Evren, Gabriela Oana2016-04-282016-04-282016-04http://hdl.handle.net/11413/1238Bilgi ve İletişim Teknolojileri alanında yaşanan hızlı değişim küresel ölçekte üretim biçimlerini ve sınıf olgusunu etkilemiştir. Yeni Ekonomi’nin güçlü oyuncuları bu değişime hızlı adapte olabilen ve yatırımlarını bu yönde revize eden toplumlar olarak karşımıza çıkmaktadır. Şüphesiz bu yeni akım geriden gelen ülkelere de bu alana yönelmeleri konusunda ivme kazandırmış, Sanayi Devrimi döneminde yakalayamadıkları yükselişi gerçekleştirmelerine olanak sağlamıştır. Birçok isimle tanımlanan dönemin en kapsamlı analizini yapan Castells, “Enformasyonaliz” terimini kullanarak Bilgi ve İletişim Teknolojileri üzerine kurulan hakimiyetin hızlı ve doğru yatırımların yanı sıra, kalifiye iş gücüyle sürdürülebileceğini ifade etmektedir (Castells, 2000). Bu çalışmada Türkiye’nin Yeni Ekonomi düzenindeki yerinin yukarılara taşınmasında önemli bir role sahip olan ve “Yaratıcı Sınıf” (Florida, 2002) olarak adlandırılan iş gücünün profili ve göç tercihleri irdelenmiştir.trEnformasyonalizmYaratıcı SınıfYaratıcı EkonomiBilgi EkonomisiGöçEnformasyonalizm  Creative Class  Creative Economy  Knowledge Economy  MigrationBilgi Ekonomisine Yön Veren Yaratıcı Sınıf Profili Ve Göç Tercihleri (İstanbul Örneklemi)conferenceObject