İstanbul Kültür Üniversitesi / Hukuk Fakültesi / Özel Hukuk Bölümü / Medeni Hukuk Anabilim DalıGündoğdu, Fatih2018-12-102018-12-102015-011309-8837https://hdl.handle.net/11413/3876Kanunda düzenlenmemiş olan sponsorluk sözleşmesinin hukuki niteliği üzerine görüş birliği bulunmamaktadır. Hakim görüle göre sponnsorluk sözleşmesi suigeneris yapıda bir sözleşmedir. Bu sözleşmenin esas unsurları destekleme ve tanıtımdır. Spor sponsorluğu sporcuların, grupların, spor etkinlik ya da organizasyonlarının desteklenmesi anlamına gelmekte ve çok farklı şekillerde karşımıza çıkmaktadır. Sponsorluk anlaşmaları en fazla futbol, basketbol, tenis ve motor sporları alanında yapılmaktadır. Spor sponsorluğu bir yana sporcuların desteklenmesine, diğer yandan sponsorların tanınırlıklarının artmasına ve sponsor olunanın pozitif imajında faydalanmasına da hizmet etmektedir. Sponsorluk sözleşmelerinde sponsorun edim yükümü belirli bir paranın ödenmesi veya malzeme temin edilmesi suretiylesporcuların desteklenmesidir. Buna karşın sponsor olunanın edim yükümü ise genellikle, sponsorun tanıtım faaliyetlerine katılmak veya kişilik hakkına müdahale edilmesine katlanmaktır.trSpor sponsorluğu, Sponsor, Sponsor olunan, Sporcu, Tanıtım Destekleme, İmaj transferi, Kişilik hakkının kısıtlanmasıSpor Sponsorluğu SözleşmesiArticle