yarışma kitabı İÇ MİMARLIK ÖĞRENCİLERİ ULUSAL BİTİRME PROJELERİ YARIŞMASI MEKAN 2021 İç Mimarlık Öğrencileri Ulusal Bitirme Projeleri Yarışması - Yarışma Kitabı Editör Gülay Usta Kapak Tasarımı Furkan Evliyaoğlu Grafik Tasarım / Uygulama Armağan Gülhaş, Furkan Evliyaoğlu, Kadir Yesir, Özge Ilık Katalog Bilgisi Mekan 2021: İç Mimarlık Öğrencileri Ulusal Bitirme Projeleri Yarışması – Yarışma Kitabı /ed.Gülay Usta– İstanbul: İstanbul Kültür Üniversitesi, 2022. 183s. ; 24 cm. (İstanbul Kültür Üniversitesi Yayın No;289) ISBN: 978-625-8180-05-3 I.İç Mimarlık II. Yarışmalar III. İç dekorasyon Baskı İhlas Matbaacılık Merkez Mah. 29 Ekim Cad. İhlas Plaza No: 11 A / 41 Yenibosna – Bahçelievler – İstanbul Tel: 0212 454 30 14 Sertifika No:45589 Birinci Baskı Ağustos 2022, 100 Adet, İstanbul Bu kitabın her hakkı saklı olup, yayıncının izni olmadan hiçbir yolla kopyalanamaz, çoğaltılamaz. İçindekiler Sunuş Yarışma Şartnamesi Jüri Üyeleri Jüri Değerlendirme Tutanağı Katılımcıların Listesi Jüriden Ödüller ve Mansiyonlar Birincilik Ödülü Cansu Erdem - Kadir Has Üniversitesi İkincilik Ödülü Tuğba Acar - MEF Üniversitesi Üçüncülük Ödülü Aleyna İzmirli - İstanbul Teknik Üniversitesi Mansiyon Ceren İzgi - İstanbul Teknik Üniversitesi Mansiyon Enes Yerekonmaz - İstanbul Kültür Üniversitesi Mansiyon Çağlar Lampir - Altınbaş Üniversitesi Jüri Teşvik Ödülü Zeynep Çiftçioğlu - İstanbul Kültür Üniversitesi Jüri Teşvik Ödülü Ayşenur Allı- Yaşar Üniversitesi Jüri Teşvik Ödülü Şiva Bagdalsadrif Oroush - Bahçeşehir Üniversitesi Jüri Teşvik Ödülü Salih Gül - İstanbul Teknik Üniversitesi Yarışmaya Katılan Diğer Projeler Ödül Töreninden Destekleyenler Sayfa 5 9 12 16 20 23 28 32 36 40 44 48 52 56 60 64 69 182 183 4 5 SUNUŞ Tarihsel süreçte iç mimarlık ve çevre tasarımı anlayışı, her alanda olduğu gibi teknolojideki gelişmelere bağlı olarak farklılaşmış; geçmişte sadece işlevsel bir mekan oluşturmak amacıyla hareket edilirken, günümüzde fiziksel kurgunun yanında mekanın kişiler üzerindeki etkisinin de dikkate alındığı, hatta yapay zeka teknolojisinin uygulanması ile “akıllı” ibaresi kullanılarak teknolojik yöntemlerle tasarlanan mekanın kullanıcı odaklı şekillenmesi büyük önem kazanmıştır. İnsanın yaşamı için bu derece önemli olan bir mesleğin gelişmesi de tüm alanlarda olduğu gibi nitelikli mezunların iş hayatına kazandırılması ile mümkün olacaktır. İstanbul Kültür Üniversitesi’nin İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü öğrencilerinin emekleri ile hazırlanmış bitirme projelerinin, bir yarışma ile teşvik edilerek ardından kitap haline dönüştürülmesi ve alan için ulusal bir bellek oluşturulması amacıyla yayımlanan “MEKAN2021 Yarışma Kitabı”, üniversitelerden beklenen nitelikli mezun yetiştirme amacını besleyen oldukça önemli bir projedir. Üniversitemizde, öğrencilerimiz geldikleri ilk günden itibaren müstakbel bir meslektaş olarak görülmektedir. Onları yetiştirme çabasında olan öğretim elemanları olarak, onların meslek hayatlarında yakalayacakları başarıdaki etkimizin, öğrencilikleri döneminde kendilerine sağlayabildiğimiz efektif olanaklar ile mümkün olacağı bilinciyle çalışmalarımızı şekillendirmekteyiz. Bu nedenle öğrencilerimizin yetişmesinde onlara destek veren, MEKAN 2021 gibi önemli bir proje ile bölüm öğrencilerinin öğrenim sürecinde almış oldukları nitelikli eğitimi sergiledikleri bu projeyi hayata geçiren başta Bölüm Başkanımız Sayın Prof. Dr. Gülay USTA olmak üzere emeği geçen tüm Hocalarımıza teşekkür ediyor, eserin asıl sahibi öğrencilerimizi yürekten kutluyor; eserin iç mimarlık eğitimi veren kurumlara, meslek odalarına ve alana ilgi duyan herkese yararlı olmasını diliyorum. Prof. Dr. Hanife ÖZTÜRK AKKARTAL İstanbul Kültür Üniversitesi Rektörü 6 SUNUŞ Ödüller bir disiplinin gelişmesinde önemli bir rol üstlenir çünkü hem yeni yeteneklerin, hem de o disipline önemli katkıda bulunmuş olanların geniş kesimler tarafından tanınmasını sağlama potansiyeline sahiptir. Ayrıca, kamuoyunun ilgisini o disiplindeki gelişmelere çeker. Mimarlık alanında da ilk mimarlık okullarının kurulmasından itibaren ödüller eğitimde etkili olmuştur. Günümüzde, gerek mimarlık ortamında, gerekse mimarlık eğitiminde giderek artan ve çeşitlenen ödüller, aslında farklı biçimleri olan yarışma süreçleriyle ilişkilidir. Ülkemizde Mimarlık alanında bitirme projeleri arasında 1996 yılından bu yana Archiprix Mimarlık Öğrencileri Yarışması düzenlenmektedir. Archiprix Yarışması, aslında, 1980 yılında Hollanda’da başlatılmış ve giderek Avrupa’da pekçok ülke tarafından benimsenmiştir. Amaç, bu yarışmayı Avrupa ülkelerinde yaygınlaştırmak ve sonuçları Avrupa ölçeğinde ortak sergi ve yayınlarla birleştirmektir. İç Mimarlık alanında ise bitirme projeleri arasında yarışma düzenleme fikri ilk kez İstanbul Kültür Üniversitesi’nde geliştirilmiş ve MEKAN İç Mimarlık Öğrencileri Ulusal Bitirme Projesi Yarışması 2012 yılında İstanbul Kültür Üniversitesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü tarafından düzenlenmiştir. Üniversitemiz, 2021 yılında da 8. kez Türkiye ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde yer alan İç Mimarlık Bölümlerinde öğrenim gören öğrencilerin Bitirme projeleri yarışmasına ev sahipliği yapmıştır. 2012’de düzenlenen ilk yarışmaya 21, 2015’teki ikinci yarışmaya 38, 2016’daki üçüncü yarışmaya 50, 2017’deki dördüncü yarışmaya 64, 2018’deki beşinci yarışmaya 55, 2019’daki altıncı yarışmaya 52, 2020’deki yedinci yarışmaya 73 ve son olarak 2021 yılında düzenlenen sekizinci yarışmaya 69 öğrencinin katılmış olduğu ve her seferinde pekçok farklı üniversiteden öğrencinin yarışmaya ilgi gösterdiği değerlendirildiğinde, yarışma sürecinin başarıyla devam ettiği gözlemlenebilmektedir. MEKAN yarışmaları günümüzde sayıları 80’i geçen iç mimarlık bölümlerinde farklı program ve yöntemlerle öğrencilerin kazanmış oldukları bilgi ve becerilerin yansıtıldığı bir iletişim ve etkileşim ortamı yaratmaktadır. Türkiye’de pekçok alanda olduğu gibi iç mimarlık alanında da sayıları ve kontenjanları büyük bir hızla artan bölümlerin önemli bir kısmında nicelik ve nitelik açısından yetersiz akademik kadrolar ve fiziksel olanaklar bulunmaktadır. Ancak, bu tür yarışmalar tasarım alanında yeni fikirleri ve yeni yetenekleri keşfetmenin en önemli yollarından biri olarak değerlendirilme potansiyeline sahiptir. Halen Türkçe ve İngilizce programlarıyla, yaklaşık 800 öğrencisi bulunan ve nitelikli akademik kadrosuyla Türkiye’deki eşdeğer Bölümler arasında tercih açısından üst sıralarda yer alan Mimarlık Fakültesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü’nün değerli akademik kadrosuna, yarışmada görev alan jüri üyelerine, yarışmaya katılan yeni mezun iç mimarlara ve onları yetiştiren öğretim elemanlarına teşekkür eder, MEKAN 2021’in iç mimarlık eğitimine ve meslek ortamına olumlu katkılar sağlamasını dilerim. Prof. Dr. Neslihan Dostoğlu İstanbul Kültür Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Dekanı 7 MEKAN 2021 İÇ MİMARLIK ÖĞRENCİLERİ ULUSAL BİTİRME PROJELERİ YARIŞMASI Güzel sanatlarda, sporda ya da birçok alanda yarışmalar, rekabet duygusuyla motivasyon yaratan ve özgün fikirlerin ortaya çıktığı ve paylaşıldığı ortamlardır. Birçok alanda olduğu gibi iç mimarlık, mimarlık alanlarında da ulusal ve uluslararası yarışmalar tasarım kültürünün önemli yapı taşlarıdır. Çünkü deneyimli ve deneyimsiz tüm yaratıcı güçleri harekete geçirmenin, eşit koşullarda ve ortak bir platformda buluşturmanın en etkin yollarından biridir. Ayrıca meslek pratiğinin en başında olanlar acısından da yarışma ortamları kendilerini meslek ortamına tanıtmalarının en prestijli yoludur. Bu bağlamda İstanbul Kültür Üniversitesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü olarak her yıl düzenli olarak gerçekleştirdiğimiz Mekan - İç Mimarlık Öğrencileri Ulusal Bitirme Projeleri Yarışmalarının esas amacı; iç mimarlık alanında yapıcı bir rekabet