İktisadi İdari Bilimler Fakültesi / Faculty of Economics and Administrative Sciences İşletme / Business AdministrationToprak, Meral2018-11-052018-11-052005https://hdl.handle.net/11413/3099Günümüzün bilgi dünyasında, teknolojik yenilikler hız kazanmış ve yeni bir yaşam biçimi kurulmaya başlamıştır. Radikal değişiklik, buluşçuluk sözcükleri işletme literatüründe sıkça duyulmaktadır. İnternetin ve iletişimin gelişmesi, hukukun bu değişime ayak uydurma çabalan, ahlak/etik kavramının yeniden gündeme gelmesi sonucunu doğurmuştur. Rekabet, kuruluşları müşteri odaklı olmaya zorlamaktadır. Gelişmiş ülkelerdeki artan refah düzeyi ise insanları yeni arayışlara yöneltmekte, eğlence sektörü giderek yükselmekte, estetik arayışlardan ve toplam yaşam kalitesinden söz edilmektedir. Bu gelişmeler ve yaşanan değişimler sanayi çağının gözde terimi olan verimlilik kavramının, yeni bir bakış açısıyla değerlendirilmesini ve yeniden tanımlanmasını gerekli kılmaktadır. Verimlilik artık bir iş kültürü, bir yaşam biçimi olarak algılanmalıdır. Günümüzde bilgi insanının verimliliği giderek önem kazanmakta ve Taylor'un beden işçisinin verimliliğinden çok daha fazla ve çeşitli alanların verimlilik tanımının içine katılmasını gerekli kılmaktadır. Yukarıdaki görüşleri test etmek amacıyla, farklı sektörde faaliyet gösteren 18 değişik kuruluştan seçilen 212 çalışanın katıldığı ve anket yöntemiyle gerçekleştirilen araştırma projesinde, çalışanların "verimlilik kavramını nasıl tanımladıklarına" ilişkin sorular yöneltilmiştir. Alınan yanıtların değerlendirilmesi ve geliştirilen toplam verimlilik modeli, makalenin konusunu oluşturmaktadır.trVerimlilikVerimlilik KültürüToplam Verimlilik ModeliBaşarı FaktörleriÇalışanların Bakışı Açısından Verimlilik, Temel Değerler, Başarı faktörleri: Bir Alan AraştırmasıArticle54586