerinin bulunmadığı yönünde bulgulara ulaşılmıştır.Katılımcılara göre; Sınıf/ders denetiminin maarif müfettişleri tarafından yapılması uygulamasına geri dönülmelidir. Katılımcı müfettişlerin ağırlıklı görüşü, sınıf/ders denetiminin uzman kişiler tarafından yapılmasının sisteme olumlu katkı getireceği yönündedir.The purpose of this research was to determine the views of supervisors related to being exempt from their classroom supervisions. The study group was composed of 24 supervisors working in Ankara, selected by maximum variation sampling method. As the data collection tool, a semi structured interview form composed of only one open ended question, piloting was done, and then, the interviewes were done with the inspector inspectors. The data were analyzed through descriptive content analysis technique. The findings indicated that the system is unsupervised after taking over this role from the supervisors; the wholness of the supervision is disappeared; the attainments of the students and the performance of teachers cannot be followed; what is done in the class is not clearly identified subjective behaviors by school adminstrators have impact on inspectory practices; and school adminstrators do not have enough qualifications about classroom supervision. The results of the study also suggest that classroom supervisions should be done by supervisors. Classroom supervision should be carried out by an expert and this would contribute to the system positively.trAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United Stateshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/Sınıf/ders DenetimiDenetim SistemiMaarif MüfettişOkul MüdürüClass/lesson SupervsionSupervision SystemSupervisorsSchool AdministratorsMaarif Müfettişlerinin Sınıf/Ders Denetimi Görevlerinden Muaf Tutulmalarına İlişkin GörüşleriThe Views of Supervisors related to Exemption from Class/Lesson SupervisionsArticle