ortamı yaratarak yarışma geleneğinin oluşumuna katkı sağlamak ve farklı okulların öğrencilerini ortak bir platformda buluşturmaktır. Mekan2021 yarışması günümüzde sayıları 80’i aşan iç mimarlık eğitimi veren bölümlerin öğrencilerini buluşturarak önemli bir etkileşim ortamı yaratmaktadır. Bilindiği gibi bitirme ya da diploma projesi öğrencilerin öğrenim hayatından meslek hayatına geçişte önemli bir EŞİK niteliğindedir. Bu nedenle farklı ekol ve yaklaşımlara sahip okulların öğrencilerinin bitirme / diploma projeleriyle bilgi ve becerilerini yansıttıkları yarışma ortamı ve sonrasında oluşturulan yarışma kitabı ile iç mimarlık alanında kalıcı bir bellek oluşturulmaktadır. İlki 2012 yılında bölümümüz tarafından gerçekleştirilen bu yarışmanın sekizincisi olan Mekan2021- İç Mimarlık Öğrencileri Ulusal Bitirme Projeleri Yarışmasının iç mimarlık alanında önemli ve prestijli bir yer edindiğini görüyoruz. Bu bizim için çok sevindirici ve onur verici. Yarışmanın kurumsal bir kimlikle sürdürülebilirliği hem bizler için hem de iç mimarlık eğitimi ve meslek pratiği açısından oldukça önemli. Sürdürülebilir olmasında bölüm akademik kadromuzun büyük emekleri var, bu nedenle tüm iç mimarlık ve çevre tasarımı bölümü ailesine teşekkür ediyorum. Bu yıl Mekan2021 yarışmasına farklı 21 iç mimarlık eğitimi veren okuldan 69 proje katılımı oldu. Yarışmanın en önemli unsuru olan projelerin değerlendirmesinde görev alan asil ve yedek jüri üyelerine zaman ayırdıkları ve destekleri için, yarışma raportörlerine özverili çalışmaları için çok teşekkür ederim. Bunun yanı sıra ödüllerin verilmesindeki katkılarından dolayı ana sponsor ÖZGÜVEN Mimarlık’ a, ödül ve mansiyon alanlara her yıl güzel tabaklar hediye eden NG Kütahya Seramik’e, destekleri için rektörlüğümüze, dekanlığımıza ve tüm emeği geçenlere teşekkür ediyorum. Son olarak, en büyük teşekkür yarışmanın gerçekleşmesinde en önemli ve zor görevi üstlenen yarışmanın tüm katılımcılarına. Yarışmalarda ana hedef kazanmaktır, fakat katılmak da bir o kadar değerlidir. Katılan, ödül ve mansiyon, teşvik kazanan tüm öğrencileri / meslektaşlarımızı kutluyor ve başarılarının devamını diliyorum. MEKAN 2021 Yarışmasının çağdaş iç mimarlık eğitimine olumlu katkılar yapmasını umuyor ve tüm emeği geçenlere teşekkür ediyorum. Prof. Dr. Gülay Usta 8 9 YARIŞMASI ŞARTNAMESİ İç Mimarlık Öğrencileri Ulusal Bitirme Projeleri Yarışması İstanbul Kültür Üniversitesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü tarafından sekizinci kez düzenlenmektedir. Yarışma, eğitim süreci ile mesleki formasyona geçiş arasında bir eşik niteliğine sahip olan bitirme / diploma projeleri üzerinden genç iç mimar adaylarına, kendilerini ve tasarım felsefelerini tanıtma anlamında bir açık çağrı niteliği taşımaktadır. Bu bağlamda yarışmanın amacı; İç Mimarlık / İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümleri öğrencilerini ortak bir etkileşim platformunda buluşturarak, iç mimarlıkta “tasarım” sorunsalına nasıl yaklaştıkları, yaşanan güncel gelişmeler doğrultusunda mekan kültürü oluşumuna nasıl katkı koydukları ve fikirlerini nasıl sunduklarının değerlendirilebileceği yapıcı bir rekabet ortamı yaratmaktır. Bilindiği gibi güzel sanatlarda yarışma kültürü antik dönemlere kadar uzanmaktadır. Yaratıcı, özgün ve yenilikçi fikirlere ve genç yeteneklere ortam sağlaması bağlamında yarışmalar en etkili yöntemlerin başında gelmektedir. İstanbul Kültür Üniversitesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü bu anlamda MEKAN / İç Mimarlık Öğrencileri Ulusal Bitirme Projeleri Yarışması ile bu misyona katkı sağlamayı amaçlamaktadır. 2012 yılından bu yana her yıl düzenli olarak gerçekleştirilen, bu yıl MEKAN2021 olarak açılan yarışma ile hem genç ve yetenekli iç mimarlara fırsat sunmak, hem de iç mimarlık alanında yarışma kültürünün gelişimine katkı sağlamak hedeflenmektedir. Türkiye ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ndeki İç Mimarlık / İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı bölümü öğrencilerinin Bitirme / diploma projeleri ile katıldıkları bu yarışmanın iç mimar adayları arasında tasarım odaklı düşünme ve ifade etme konusunda farkındalık oluşturduğu, iletişim ve etkileşim ortamı yarattığı, yeni fikirlerin oluşumuna katkı sağladığı düşünülmektedir. Bunun yanı sıra yarışmaya farklı okullardan katılan projeler aracılığıyla iç mimarlık eğitimindeki farklı yaklaşımlar, bitirme projeleri üzerinden okunmakta ve tüm projelerin bir yarışma kitabına dönüştürülmesiyle bu alanda kalıcı bir bellek oluşturulmaktadır. 1. KATILIM KOŞULLARI İstanbul Kültür Üniversitesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü tarafından düzenlenen yarışmaya Türkiye ve KKTC Üniversitelerinin İç Mimarlık / İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı bölümlerinde lisans 10 eğitimi gören öğrenciler 2020-2021 Güz, Bahar veya Yaz döneminde hazırladıkları bitirme / diploma projeleriyle katılabilirler. Bitirme / diploma projesi öğrencinin mezun olabilmek için alması gereken son proje dersini ifade etmektedir. Öğrencinin bu proje dersini başarılı ile tamamlamış olması ve proje yürütücüsü ya da koordinatörünün, öğrencinin bu proje ile yarışmaya katılımını onaylamış olması gerekmektedir. Öğrenciler yarışmaya sadece bir adet projeyle katılabilirler. Yarışmaya katılım ücretsizdir. 2. BAŞVURU SÜRECİ COVID-19 küresel pandemisi nedeniyle bu yıl elden ya da kargo yolu ile proje teslimi yapılmayacaktır. Yarışmaya başvuru, yarışmanın resmi internet sitesi üzerinden çevrimiçi olarak yapılacaktır. Üç aşamalı olarak gerçekleşecek başvurular, “Başvurunuz tamamlanmıştır” uyarısıyla sonlanmaktadır. Bu uyarıyı görmeyen yarışmacıların başvuru süreci tamamlanmamıştır. Tamamlanmamış başvuru süreçlerinde tüm sorumluluk yarışmacıya aittir. Yarışmacıların başvurularını belirtilen son başvuru tarihine kadar yapmaları gerekmektedir. Başvurunun ilk aşamasında yarışmacılar, isim, soy isim, telefon, elektronik posta adresi gibi kişisel bilgilerinin yer aldığı formu eksiksiz bir şekilde doldurmalılardır. İkinci aşamada yarışmacılar, yarışmaya katılmak istedikleri projeyi, yalnızca bir adet yatay A0 [118,9 cm x 84,1 cm.] boyutunda, 150 dpi çözünürlükte PDF ya da JPG formatında olmak koşuluyla çevrimiçi olarak yüklemelilerdir. Teslim edilecek dijital paftanın üst kısmında 3 cm’lik bir bant olmalı, bu bandın sol köşesinde ise “MEKAN2021” ifadesi yer almalıdır. Bandın sağ köşesinde ise 1x5 cm ebatlarında bir kutu içerisinde beş (5) rakamdan oluşan rumuz yer almalıdır. Rumuz dışında proje paftalarının herhangi bir yerinde proje sahibini tanıtan ibare ya da işaret bulunmamalıdır. Başvurunun son aşamasında ise MEKAN yarışmasının web sitesinden indirebilecekleri “Başvuru Formu” yüklenmelidir. “Başvuru Formu”, yarışmacının kimlik bilgilerini içeren bir form olup aynı zamanda yarışmaya katıldığı projenin üniversite, fakülte, bölüm ve proje yürütücüsü / koordinatörü onayı gibi bilgilerini içermektedir. Ayrıca, başvuru formunu imzalayarak katılımcıların yarışma şartnamesini kabul ettiklerini yazılı olarak beyan etmeleri gerekmektedir. İlgili belge, eksiksiz bir şekilde doldurulup imzalandıktan sonra, yarışmacının bölüm başkanına onaya sunulmalıdır. Bölüm başkanı proje bilgilerinin doğruluğunu teyit ettikten sonra belgeyi imzalamalıdır. COVID-19 pandemi koşulları nedeniyle bölüm başkanı imzası dijital olarak alınabilir. Son olarak başvuru formu PDF formatında sisteme yüklenerek başvuru tamamlanmalıdır. 