KAYA, GİZEM ŞİMŞEK2024-11-212024-11-212024KAYA, G. Ş. (2024). KÜLTÜR ENDÜSTRİSİNE ELEŞTİREL BİR BAKIŞ: KAHİRE’NİN MOR GÜLÜ ÖRNEĞİ. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication , 14(4), 826 - 839. doi.org/10.7456/tojdac.15094632146-5193https://doi.org/10.7456/tojdac.1509463https://hdl.handle.net/11413/9305Sinema başlangıçta gündelik hayatın içinden olayları beyaz perdeye yansıtırken, insanlar üzerindeki etkilerinin fark edilmesiyle birlikte ideolojik bir kitle iletişim aracına dönüşmüştür. Toplumların sinemayı etkilemesinden daha fazla egemen güçlerin toplumları etkilemesini sağlayan bir araç haline gelen sinema, bu gücünü kullanırken sanat dalı olmaya da devam etmektedir. Bu çalışmada Woody Allen'ın Kahire'nin Mor Gülü (1985) adlı filmindeki ana karakter Cecilia'nın içerisinde bulunduğu 1930’lu yıllardaki Amerika’nın toplumsal hayatında yaşadıkları ve filmin içerisine serpiştirilmiş olan ideolojik söylemler incelenecektir. Yöntem olarak eleştirel söylem analizinin kullanıldığı bu çalışmada sinemanın kültür endüstrisinin büyük bir parçası olmasından hareketle, sinema ve sinemanın izleyiciler üzerindeki etkilerinden bahsedilecek, ardından filmin baş kahramanı olan Cecilia karakterinin gerçekliğini ve sinemaya bağlanmasına neden olan yani Cecilia’nın yaşamının gerçekliğini yapılandıran tarihsel, kültürel, ekonomik ve sosyal koşullar açıklanarak eleştirel söylem üzerinden incelenecektir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial 3.0 United Stateshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/us/Kahire’nin Mor GülüEleştirel Söylem AnaliziKültür EndüstrisiFanteziSinemaKültür Endüstrisine Eleştirel Bir Bakış: Kahire’nin Mor Gülü ÖrneğiA Critical Perspective on the Culture Industry: The Case of Purple Rose of CairoArticle126840