• Home
  • About
  • Policies
  • Contact
    • Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Advanced Search
View Item 
  •   Home
  • İKÜ Tezler / IKU Theses
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Yüksek Lisans Tezleri / Master's Theses
  • İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programı / Communication Design Master's Degree Program
  • View Item
  •   Home
  • İKÜ Tezler / IKU Theses
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Yüksek Lisans Tezleri / Master's Theses
  • İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programı / Communication Design Master's Degree Program
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mangadan animeye: Japonya'nın "yumuşak güç" silahlarından biri olarak "Sen to Chihiro No Kamikakushi" filminde "tüketim nesnesi" sunumu: Otomobil örneği

From manga to anime: The presentation of "consumption object" in the film "Sen to Chihiro no Kamikakushi" as one of "soft power" weapons of Japan: Automobile example

Thumbnail
View/Open
Yüksek Lisans Tezi (4.331Mb)
Author
Sarban, Serpil
Type
Thesis
Date
2011-12
Language
tr
Metadata
Show full item record
Abstract
Bu çalışma genel anlamda Japon grafik romanı "manga" ve mangadan beslenen Japon animasyon sineması "anime" üzerinedir. Çalışma manga ve animeyi Japon toplumunun sahip olduğu en etkili "yumuşak güç" silahlarından ikisi olarak kabulünden hareketle, bu silahların manga ve animede eleştirel bir tavırla kullanıldığı ve yerelden evrensele birçok kaygıyı sorunsallaştırdığı tezini ileri sürer. Ayrıca irnik olarak "tüketim nesnesi"ne dönüşmüş bir animede "tüketim" eleştirisi yapıldığı savunulmaktadır.
 
In general terms, this study is on "manga" which is Japanese graphic novel, and "anime" which is Japanese animated cinema fed by manga. Considering that Joseph S. Nye regards manga and anime as two of the most influential "soft power" weapons of Japanese society, the study suggests that these weapons are used in animes with a critical attitude and problematize many conserns from local to universal. It is argued that "consumption" is criticized in an anime that has become a "consumption object" ironically.
 
Subject
İletişim Bilimleri
Anime
Canlandırma
Gösterge bilimi
Japonya
Manga
Simge
Sinema
Tüketim
Yumuşak güç
Communication Sciences
Animation
Semiology
Japan
Squad
Symbol
Cinema
Consumption
Soft power
URI
http://hdl.handle.net/11413/682
Collections
  • İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programı / Communication Design Master's Degree Program [46]

İstanbul Kültür University

Hakkında |Politika | Kütüphane | İletişim | Send Feedback | Admin

Istanbul Kültür University, Ataköy Campus E5 Karayolu Üzeri Bakırköy 34158, İstanbul / TURKEY
Copyright © İstanbul Kültür University

Creative Commons Lisansı
IKU Institutional Repository, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Designed by  UNIREPOS

İKU Kütüphane


Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageBy PublisherRightsPubmedScopusWoSThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageBy PublisherRightsPubmedScopusWoS

My Account

Login

İstanbul Kültür University

Hakkında |Politika | Kütüphane | İletişim | Send Feedback | Admin

Istanbul Kültür University, Ataköy Campus E5 Karayolu Üzeri Bakırköy 34158, İstanbul / TURKEY
Copyright © İstanbul Kültür University

Creative Commons Lisansı
IKU Institutional Repository, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Designed by  UNIREPOS