3. TAKVİM Yarışmanın İlanı 23 Haziran 2021 Yarışmaya Son Başvuru Tarihi 4 Ekim 2021 Jüri Değerlendirmesi Başlangıç Tarihi 12 Ekim 2021 Sonuçların İlanı 26 Ekim 2021 Ödül Töreni ve Kolokyum 7 Aralık 2021 11 4. JÜRİ Danışman Jüri Üyeleri Hanife ÖZTÜRK AKKARTAL (Prof. Dr., İstanbul Kültür Üniversitesi Rektörü) Neslihan DOSTOĞLU (Prof. Dr., İKÜ Mimarlık Fakültesi Dekanı) Uğur Özer ÖZGÜVEN (Y. Mimar, ÖZGÜVEN Mimarlık) Asli Jüri Üyeleri Gülay USTA (Prof. Dr., İstanbul Kültür Üniversitesi) Rana KUTLU (Prof. Dr., İstanbul Kültür Üniversitesi) Ervin GARİP (Doç. Dr., İstanbul Teknik Üniversitesi) Zeynep Tuna ULTAV (Doç. Dr., Yaşar Üniversitesi) Yasemin ARPAÇ (İç Mimar, Ofist) Levent ÇIRPICI (Mimar, Zoom TPU) Tanju ÖZELGİN (Tasarımcı, To Design Studio) Görkem VOLKAN (Mimar, Görkem Volkan Design Studio) Ece YALIM (Endüstriyel Tasarımcı, Artful Interior & Product Design) Yedek Jüri Üyeleri Derya ADIGÜZEL ÖZBEK (Dr. Öğr. Üyesi, İstanbul Kültür Üniversitesi) Arzu ERÇETİN (Dr. Öğr. Üyesi, İstanbul Kültür Üniversitesi) Armağan S. MELİKOĞLU EKE (Dr. Öğr. Üyesi, İstanbul Kültür Üniversitesi) Raportörler Furkan EVLİYAOĞLU (Arş. Gör., İstanbul Kültür Üniversitesi) Armağan GÜLHAŞ (Arş. Gör., İstanbul Kültür Üniversitesi) Özge ILIK (Arş. Gör., İstanbul Kültür Üniversitesi) Kadir YESİR (Arş. Gör., İstanbul Kültür Üniversitesi) 5. ÖDÜLLER Birincilik Ödülü 4000 TL, Plaket İkincilik Ödülü 2500 TL, Plaket Üçüncülük Ödülü 2000 TL, Plaket Mansiyon 3 adet, 1500 TL, Plaket 6. İLETİŞİM MEKAN2021 yarışması ile ilgili detaylı bilgilere https://icmim.iku.edu.tr/tr/mekan-yarismasi üzerinden ulaşabilir. Bunun dışında yarışma ile ilgili her türlü konuda bilgi almak için yarışma raportörlüğüyle mekanyarismasi@iku.edu.tr adresinden iletişime geçilebilir. 7. DESTEKLEYENLER ÖZGÜVEN MİMARLIK NG KÜTAHYA 12 Gülay Usta, Prof. Dr. [İstanbul Kültür Üniversitesi] Karadeniz Teknik Üniversitesi Mimarlık bölümünden 1985 yılında mezun oldu. 1993 yılında Bina Bilgisi- Tasarım anabilim dalında doktorasını tamamlamış, 1996 yılında doçent , 2004 yılında profesör unvanı kazanmıştır. Yurt içi ve yurt dışı çeşitli ulusal ve uluslar arası kongrelere katılmış ve bildiri sunmuş, hakemli dergilerde ve çeşitli mimarlık yayın organlarında makaleleri yayımlanmış olan Usta’ nın “Anadolu Türk Mimarlığı İçin Görsel Sözlük” adlı kitabı bulunmaktadır. Prof. Dr. Usta akademik ve bilimsel çalışmalarının yanı sıra çeşitli ulusal ve uluslar arası mimari proje yarışmalarına, mimarlık sergilerine katılmış ve ödüller almıştır. Çeşitli kongre, seminer, sergi, workshop düzenlemiş, bilim kurulu üyeliği, hakemlik, moderatörlük, bilimsel araştırma yöneticiliği, tez yürütücülükleri yapmıştır. Rana Kutlu, Prof. Dr. [İstanbul Kültür Üniversitesi] Rana Kutlu 1992 yılında girdiği İ.T.Ü. Mimarlık Fakültesi, Mimarlık Bölümü’nü, 1996 yılında ikincilikle mezun olarak bitirmiştir. 1999 yılında İ.T.Ü. Mimarlık Anabilim Dalı, Bina Bilgisi Programı’ndan Yüksek Lisans derecesini, 2008 yılında İ.T.Ü. Yapı Bilgisi Programı’ndan doktora derecesini alan Rana Kutlu konut, okul, ofis ağırlıklı olmak üzere çeşitli projelerin tasarım ve uygulamasını üstlenmiştir. 2008 yılından itibaren İstanbul Kültür Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü’nde tam zamanlı öğretim üyesi olarak çalışmaktadır. Ulusal ve Uluslararası Yarışmalara katılan, danışman ve asil jüri üyelikleri bulunan Rana Kutlu’nun çeşitli bilimsel ve mesleki dergilerde yayınlanmış 50 civarında makalesi, ulusal ve uluslararası konferanslarda sunulmuş bildirileri, herkes için tasarım başlığında çeşitli üniversiteler tarafından davetli çok sayıda workshop yürütücülüğü bulunmaktadır. JÜRİ ÜYELERİ Ervin Garip, Doç. Dr. [İstanbul Teknik Üniversitesi] Ervin Garip, 2000 yılında mimarlık lisans derecesini, 2003 yılında ise yüksek lisans İstanbul Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi’nde tamamlamıştır. 2009 yılında aynı üniversitede “Mimari Tasarım” programında doktora çalışmasını tamamlamıştır. Doktora eğitimi sırasında North Carolina State University College of Design, ABD`de ‘visiting scholar’ olarak görev almıştır. Projeleri çeşitli yarışmalarda ödüller kazanmış, sergilenmiş, ulusal ve uluslararası farklı kurumlar tarafından yayınlanmıştır. Halen İstanbul`da 1+1 Mimari Tasarım ekibi ile mimari, iç mimari, ve kentsel tasarım alanlarında proje ve çalışmalarını sürdürmekte, İstanbul Teknik Üniversitesi İç Mimarlık Bölümü’nde Doçent olarak görevine devam etmektedir. Zeynep Tuna Ultav, Doç. Dr. [Yaşar Üniversitesi] Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi, Mimarlık Bölümü’nde 1999 yılında Lisans ve 2002 yılında Yüksek Lisans eğitimini tamamladıktan sonra, Gazi Üniversitesi Mimarlık Bölümü’nde Doktora eğitimini tamamlamıştır. Reading Manfredo Tafuri: Architecture and Utopia-Design and Capitalist Development” adlı tez çalışmasıyla 2005 yılında Mimarlık Vakfı Ödüllü Seçkisi “Mimarlık Tarihi Bilim Dalı” Yüksek Lisans Tezi Ödülü’ne lâyık görülmüştür. Gazi Üniversitesi’nde yarı zamanlı öğretim görevlisi olarak başladığı akademik görevine, İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde araştırma görevlisi, öğretim görevlisi ve yardımcı doçent olarak devam etmiştir. İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde dekan yardımcılığı, Yaşar Üniversitesi’nde bölüm başkanlığı ve anabilim dalı başkanlığı görevleri yapmıştır. Halen Yaşar Üniversitesi Mimarlık Fakültesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü’nde bölüm başkanlığı-anabilim dalı başkanlığı görevini yürütmektedir. 13 Yasemin Arpaç, İç Mimar [Ofist] 1994 yılında Tarsus Amerikan Koleji’nden, 1998 yılında Bilkent Üniversitesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı bölümünden mezun olmuştur. 2004 yılında Sabahattin Emir ile Beyoğlu Tünel’de Ofist’i kurmuştur. Bilgi Üniversitesi’nde Tasarım Kültürü ve Yönetimi okuyor. Yakın zamanda MEF Üniversitesi İç Mimarlık bölümü dördüncü sınıf öğrencilerine İç Mimarlık Stüdyosu dersi vermektedir. Tanju Özelgin, Tasarımcı [To Design Studio] 1962 yılında İstanbul’da doğan Tanju Özelgin, 1984 yılında Marmara Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi Endüstri Ürünleri Tasarımı bölümünden mezun olmuştur. 1987 yılında kendi tasarım ofisi olan Scala Design’ı kuran Özelgin, 1987-1996 yıları arasında Scala Design bünyesinde fuar standları, yat, showroom, konut, ofis, özel tanıtım geceleri, mobilya ve endüstri ürünleri tasarımı yapmış ve uygulamıştır. 1993 ile 1995 yılları arasında IN Mobilya ile kurucu ortak olarak çalışan Özelgin, 1996’da Ertan Binme ile Parlak Kırmızı’yı kurmuştur. Parlak Kırmızı bünyesinde endüstri ürünleri tasarımı, sayısal ve video grafikleri hazırlamış, iç mimarlık proje ve uygulama hizmetleri vermiştir. Özelgin, 2005 yılından itibaren endüstri ürünleri tasarımı ve iç mimarlık proje çalışmalarını TO (Tanju Özelgin Studio) bünyesinde devam ettirmektedir. Levent Çırpıcı, Mimar [Zoom / TPU] 1989’da Mimar Sinan Üniversitesi Mimarlık Fakültesi’nden mezun oldu. 1994 yılında ortağı iç mimar Atilla Kuzu ile hastane, otel, mağaza, okul, ofis ve kongre merkezleri için mimari ve iç mimari projeler üzerine çalışan Zoom / TPU (Tasarım Proje Uygulama) firmasını kurdu. 2001 yılında Figen-Servet Yazıcı Ev projesi ile prestijli Ağa Han Mimarlık Ödülleri’ne aday gösterildi. 2009 ve 2011 yıllarındaysa Maslak Acıbadem ve Liv Ulus projeleriyle WAF ödüllerinde finalist oldu. YAPI-TURKEYBUILD tarafından 2010, 2011 ve 2015 senelerinde fuar standı tasarımları ile üç kere birincilik ödülü aldı. Mimar Sinan Üniversitesi Mimarlık ve Tasarım stüdyolarında eğitmen olan, çeşitli üniversitelerin çalıştaylarına sıklıkla katılan ve konuşmacı olarak davet edilen Çırpıcı; İstanbul Üniversitesi’ndeki Sosyoloji eğitimine devam etmekte. Görkem Volkan, Mimar [Gorkem Volkan Design Studio] Mimarlık eğitimine sırasıyla New York Pratt Institute ve Yeditepe Üniversitesi’nde devam eden Görkem Volkan, 2004 yılında Yeditepe Üniversitesi Mimarlık Bölümü’nden mezun olduktan sonra Lübnan’da Nabil Gholam Architects’te çalıştı. Bu ofis, Katar ve Dubai’deki birçok karma bina için tasarım koordinatörü rolünü üstlendi. 2006 yılında GVDS’yi kuran Görkem Volkan, büyük ölçekli ticari alanların, konut projelerinin ve çeşitli ölçeklerde karma projelerin hem mimari hem de iç mimari projelerini üstlenmektedir. 