Toprak, ZiyaÇetiner Bacak, SevgiToran, MehmetYıldız, RaufKulaksız, Taibe2019-10-222019-10-222019-09-191300-1272https://hdl.handle.net/11413/5441Duygu düzenleme becerileri ile bilinçli farkındalık konuları son dönemlerde önem kazanmaya başlanmış iki problem alanıdır. Duygu düzenlemenin bireylerin sağlıklı davranışlar geliştirmesine yardım ettiğini raporlayan çalışmalar mevcuttur. Benzer şekilde bilinçli farkındalığın da duygu düzenlemeye pozitif katkısı olduğunu belirten çalışmalar bulunmaktadır. Bu çalışma bu literatüre duygu düzenleme ve bilinçli farkındalık arasındaki ilişkiye inceleyerek dahil olmaktadır. Çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin duygu düzenleme becerileri ile bilinçli farkındalık düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. İlişkisel desende tasarlanan bu araştırma rastgele seçilen 345 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma bulgularına göre öğrencilerin duygu düzenleme becerileri ile bilinçli farkındalık düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki mevcuttur. Çalışma, bulgulardan hareketle, öğrencilerin duygu düzenleme kapasitelerini geliştirme maksadı ile bilinçli farkındalık müdahale programlarının geliştirilmesi ve uygulanmasını önererek sonlanmaktadır.Emotion regulation and mindfulness have been gaining importance as two different problematic. There are studies reporting that emotion regulation helps students to develop healthbehavior patterns. Similarly, there are studies reporting that mindfulness has a positive impact on emotion regulation. The present study is a part of this literature since it examines therelationship between two constructs. The aim this study is to examine the relationship between middle school students’ emotion regulation abilities and mindfulness level. This correlational study gathers its data fromrandomly selected 345 students. Findings indicate that there is a significant association between emotion regulation and mindfulness. The study concludes that mindfulness intervention programs should be developed and put in use in order to develop students’ emotion regulation capacities.trAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United Stateshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/Duygu DüzenlemeBilinçli FarkındalıkKorelasyonOrtaokul ÖğrencileriEmotion RegulationMindfulnessCorrelationMiddle School StudentsOrtaokul Öğrencilerinin Duygu Düzenleme Becerileri ile Bilinçli Farkındalık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesiThe Examination of Relationship Between Middle School Students’ Emotion Regulation Skills and Mindfulness LevelArticle