14 Ece Yalım, Endüstriyel Tasarımcı [Artful Interior & Product Design] Ece Yalım 1988 yılında ODTÜ Endüstri Ürünleri Tasarımı’ndan mezun oldu, 1992 yılında New York Pratt Institute of Technology’de iç mimaride yüksek lisans derecesini tamamladı.1990-1994 yılları arasında çalışmalarına New York’da devam etti. New York’da yaşadığı dönemde ‘Naomi Leff and Associates Interior Design’ firmasında iç mimar olarak, Pentagram firmasında tasarımcı olarak çalıştı. 1996 yılından bu yana kendi firmalarında iç mimari ve ürün tasarımı projelerini ekip halinde yürütmekteler. Profesyonel işlerinin yanında 2004 yılından itibaren Orta Doğu Teknik Üniversitesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü’nde “Endüstriyel Tasarım’da Renk” konulu ders vermekte, mezuniyet projelerine destek vermektedir. Arzu Erçetin, Dr. Öğr. Üyesi [İstanbul Kültür Üniversitesi] Eğitimini 2005 yılında T.C.Haliç Üniversitesi İç Mimarlık Bölümünde, yüksek lisans eğitimini 2007 yılında İstanbul Kültür Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İç Mimarlık Anabilim Dalında, sanatta yeterlilik eğitimini ise 2010 yılında MSGSÜ Fen Bilimleri Enstitüsü İç Mimarlık Anabilim/Anasanat Dalında Dr. unvanı ile tamamlamıştır. Çalışmalarına mekan organizasyonu, renk, tasarım, disipliner arası çalışmalar konuları ile devam etmektedir. Ayrıca tasarım patentleri, ulusal ve uluslararası anlamda kongre sunumlaru, makaleleri, kitap bölümleri ve projeleri bulunmaktadır. Akademik kimliğinin yanı sıra uygulanmış çok sayıda iç mimari projesi bulunmaktadır. 2007 yılında beri İKÜ bünyesinde çalışmaktadır. Derya Adıgüzel Özbek, Dr. Öğr. Üyesi [İstanbul Kültür Üniversitesi] Lisans eğitimini İTÜ, İç Mimarlık Bölümü’nden üçüncülük ve yüksek onur dereceleriyle 2009 yılında, Yüksek lisans eğitimini KHÜ, Tasarım Yüksek Lisans Programında burslu olarak 2011 yılında, doktorasını İKÜ, Mimarlık Doktora programında burslu olarak 2016 yılında tamamlamıştır. 2015 yılında doktora çalışmalarına Erasmus+ doktora araştırmacısı bursu ile Ku Leuven Sint-Lucas Gent’de, Mimari Teori ve Tasarım araştırma bünyesinde devam etmiştir. 120K623 nolu “Hayat Eve Sığar” Evi Nasıl Dönüştürecek, COVID-19 Süreci ve Sonrası İçin Konut Tasarım Stratejileri” başlıklı TÜBİTAK 1001 araştırma projesinin yürütücülüğünü yapmıştır. Çok sayıda ulusal, uluslararası yayını, çeşitli editörlük ve hakemlik görevleri, atölye yürütücülükleri ve iç mimari tasarım uygulamaları bulunmakta, çalışmalarını İstanbul Kültür Üniversitesi, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü’nde doktor öğretim üyesi olarak sürdürmektedir. Armağan Seçil Melikoğlu Eke, Dr. Öğr. Üyesi [İstanbul Kültür Üniversitesi] 1982 yılında İzmir’de doğdu. 2005’de KTÜ İç Mimarlık Bölümü’nde lisans eğitimini, 2008’de KTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü İç Mimarlık Anabilim Dalı’nda yüksek lisans eğitimini ve 2014’te MSGSÜ Fen Bilimleri Enstitüsü İç Mimarlık Anabilim Dalı’nda doktora eğitimini tamamlamıştır. 2005-2008 yılları arasında KTÜ İç Mimarlık Bölümü’nde; 2010-2014 yılları arasında İKÜ İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü’nde araştırma görevlisi olarak çalışmıştır. 2021 yılında doçent ünvanını almıştır. Halen İKÜ’de İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü’nde Doç.Dr. olarak görevine devam etmektedir. Mimari, mobilya ve ürün tasarımı yarışmalarına katılmış olup, 2008’de yurtiçinde düzenlenen D.T.M. 1.Ulusal Mobilya Tasarım Yarışmasında “Ofis Mobilyası” kategorisinde Adyton özel ödülünü, 2011’de Bilkent Kültür Girişimi Kültür Ürünleri Tasarım Yarışması Grafik Tasarımı Dalında Ferhan Yalçın ile birlikte ikincilik ödülünü kazanmıştır. 15 Furkan Evliyaoğlu, Arş. Gör. [İstanbul Kültür Üniversitesi] Lisans eğitimini 2015 yılında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Mimarlık Bölümünde tamamlamıştır. Mezun olduktan sonra iki yıl çeşitli ofislerde deneyim kazanmıştır. 2018 yılında beri İstanbul Kültür Üniversitesi, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümünde araştırma görevlisi olarak çalışmaktadır. 2020 yılında İstanbul Teknik Üniversitesi, Mimari Tasarım Programında yüksek lisans eğitimini tamamlamıştır. Halen aynı üniversite ve programda doktora eğitimine devam etmektedir. Özge Ilık, Arş. Gör. [İstanbul Kültür Üniversitesi] 2018 yılında İTÜ İç Mimarlık Bölümü’nden üçüncülükle mezun oldu. Eğitim hayatına 2019 yılından bu yana YTÜ Rölöve-Restorasyon Yüksek Lisans programında devam etmekte, “Preservation and Rehabilitation Proposal for Istanbul Buyukdere District” başlıklı tezi üzerinde çalışmaktadır. Buna paralel olarak edebiyat (roman), çeviri, çocuk kitabı illüstrasyonları gibi alanlarda da aktif olarak çalışmalarda bulunmaktadır. 2020 yılından itibaren İstanbul Kültür Üniversitesi, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü’nde araştırma görevlisi olarak çalışmaktadır. Armağan Gülhaş, Arş. Gör. [İstanbul Kültür Üniversitesi] 2013 yılında başladığı İTÜ İç Mimarlık Bölümü’nü 2017’de tamamladı. Lisans sonrası devam ettiği İTÜ Mimari Tasarım Yüksek Lisans programını “Kuir Perspektif: Mimarlığın Çözüm Problemi” başlıklı tez çalışması ile 2020 yılında tamamladı. Bu süreçte çeşitli aralıklarla iç mimarlık ve mobilya tasarımı projelerinde tasarımcı olarak yer aldı. 2019 yılından bu yana İstanbul Kültür Üniversitesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü’nde araştırma görevlisi olarak çalışmakta ve akademik öğrenimine İTÜ Mimari Tasarımda Bilişim Doktora programında devam etmektedir. Kadir Yesir, Arş. Gör. [İstanbul Kültür Üniversitesi] 2010 yılında başladığı Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Mimarlık Bölümü’nü 2016’da tamamladı. 2013 - 2015 yılları arasında yarı zamanlı, 2016 - 2020 yılları arasında tam zamanlı olarak mimarlık ve iç mimarlık ofislerinde görev alırken, çeşitli mobilya firmalarının hariçten katalog mekan tasarımlarını gerçekleştirdi.2020 yılından bu yana İstanbul Kültür Üniversitesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü’nde araştırma görevlisi olarak çalışmakta ve akademik öğrenimine MSGSÜ Mimari Tasarım Sorunları yüksek lisans programında devam etmektedir. RAPORTÖRLER 16 JÜRİ DEĞERLENDİRME TUTANAĞI MEKAN 2021 İç Mimarlık Öğrencileri Ulusal Bitirme Projeleri Yarışmasına 21 farklı üniversiteden 69 proje katılmıştır. Jüri, yarışmaya katılan projeleri değerlendirmek üzere 22 Ekim 2021 Cuma Günü saat 18.00’de online olarak toplanmıştır. Yarışmanın asli jüri üyeleri Gülay Usta, Rana Kutlu, Ervin Garip, Zeynep Tuna Ultav ve Ece Yalım değerlendirme aşamasında bulunmuşlar, değerlendirmeye katılamayan Yasemin Arpaç, Levent Çırpıcı, Tanju Özelgin ve Görkem Volkan’ın yerine yedek jüri üyelerinden Armağan Seçil Melikoğlu Eke ve Derya Adıgüzel Özbek jüri değerlendirmesine katılmıştır. Değerlendirmenin ilk aşamasında yarışmaya katılan ve şartnameye uygun olmayan on iki proje hakkında (3, 5, 18, 34, 36, 38, 44, 42, 45, 54, 57, 65) jüri ortak karar almıştır. Bu projelerden, 44, 45, 57 ve 65 numaralı projelerin rumuzu altı haneli, 54 numaralı projenin rumuzu sadece harflerden, 3 ve 38 numaralı projelerin rumuzu harf ve rakamlardan oluşmaktadır. Jüri ortak kararıyla bu projeler değerlendirmeye alınmıştır. 5, 36 ve 42 numaralı projelerin rumuzu bulunmamaktadır. 18 numaralı projenin ise başvuru formu bulunmamaktadır. 34 numaralı projeye ait başvuru formunda ise bölüm başkanına ait imzanın orijinal olmadığı tespit edilmiştir. Buna göre 5, 18, 34, 36 ve 42 numaralı projeler jüri ortak kararıyla yarışma dışı bırakılmıştır. Alınan kararlar sonucunda 64 proje değerlendirmeye alınmıştır. Jüri üyeleriyle, kişisel değerlendirmelerin yapılması için, 16 Ekim 2021 tarihinde tüm yarışma paftaları dijital ortamda paylaşılmıştır. Jüri, kişisel değerlendirmelerini yaptıktan sonra, 22 Ekim 2021 saat 18.00’de çevrimiçi platformda bir araya gelerek değerlendirmeye başlamıştır. 1. Turda tüm projelerin nitelik açısında bir sonraki aşama geçmesine karar verilmiştir. 2. Turda; 4, 11, 13, 15, 17, 25, 30, 32, 41, 49, 54, 58, 64, 68 numaralı projeler oy birliği ile 1, 7, 19, 21, 23, 29, 31, 37, 38, 39, 43, 46, 52, 53, 57, 60, 61, 62, 65, 66, 69 numaralı projeler oy çokluğu ile elenmiştir. 3. Turda 2, 3, 10, 27, 44, 47, 50, 56 numaralı projeler oy birliği ile 8, 12, 16, 20, 22, 24, 33, 45, 51, 59, 63 numaralı projeler oy çokluğuyla elenmiştir. Yapılan 4. tur değerlendirilmesine; 6, 9, 14, 26, 28, 35, 40, 48, 55 ve 67 numaralı projeler kalmıştır. Bu turda puanlama sistemi yöntemi tercih edilmiştir. Jüri üyeleri kalan on projeyi bir; en düşük, on; en yüksek puan olmak üzere puanlamıştır. Bu puanlama sistemine göre ödül grubu belirlenmiştir. İlk üç proje ve mansiyon grubu belirlendikten sonra kalan dört projeye ise jüri teşvik ödülü verilmesi jüri ortak kararıyla kabul edilmiştir. Ödüllerin Belirlenmesi Projeler ise puanlarına göre sıralanarak ödül grubu belirlenmiştir. Buna göre; ● 55 numaralı proje, Birincilik Ödülü’ne, ● 67 numaralı proje, İkincilik Ödülü’ne, 17 ● 35 numaralı proje, Üçüncülük Ödülü’ne, ● 26 numaralı proje, Mansiyon Ödülü’ne, ● 28 numaralı proje, Mansiyon Ödülü’ne, ● 9 numaralı proje, Mansiyon Ödülü’ne, ● 40 numaralı proje, Jüri Teşvik Ödülü’ne, ● 14 numaralı proje, Jüri Teşvik Ödülü’ne, ● 6 numaralı proje, Jüri Teşvik Ödülü’ne, ● 48 numaralı proje, Jüri Teşvik Ödülü’ne layık görülmüştür. ÖDÜL GRUBUNA AİT JÜRİ RAPORU BİRİNCİ ÖDÜL CANSU ERDEM – KADİR HAS ÜNİVERSİTESİ – 55 NUMARALI PROJE “Neighbor/Ground” ismiyle yarışmada yer alan proje kolektif bir yaşam kurgusunu odağa almaktadır. Bu bağlamda projenin kavramsal alt yapısı oldukça güçlü bulunmuştur. Kavramsal olarak ifade edilen “Neighbor/Ground” kavramının açık alan olarak önerilen sokak fikriyle ifade etmesi projenin olumlu yönleri olarak değerlendirilmiştir. Bunun yanı sıra projedeki ana mekânlar ve buna bağlı olarak çözülen alt mekânlar özgün ve başarılı bulunmuştur. Projenin mekânsal olarak dinamik yapısı, malzeme, renk seçimi ve temsil konusundaki yetkinliği diğer projelerden öne çıkmasını sağlamıştır. Bu görüşler sonucunda proje Birincilik ödülüne layık görülmüştür. İKİNCİ ÖDÜL TUĞBA ACAR – MEF ÜNİVERSİTESİ – 67 NUMARALI PROJE “Collect.” ismini taşıyan proje zanaatkârlar için “co-living” ve “co-working” gibi işlevleri barındırmaktadır. Balat’ta yer alan tarihi bir yapının yeniden işlevlendirildiği projede; renk, malzeme ve doku kullanımı oldukça başarılı bulunmuştur. Projedeki bütünsellik ve tutarlı tasarım kararları yine jüri tarafından projenin olumlu yönleri olarak ifade edilmiştir. Ancak projenin devam eden ritmi, bazı iç mekan organizasyonları sıradan bulunmuştur. Bu görüşler doğrultusunda proje İkincilik ödülüne layık görülmüştür. ÜÇÜNCÜ ÖDÜL ALEYNA İZMİRLİ – İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ – 35 NUMARALI PROJE Kapalı bir pazar alanını konu alan proje hem malzeme hem de mekân üzerine oldukça kapsamlı ve detaylı bir araştırmayı içeren “research” projesi olarak nitelendirilmiştir. Bu anlamda proje yeni olasılıkları ve hikâyeleri keşfetmeyi hedeflemektedir. Projenin bu amacı oldukça kıymetli bulunmanın yanı sıra projede yer alan tüm fikirlerin mekânsallaşması jüri tarafından yine olumlu bulunan bir nokta olmuştur. Ancak projenin iç mekân tasarımı ölçeğinde yeterince çözümler üretmediği görüşüne varılmıştır. Bu görüşler doğrultusunda proje Üçüncülük ödülüne layık görülmüştür. MANSİYON CEREN İZGİ – İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ – 26 NUMARALI PROJE İTÜ Mimarlık Fakültesi, Taşkışla Binası’nda yer alan Bilim Merkezi proje kapsamında yeniden ele alınmıştır. Yapının ince uzun formlu olması tasarımcıyı oldukça kısıtlamış olsa da binanın bu formuna yönelik geliştirilen ritmik mekân çözümleri olumlu bulunmuştur. Mekân çözümlerindeki 18 dengeli ve yalın tavır jüri tarafından olumlu bulunmuştur. Ancak mekân çözümlemesinde görülen bu sakin yaklaşımın projenin tamamına yansımaması olumsuz olarak eleştirilmiştir. Bu nedenlerle proje Mansiyon ödülüne layık görülmüştür. MANSİYON ENES YEREKONMAZ – İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ – 28 NUMARALI PROJE İstanbul Kanyon AVM’de “Generator Lab” olarak tasarlanan projenin mekân çözümleri oldukça tanımlı ve başarılı bulunmuştur. Bununla birlikte projenin iç mekânı zenginleştirmeye yönelik arayışlar projenin olumlu taraflarındandır. Ancak proje malzeme, renk, mobilya seçimi konusunda yetersiz bulunmuştur. Tüm bu görüşler doğrultusunda proje Mansiyon ödülüne layık görülmüştür. MANSİYON ÇAĞLAR LAMPİR – ALTINBAŞ ÜNİVERSİTESİ – 9 NUMARALI PROJE İzmir Konak’ta yer alan SGK Dinlenme ve Eğitim Tesisi bu proje kapsamında otel olarak yeniden işlevlendirilmiştir. “Vizkozite” temalı proje jüri üyeleri tarafından iyi bir deneme olarak nitelendirilmiştir. Mekândaki yüzeylerin bir araya gelişi başarılı bulunmuştur. İç mekânlardaki arayış projenin olumlu taraflarındandır. Var olan akışkan biçimlerin mekâna aktarılması noktasında başarılı görülmüş fakat ilham alınan şeylerin gerekçesi yeterli bulunmamıştır. Konsept olarak başarılı olan projede bazı mekan çözümlerinde sorunlar olduğu belirtilerek Mansiyon ödülüne layık görülmüştür. JÜRİ TEŞVİK ÖDÜLÜ ZEYNEP ÇİFTÇİOĞLU – İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ – 40 NUMARALI PROJE İMÇ’nin 6. Bloğunda yapılan proje, bilim ve teknoloji tabanlı bir kullanıcı profiline yönelik LAB konsepti çalışmıştır. Projenin tasarım açısından belirli bir tutarlılığı olduğu düşünülmüştür. Aynı zamanda projede yaratılan atmosfer olumlu bulunmuştur. Üçüncü boyutta sunulan görsel etkiler dengeden uzak, karmaşık olup jüri üyelerince olumsuz değerlendirilmiştir. Bununla birlikte iç mekân oryantasyonu konusunda bazı eksiklikler göze çarpmaktadır. Bu sebeplerle Jüri Teşvik Ödülü alması uygun bulunmuştur. JÜRİ TEŞVİK ÖDÜLÜ AYŞENUR ALLI – YAŞAR ÜNİVERSİTESİ – 14 NUMARALI PROJE İzmir Alsancak’ta yapılan “İzmir Earthquake Museum” projesi, mekânı dış kabuğuyla beraber ele alması bakımından olumlu karşılansa da jüri üyeleri tarafından ölçeğin mimari ölçeğe kaydığı yorumunu almıştır. Projenin iç ve dış mekân kurgusundaki bütüncül düşüncesi beğenilmiştir. Mekânda yaratılan diagonal hatlar iyi çözülmüş. Dil birliği açısından iç mekân uyumlu bulunsa da mekân organizasyonunun bazı noktalarda sorunlara yol açtığı görüşüne varılmıştır. Bu sebeplerle Jüri Teşvik Ödülü alması uygun bulunmuştur. JÜRİ TEŞVİK ÖDÜLÜ ŞİVA BAGHALSADRİF OROUSH – BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ – 6 NUMARALI PROJE İstanbul Barbaros Bulvarı üzerinde yer alan ATV binası proje kapsamında ortak çalışma alanları olarak yeniden değerlendirilmiştir. Tasarımın konsept ile ilişkisinin kuvvetli olduğu belirtilmiştir. Renk ve malzeme kullanımında ve plan çözümünde sorunlar olduğu belirtilmiştir. Bu sebeplerle 19 Jüri Teşvik Ödülü alması uygun bulunmuştur. JÜRİ TEŞVİK ÖDÜLÜ SALİH GÜL – İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ – 48 NUMARALI PROJE İstanbul Beşiktaş’taki kapalı Pazar alanının çalışıldığı proje, araştırma açısından oldukça teşvik edici bulunmuştur. Masa-tente gibi Pazar donatılarının çözümleriyle projenin mekansal olarak bütüncül bir atmosfere ulaştığı düşünülmüştür. Projenin kavramsal yaklaşımı başarılı bulunmuştur. Projenin yaklaşımı olumlu bulunmakla birlikte, iç mimari mekân tasarımı ve detay konusunda yetersiz bulunması sebebiyle Jüri Teşvik Ödülü alması uygun bulunmuştur. 20 KATILIMCILARIN LİSTESİ 33055 62482 HM167 27234 Rumuz Yok 78041 10293 16215 26097 51022 23020 69324 77751 68375 14729 30883 15315 119540 13048 74532 97452 24117 73624 28472 82037 24868 27519 16009 15394 15813 98686 27398 48617 61952 63912 Rumuz Yok 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 Fatmanur Karabaş, Meltem Güzelyüz, Selen Yılmaz Sema Eldemir Hilal Mert Buket Sezgin Tuğba Nerse Şiva Baghalsadriforoush Feyzanur Varol Ayten Erva Turan Çağlar Lampir Mustafa Onur Yenice Taha Ramazan Kocaağa Zeynep Akpınar Buse Özel Ayşenur Allı Rümeysa Demirel, İdil Türküsu Erseven Esra Çetiner Devrim Güneşsu Burak Yüksel Hande Temel İpek Şevik Ayşe Çelik Hazal Vecel Sena Nur İmir Elif Revna Çelik Mihriban İlkyaz, Şule Ebru Ayaz Ceren İzgi Beyza Nur Pehlivan, Seyfullah Ahmet Dinç Enes Yerekonmaz Duygu Kahraman Tahsin Onur Türkmen Zeynep Temür Nayiri Özçelik Buketnur Yıldırım Efecan Şimşek Aleyna İzmirli Gamze Kuru Selçuk Üniversitesi Kadir Has Üniversitesi Altınbaş Üniversitesi Doğuş Üniversitesi Haliç Üniversitesi Bahçeşehir Üniversitesi Karadeniz Teknik Üniversitesi Yaşar Üniversitesi Altınbaş Üniversitesi TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi KTO Karatay Üniversitesi Haliç Üniversitesi Yaşar Üniversitesi İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi İstanbul Kültür Üniversitesi Karadeniz Teknik Üniversitesi İstanbul Esenyurt Üniversitesi İstanbul Kültür Üniversitesi Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi İstanbul Kültür Üniversitesi Yaşar Üniversitesi İstanbul Teknik Üniversitesi İstanbul Teknik Üniversitesi İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi İstanbul Teknik Üniversitesi Selçuk Üniversitesi İstanbul Kültür Üniversitesi Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi İstanbul Teknik Üniversitesi İstanbul Kültür Üniversitesi Kadir Has Üniversitesi Eskişehir Teknik Üniversitesi Yaşar Üniversitesi İstanbul Teknik Üniversitesi İstanbul Kültür Üniversitesi 21 31824 Y7NR3 58197 93472 13177 Rumuz Yok 99321 312598 483684 82132 48172 85613 17296 53195 07864 19911 98134 ORBIT 50698 81567 110821 48663 63550 91116 11128 16172 95135 11172 198018 43546 82419 12708 73082 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 Ezgi Su Demirci Yüsranur Çalışkan, İlknur Kırbıyık Öykü Soybelli Zeynep Çiftçioğlu Seçil Yavuz Rahma Alioğlu Laçin Bezirci Nazlı Selva Küçük İrem Ertan Hatice Sinem Biçer Burak Karaca Salih Gül Elif Gencer, Emel Kübra Doğan Ayşenur Genç, Fatma Betül Bilir Asaf Yusuf Yıldız Osman Canberk Çebi, Gökçe Akdaş Merve Sandıkçı Özge Özdemir Cansu Erdem Evrim Arıkan Berfin Cantekin Gizem Nur Eğilmez Cemrenur Ekizoğlu Yağız Ateşoğlu Emine Beyza Aktaş, Melike Şevval Kavalcı, Kübra Kul Cansu Çakarlı Beril Kantar, Ecem ÇıkrıkcI Ece Kişioğlu Zehra Çetinkaya Melissa Keçeli Helin Baskın Tuğba Acar Eren Burak Kuru Ahmet Muhammet Şakalak Kadir Has Universitesi Selçuk Üniversitesi Yaşar Üniversitesi İstanbul Kültür Üniversitesi Işık Üniversitesi Bahçeşehir Üniversitesi Kadir Has Üniversitesi MEF Üniversitesi Işık Üniversitesi İstanbul Teknik Üniversitesi İstanbul Kültür Üniversitesi İstanbul Teknik Üniversitesi TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Selçuk Üniversitesi Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Başkent Üniversitesi MEF Üniversitesi Altınbaş Üniversitesi Kadir Has Üniversitesi MEF Üniversitesi Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi İstanbul Teknik Üniversitesi Marmara Üniversitesi MEF Üniversitesi TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Yaşar Üniversitesi Karadeniz Teknik Üniversitesi Marmara Üniversitesi MEF Üniversitesi MEF Üniversitesi MEF Universitesi Altınbaş Üniversitesi 22 JÜRİ DEĞERLENDİRME AŞAMASI 23 JÜRİDEN Mekan2021 yarışması katılan projelerin Covid19 pandemisi sürecindeki çevrim içi eğitimin çıktıları olması açısından önemliydi. Bu nedenle sosyal ve psikolojik açıdan yorucu bir süreç içinde yarışmaya katılım gösteren tüm katılımcıları kutluyorum ve teşekkür ediyorum. Bu yılki yarışmaya 21 farklı iç mimarlık eğitimi veren okuldan 69 proje katılımı oldu. Okulların iç mimarlık eğitimine yönelik yaklaşım farklılıkları bitirme projeleri üzerinden de okunuyordu. Özellikle tasarım problemine yönelik ölçek ve konu farklılıkları jüri üyeleri tarafından çeşitlilik olarak değerlendirildi. Yarışmaya katılan projelere bakıldığında 3 farklı kategoride proje olduğu görüldü. 1. Grup, bağlamsal analizlere dayanan araştırma odaklı projeler, 2. Grup, kavramsal kurgusu güçlü projeler, 3. Grup ise araştırma ve kavramsal yönü güçlü olmayan farklı stil denemeleri olan projelerdi. Eleme turları sonucunda kalan son 10 (on) proje iç mekan tasarımı konusunda farklı yönleriyle diğerlerinden öne çıktı. Ödül, mansiyon ve teşvik ödülü kazanan projeler tasarım problemine yaklaşım ve önerdikleri iç mekan çözümleriyle örnek gösterilecek nitelikte projeler oldukları konusu tüm jüri üyelerinin ortak görüşü idi. Tüm katılımcıları, ödül mansiyon ve teşvik kazananları kutlarken Mekan2021 İç Mimarlık Öğrencileri Ulusal bitirme Projeleri yarışmasının ve dolayısıyla yarışma kitabının çağdaş iç mimarlık tasarım eğitimine olumlu katkılar sunmasını içtenlikle diliyorum. Prof. Dr. Gülay Usta İKÜ, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü 2012 yılında başladığımız ve geçtiğimiz sene sekizincisini gerçekleştirdiğimiz MEKAN 2021 Yarışması İç Mimarlık alanında önemli bir yere sahiptir. Her yıl yarışmaya katılan proje sayısı ve üniversite çeşitliliği Mekan yarışmalarına olan ilgiyi açıkça göstermektedir. Kimi tarihi bir yapının yeniden işlevlendirildiği, kimi modern bir yapının ele alındığı ya da bir kentsel iç mekan projesi olarak karşımıza çıkan farklı projelerde kapsamlı ve detaylı bir araştırmaya dayanan kavramsal çerçevesi, teknoloji, teknik, malzeme ve estetik boyutları ile belli bir düzeyi yakalayan çalışmaların başarılı sonuçlar elde ettiğini görüyoruz. Bu bağlamda fikirler mekâna dönüşürken bütünsellik ve tutarlılık çerçevesinde kuvvetli olan yaratıcı projeler değerlendirmede öne çıkmaktadır. Mekan Yarışması ile ülkemiz genelinde ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti‘nde farklı üniversitelerin iç mimarlık alanındaki eğitim yaklaşımlarının, program çıktısı olan diploma projeleri üzerinden bir arada okunabilmesi mümkün olmaktadır. Ayrıca geleceğe yönelik bellek oluşturma potansiyeli yine Mekan Yarışmalarının olumlu sonuçlarından birisidir. İç Mimarlık alanında önemli bir kazanım sunan bu değerli yarışmanın gerçekleştirilmesinde ve sürekliliğinin sağlanmasında emeği geçen herkese teşekkürlerimi sunuyorum. Prof. Dr. Rana Kutlu İKÜ, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü 24 Bu yarışmanın aralıksız sürdürülerek kurumsallaştırılmış olması, iç mimarlık mezun adaylarının kendi çalışmalarını bölüm arkadaşları dışında daha geniş bir platformda görebiliyor ve karşılaştırabiliyor olmaları çok anlamlı ve çok eğitici. Aynı zamanda farklı bölümlerin de öğrencilerinin projelerini daha geniş platformlarda görebilmeleri çok büyük bir olanak. Tüm bunlara zemin sundukları için de Kültür Üniversitesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümünün takdir edilmesini çok önemsiyor, yarışmanın uzun yıllar boyunca devam etmesini içtenlikle umuyorum. Mekan2021 Yarışmasına katılım gösteren 69 projenin her biri birbirinden değerli idi. Çünkü her birinde katılımcıların 4.sınıfta gerçekleştirdikleri performans üzerine çalışmalarını yarışma formatına taşıyabilmek için ayrı bir çaba bulunmakta idi. Ancak bunlardan, tasarım fikirlerini tek bir sınırlı pafta üzerinde izleyiciye aktarabilmek için dönem boyunca süregelmiş çalışmalarını detaylı bir süzgeçleme işleminden geçirip, tasarım fikirlerini yarışma formatına göre yeniden düzenleyip sunan projelerin jüri üyelerine daha kolay ulaştığını ve bu projelerin 2. elemeyi daha rahatlıkla geçtiklerini gördük. Dolayısıyla tasarım fikri ne kadar güçlü olursa olsun paftanın iletişim gücü bu fikrin aktarımını kolaylaştırdı ve paftanın potansiyel başarısını arttırdı. İlk 10’da yer alan projelerin sıralaması gerçekleştirme aşamasında jüri olarak çokça tartıştığımız söylemem gerekmekte. Her birinde farklı bir değer olduğu için hepsi aslında gönlümüzde sıralama olarak birbirine çok yakındı. Dolayısıyla bu gruptaki 10 projenin sahibinin aslında sıralama ne olursa olsun kendini önemli bir başarı elde etmiş olarak varsaymasını öneririm. Sonsöz olarak, yarışmaya katılmış olan 69 mezun içmimarımıza yarışmaya katılarak hem kendi gelişimlerine hem de mesleğe katkılarından dolayı teşekkür eder, her birini ayrı ayrı kutlarım. Doç. Dr. Zeynep Tuna Ultav Yaşar Üniversitesi, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü Bitirme Yarışmasının bu seneki katılımlarına bakıldığında, ölçek, konu ve yaklaşım olarak farklı katılımların varlığı gözlemlenmektedir. Konu ve ölçek farklılıkları her yarışma dönemi karşılaşılan ve özellikle değerlendirme aşamasında jüriyi çokça zorlayan konulardan biri olmuştur herzaman. Lakin projeler temelinde, bu dönem katılımlarının önemli bir özelliği, konuları tematik ve atmosferik olarak ele alan projelerin yanısıra, araştırma (research) bazlı projelerin de yer bulmasıdır. Bu tavır, hem jüriyi heyecanlandırmış, hem de seçkide yer alan projelerin zenginliğini arttırmıştır. Araştırma, proje üretim sürecinde bir alternatif değil, üretimin belkemiği olarak görülmelidir. Böylece projeler, bağlamları, malzemeleri ve genel yaklaşımları ile daha özgün ve yere-konuya bağlı şekilde üretilebilecektir. Yarışmaya katkı sağlayan bütün öğrencileri tebrik eder, İstanbul Kültür Üniversitesi’ni de bütün bu süreç içinde tutturduğu sağlam çizgiyi bozmadan devam ettirmesi dolayısıyla tebrik ederim. Nice yarışmalara... Doç.Dr. Ervin Garip İTÜ, İç Mimarlık Bölümü İstanbul Kültür Üniversitesi kanatları altında yapmış olduğumuz bu değerlendirme sürecinde çok değerli bir jüri grubu ile çalışma imkanım oldu. Beni de katkı sağlamak adına davet ettikleri için 25 çok memnuniyet duydum. Öncelikle tasarımın farklı ölçeklerinde çalışan, dolayısıyla farklı bakış açılarına sahip zengin bir meslek grubu ile birlikte detaylı değerlendirme imkanımız olması, hem katılımcı projelerin hak ettikleri değeri bulması, hem de ileriye dönük tekrarlanacak bu içerikte diğer yarışmalara alt yapı olması açısından anlamlı bulduğumu söylemek isterim. Uzun süren bir değerlendirme sürecimiz oldu. Ama genel anlamda, nerdeyse tüm projelerde paralel bakış açıları ile değerlendirme yaptık. Üzerine uzun uzun konuştuğumuz, kısıtlı zamanı göz etmeksizin birbirimize nedenleri ile açıklamalar yaptığımız projeler de oldu ki bu dinamiğin, katılımcıların gönlünü rahatlatmak adına çok anlamlı olduğunu düşünüyorum. Derece alamayanlar lütfen üzülmesinler, proje başlıkları ve sunum yöntemleri dikkat alınınca okullarında çok iyi eğitimlere tabi tutulduklarını çok rahat görebiliyoruz. İnanılmaz keyifli ve içerikli konu başlıkları ile karşılaştık. Sunumların zenginliği de şahsen beni çok etkiledi. Tüm katılımcıların, geleceklerinin çok parlak olacağına inancım sonsuz. Burada belki yarışma kurgusunu ileriye dönük iyileştirmek adına bir öz eleştri yapmak gerekir. Çünkü bu kadar içerikli projelerin içinde, pafta sayısı kendilerini anlatmaya yetmeyen ama aslında fazlasıyla güzel detaylandırılmış proje olduğunu hissettik. Tüm fikirlerini kısıtlı paftada anlatmakta zorlananları, biz de okumakta zorlandık. Belki pafta sayısı üzerine bir kez daha düşünülebilir. Ece Yalım Artful Interior & Product Design, Endüstriyel Tasarımcı Tasarım eğitimi kendine özgü gereklilikleri, şartları, yöntemleri olan bir eğitim alanını tanımlamaktadır. Belirsiz, sınırsız ve yaratıcı olmasının yanında hayal gücünü besleyen bir “yaparak öğrenme” edimini kendinde barındıran içmimarlık tasarım eğitimi formal olduğu kadar informal eylemlerle zenginleşmektedir. Entelektüel ve sezgisel anlamda öğrenciyi farklı bilinç düzeyine taşımaları açısından atölye, seminer ve yarışma gibi informal eylemler desteklenmeli ve sürekli hale getirilmelidir. Bu açıdan MEKAN İç Mimarlık Öğrencileri Ulusal Bitirme Projeleri Yarışması 2012’den itibaren ilerleyen bir ivme ile içmimarlık tasarım eğitimini güçlendirmektedir. Bitirme projeleriyle yarışmaya katılan öğrencilerin rekabet yoluyla yaratıcılıklarını, düşünme biçimlerini, tasarım yöntemlerini geliştirmelerinde MEKAN yarışması itici güç olmayı sürdürmektedir. Bununla birlikte MEKAN yarışması ile içmimarlık tasarım eğitimine ve meslek pratiğine de ışık tutulmaktadır. Farklı ölçeklerde farklı bağlam ve konulara odaklanan bitirme projelerini incelediğimizde ülkemizdeki içmimarlık disiplinine ait zenginliği görmek mümkündür. Bir içmimar ve akademisyen olarak disiplinin gelişmesinde büyük katkıları olduğunu düşündüğüm MEKAN İç Mimarlık Öğrencileri Ulusal Bitirme Projeleri Yarışması’nı destekleyen tüm akademisyen, meslek insanı ve başta İstanbul Kültür Üniversitesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımını Bölümü olmak üzere yarışmaya katılım gösteren eğitim kurumlarına ve meslek yaşamlarının eşiğinde duran sevgili öğrencilere teşekkürlerimi sunarım. Doç.Dr. Armağan Seçil Melikoğlu Eke İKÜ, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü 26 Tasarım temelli disiplinlerde yarışmalar, yenilikçi fikir ve ürün elde etmek için rekabetin itici gücünden motivasyonunu alan, bir üretim yöntemi sunmaktadır. Yarışmalar, mesleki alanda enformel eğitimin sürdürülmesini sağlarken diğer yandan tasarım tarihinin kayıt altına alınan arşivi olmaktadır. Öğrenciler içinse yarışmalar, deneyimsel öğrenme ortamı, mesleki alanla ilişki kurma ve mesleki alana giriş yapma gibi imkanlar sağlamaktadır. Mesleki örgün eğitimi 1925 yılına kadar uzanan iç mimarlıkta, yarışma kültürünün oluşumu kısıtlı kalmış, öğrenci projelerine yönelik yarışmalar da 2000’li yıllara kadar düzenlenmemiştir. Böylesi bir ortamda, İstanbul Kültür Üniversitesi, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü tarafından 2012 yılından bu yana düzenli olarak organize edilen MEKAN 201XX İç Mimarlık Öğrencileri Ulusal Bitirme Projeleri Yarışması önemli bir boşluğu doldurmaktadır. Gelenekselleşmiş yapısıyla MEKAN20XX yarışmasının her geçen yıl katılımcı üniversite ve öğrenci profili genişlemekte, çoğulcu yapısı ile yarışma, mesleki alanda bir değer yaratmaktadır. Yarışmaya katılımın nicel olarak artmasının yanında yarışma içeriği de farklı tasarım ekollerine sahip okullardan gelen, farklı tasarım yaklaşımlarına sahip öğrenci katılımcıların, farklı ölçek ve konularda ürettikleri, proje çeşitliliğini kapsamaktadır. Böylesi bir çeşitlilik, jüri değerlendirmesi açısından bir zenginlik içermesinin yanında kategori etme, karşılaştırma açısından da farklı zorlukları barındırmaktadır. Jürinin değerlendirme sürecinde bu zorlukları aşmak ve eşitlikçi bir bakış açısı geliştirmek için her proje kendi bağlamı özelinde ele alınmıştır. Her proje kendi bağlamı içerisinde tasarım yaklaşımı, konunun ve ölçeğin getirdiği gereksinimleri karşılaması ve bu ilişkileri yeterli görsel anlatım teknikleri ile ifade edebilmesi açılarından değerlendirilmiştir. Projelerin barındırdığı çeşitlilik ödüllere de yansımış, şartnamede altı ödül verilmesi planlanırken, kapsamlı jüri değerlendirmesi sonucu, dört adet de jüri teşvik ödülü verilmesine karar verilerek, ödül sayısı ona çıkarılmıştır. Böylelikle kapsayıcı ve çeşitliliklere imkân veren jüri değerlendirme süreci tamamlanmıştır. MEKAN20XX İç Mimarlık Öğrencileri Ulusal Bitirme Projeleri Yarışmasını, İç Mimarlık alanına kazandırarak düzenli olarak devam etmesini sağlayan İstanbul Kültür Üniversitesi, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü başta olmak üzere tüm emek verenlere, projelerini göndererek yarışmayı olanaklı kılan katılımcılara ve katılımcılarımızı destekleyen üniversitelerine meslektaşları olarak teşekkür eder, yarışmanın gelecek yıllarda artan katılımlarla devam etmesini temenni ederim. Dr. Öğr. Üyesi Derya Adıgüzel Özbek İKÜ, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü 27 ÖDÜLLER VE MANSİYONLAR Birincilik Ödülü Cansu Erdem - Kadir Has Üniversitesi İkincilik Ödülü Tuğba Acar - MEF Üniversitesi Üçüncülük Ödülü Aleyna İzmirli - İstanbul Teknik Üniversitesi Mansiyon Ceren İzgi - İstanbul Teknik Üniversitesi Mansiyon Enes Yerekonmaz - İstanbul Kültür Üniversitesi Mansiyon Çağlar Lampir - Altınbaş Üniversitesi Jüri Teşvik Ödülü Zeynep Çiftçioğlu - İstanbul Kültür Üniversitesi Jüri Teşvik Ödülü Ayşenur Allı - Yaşar Üniversitesi Jüri Teşvik Ödülü Şiva Baghalsadrif Oroush - Bahçeşehir Üniversitesi Jüri Teşvik Ödülü Salih Gül - İstanbul Teknik Üniversitesi 28 1. ÖDÜL Cansu Erdem Kadir Has Üniversitesi 29 Cansu Erdem Kadir Has Üniversitesi 30 31 32 2. ÖDÜL Tuğba Acar Mef Üniversitesi 33 Tuğba Acar Mef Üniversitesi 34 35 36 3. ÖDÜL Aleyna İzmirli İstanbul Teknik Üniversitesi 37 Aleyna İzmirli İstanbul Teknik Üniversitesi 38 39 40 MANSİYON Ceren İzgi İstanbul Teknik Üniversitesi 41 Ceren İzgi İstanbul Teknik Üniversitesi 42 43 44 MANSİYON Enes Yerekonmaz İstanbul Kültür Üniversitesi 45 Enes Yerekonmaz İstanbul Kültür Üniversitesi 46 47 48 MANSİYON Çağlar Lampir Altınbaş Üniversitesi 49 Çağlar Lampir Altınbaş Üniversitesi 50 51 52 JÜRİ TEŞVİK Zeynep Çiftçioğlu İstanbul Kültür Üniversitesi 53 Zeynep Çiftçioğlu İstanbul Kültür Üniversitesi 54 55 56 JÜRİ TEŞVİK Ayşenur Allı Yaşar Üniversitesi 57 Ayşenur Allı Yaşar Üniversitesi 58 59 60 JÜRİ TEŞVİK Şiva Baghalsadrif Oroush Bahçeşehir Üniversitesi 61 Şiva Baghalsadrif Oroush Bahçeşehir Üniversitesi 62 63 64 JÜRİ TEŞVİK Salih Gül İstanbul Teknik Üniversitesi 65 Salih Gül İstanbul Teknik Üniversitesi 66 67 68 69 YARIŞMAYA KATILAN DİĞER PROJELER 70 Fatmanur Karabaş, Meltem Güzelyüz, Selen Yılmaz Selçuk Üniversitesi 71 Fatmanur Karabaş, Meltem Güzelyüz, Selen Yılmaz Selçuk Üniversitesi 72 Sema Eldemir Kadir Has Üniversitesi 73 Sema Eldemir Kadir Has Üniversitesi 74 Hilal Mert Altınbaş Üniversitesi 75 Hilal Mert Altınbaş Üniversitesi 76 Buket Sezgin Doğuş Üniversitesi 77 Buket Sezgin Doğuş Üniversitesi 78 Feyzanur Varol Karadeniz Teknik Üniversitesi 79 Feyzanur Varol Karadeniz Teknik Üniversitesi 80 Ayten Erva Turan Yaşar Üniversitesi 81 Ayten Erva Turan Yaşar Üniversitesi 82 Mustafa Onur Yenice TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi 83 Mustafa Onur Yenice TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi 84 Taha Ramazan Kocaağa Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi 85 Taha Ramazan Kocaağa Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi 86 Zeynep Akpınar KTO Karatay Üniversitesi 87 Zeynep Akpınar KTO Karatay Üniversitesi 88 Buse Özel Haliç Üniversitesi 89 Buse Özel Haliç Üniversitesi 90 Rümeysa Demirel, İdil Türküsu Erseven İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi 91 Rümeysa Demirel, İdil Türküsu Erseven İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi 92 Esra Çetiner İstanbul Kültür Üniversitesi 93 Esra Çetiner İstanbul Kültür Üniversitesi 94 Devrim Güneşsu Karadeniz Teknik Üniversitesi 95 Devrim Güneşsu Karadeniz Teknik Üniversitesi 96 Hande Temel İstanbul Kültür Üniversitesi 97 Hande Temel İstanbul Kültür Üniversitesi 98 İpek Şevik Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi 99 İpek Şevik Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi 100 Ayşe Çelik İstanbul Kültür Üniversitesi 101 Ayşe Çelik İstanbul Kültür Üniversitesi 102 Hazal Vecel Yaşar Üniversitesi 103 Hazal Vecel Yaşar Üniversitesi 104 Sena Nur İmir İstanbul Teknik Üniversitesi 105 Sena Nur İmir İstanbul Teknik Üniversitesi 106 Elif Revna Çelik İstanbul Teknik Üniversitesi 107 Elif Revna Çelik İstanbul Teknik Üniversitesi 108 Mihriban İlkyaz, Şule Ebru Ayaz İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi 109 Mihriban İlkyaz, Şule Ebru Ayaz İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi 110 Beyza Nur Pehlivan, Seyfullah Ahmet Dinç Selçuk Üniversitesi 111 Beyza Nur Pehlivan, Seyfullah Ahmet Dinç Selçuk Üniversitesi 112 Duygu Kahraman Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi 113 Duygu Kahraman Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi 114 Tahsin Onur Türkmen İstanbul Teknik Üniversitesi 115 Tahsin Onur Türkmen İstanbul Teknik Üniversitesi 116 Zeynep Temür İstanbul Kültür Üniversitesi 117 Zeynep Temür İstanbul Kültür Üniversitesi 118 Nayiri Özçelik Kadir Has Üniversitesi 119 Nayiri Özçelik Kadir Has Üniversitesi 120 Buketnur Yıldırım Eskişehir Teknik Üniversitesi 121 Buketnur Yıldırım Eskişehir Teknik Üniversitesi 122 Ezgi Su Demirci Kadir Has Üniversitesi 123 Ezgi Su Demirci Kadir Has Üniversitesi 124 Yüsranur Çalışkan, İlknur Kırbıyık Selçuk Üniversitesi 125 Yüsranur Çalışkan, İlknur Kırbıyık Selçuk Üniversitesi 126 Öykü Soybelli Yaşar Üniversitesi 127 Öykü Soybelli Yaşar Üniversitesi 128 Seçil Yavuz Işık Üniversitesi 129 Seçil Yavuz Işık Üniversitesi 130 Laçin Bezirci Kadir Has Üniversitesi 131 Laçin Bezirci Kadir Has Üniversitesi 132 Nazlı Selva Küçük MEF Üniversitesi 133 Nazlı Selva Küçük MEF Üniversitesi 134 İrem Ertan Işık Üniversitesi 135 İrem Ertan Işık Üniversitesi 136 Hatice Sinem Biçer İstanbul Teknik Üniversitesi 137 Hatice Sinem Biçer İstanbul Teknik Üniversitesi 138 Burak Karaca İstanbul Kültür Üniversitesi 139 Burak Karaca İstanbul Kültür Üniversitesi 140 Elif Gencer, Emel Kübra Doğan TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi 141 Elif Gencer, Emel Kübra Doğan TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi 142 Ayşenur Genç, Fatma Betül Bilir Selçuk Üniversitesi 143 Ayşenur Genç, Fatma Betül Bilir Selçuk Üniversitesi 144 Asaf Yusuf Yıldız Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi 145 Asaf Yusuf Yıldız Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi 146 Osman Canberk Çebi, Gökçe Akdaş Başkent Üniversitesi 147 Osman Canberk Çebi, Gökçe Akdaş Başkent Üniversitesi 148 Merve Sandıkçı MEF Üniversitesi 149 Merve Sandıkçı MEF Üniversitesi 150 Özge Özdemir Altınbaş Üniversitesi 151 Özge Özdemir Altınbaş Üniversitesi 152 Evrim Arıkan, Berfin Cantekin MEF Üniversitesi 153 Evrim Arıkan, Berfin Cantekin MEF Üniversitesi 154 Gizem Nur Eğilmez Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi 155 Gizem Nur Eğilmez Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi 156 Cemrenur Ekizoğlu Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi 157 Cemrenur Ekizoğlu Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi 158 Yağız Ateşoğlu İstanbul Teknik Üniversitesi 159 Yağız Ateşoğlu İstanbul Teknik Üniversitesi 160 Emine Beyza Aktaş, Melike Şevval Kavalcı, Kübra Kul Marmara Üniversitesi 161 Emine Beyza Aktaş, Melike Şevval Kavalcı, Kübra Kul Marmara Üniversitesi 162 Cansu Çakarlı MEF Üniversitesi 163 Cansu Çakarlı MEF Üniversitesi 164 Beril Kantar, Ecem Çıkrıkçı TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi 165 Beril Kantar, Ecem Çıkrıkçı TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi 166 Ece Kişioğlu Yaşar Üniversitesi 167 Ece Kişioğlu Yaşar Üniversitesi 168 Zehra Çetinkaya Karadeniz Teknik Üniversitesi 169 Zehra Çetinkaya Karadeniz Teknik Üniversitesi 170 Melissa Keçeli Marmara Üniversitesi 171 Melissa Keçeli Marmara Üniversitesi 172 Helin Baskın MEF Üniversitesi 173 Helin Baskın MEF Üniversitesi 174 Eren Burak Kuru MEF Üniversitesi 175 Eren Burak Kuru MEF Üniversitesi 176 Ahmet Muhammet Şakalak Altınbaş Üniversitesi 177 Ahmet Muhammet Şakalak Altınbaş Üniversitesi 178 MEKAN 2021 İç Mimarlık Öğrencileri Ulusal Bitirme Projeleri Yarışması Kolokyumu ÖDÜL TÖRENİNDEN MEKAN 2021 İç Mimarlık Öğrencileri Ulusal Bitirme Projeleri Yarışması Müzik Dinletisi 179 İKÜ Rektörü Prof.Dr. Hanife Öztürk Akkartal birincilik ödülünü verirken İKÜ Mimarlık Fakültesi Dekanı Prof.Dr. Neslihan Dostoğlu ikincilik ödülünü verirken 180 Jüri üyelerinden Prof.Dr. Rana Kutlu ve Doç.Dr. Ervin Garip mansiyon ödüllerini verirken Jüri üyelerinden Prof.Dr. Gülay Usta üçüncülük ödülünü verirken 181 Jüri üyelerinden Doç. Dr. Armağan S. Melikoğlu Eke ve Dr.Öğr.Üyesi Derya Adıgüzel Özbek jüri teşvik ödüllerini verirken MEKAN 2021 Ödül kazanan yarışmacılar ve jüri üyeleri 182 183 DESTEKLEYENLER Mekan2021-IDML Mekan2021-Kapak Boş Sayfa